ING BSK przeprasza za wielką awarię. Klienci nie mieli dostępu do pieniędzy przez 8 godzin

ING Bank Śląski wyjaśnia powody czwartkowej awarii i obiecuje drobne rekompensaty. Przez wiele godzin nie działały systemy banku, a jego klienci nie mieli dostępu do swoich pieniędzy.

Klienci ING Banku Śląskiego mieli naprawdę ciężki czwartek. Przez wiele godzin (około ośmiu) nie działał żaden z bankowych systemów - nie można było dokonać żadnej operacji na koncie, nie można było wypłacać pieniędzy z bankomatów ING (problemy były też z wypłatami z bankomatów obcych) czy nawet płacić kartami. Nic więc dziwnego, że klienci naprawdę wręcz się gotowali z wściekłości, ale przede wszystkim mieli poważne problemy - wielu z nich zgłaszało przez facebookowy profil banku, że ma problemy z powodu braku możliwości zapłaty kartą czy wypłaty z bankomatu. 

3 razy próbowałam zrobic zakupy. Pełny koszyk, 3 rszy rozpakowywanie i - niespodzianka. Spojrzenia ludzi bezcenne. I nie ma to jak brak możliwości kupna biletu. Perwszy raz doświadczyłam czegoś takiego. Do tego dziecko w wózku, pusta lodówka i weź tu wyczaruj coś do jedzenia jak zakupów nie ma. W końcu udało się. 2 godziny później, musiałam wypłacić pieniądze w innym bankomacie. Szczerze, bie wyobrażam sobie co by było gdybym nie mogła wypłacić pieniędzy w innym bankomacie 

- żaliła się jedna z klientek (pisownia oryginalna)

Co może w Polsce dziwić, całkiem sporo klientów do awarii podeszło wyrozumiale. Takie głosy, jak ten poniżej wcale nie były rzadkie. 

Awarie zdarzają się wszędzie. Nic nie jest doskonałe, zawsze się coś może zdarzyć. W innych systemach - też się zdarzają błędy- to normalne. Dobrze, że na stronie internetowej Ing Bank pojawiły się informacje o tej awarii. Najważniejsze w tej chwili to dobre zarządzanie kryzysowe- m.in. rzetelne informowanie klienta o tym co się dzieje:)

- stwierdzała ze stoickim spokojem klientka banku. 

Jeszcze w czwartek przed północą sytuacja wróciła do normy i usługi banku zaczęły działać poprawnie. Już wtedy ING Bank Śląski obiecał klientom, że nie będzie obciążał ich za wypłaty z bankomatów (te które się udały). Dziś ING Bank Śląski kontynuuje przepraszanie i obiecuje drobne, ale jednak, rekompensaty. 

Po pierwsze, Bank podtrzymał ofertę zwrócenia prowizji za wypłaty z obcych bankomatów w dniu awarii. Po drugie, ściągnie automatycznie wszelkie blokady, które mogły powstać na kontach. Oraz, co na pewno liczy się dla klientów, których to obejmuje, przedłużył do 3 grudnia możliwość podpisania aneksu do umowy konta lub karty zgodnie z decyzją UOKiK. Aneksy te miały zostać podpisane do 30 listopada

Czytaj też: ING Bank Śląski zwróci klientom opłaty i da nawet rekompensatę. Ale jest jeden warunek

Awaria miała przyczyny w infrastrukturze sieciowej banku. ING Bank Śląski zapewnił, że jego pracownicy przez cały czas trwania awarii pracowali nad jej usunięciem, a poprzez social media informował na bieżąco o tym co się dzieje. Faktycznie - obsługujący profil banku pracownicy mieli wczoraj dużo pracy, o czym świadczy liczba komentarzy, pozostawionych przez klientów, na które odpowiadać musieli pracownicy banku. Praktycznie żadnego nie pozostawiono bez odpowiedzi

W tym roku była to kolejna już awaria ING Banku Śląskiego. Choćby w czerwcu bank miał dwa poważniejsze problemy, jednak nie na taką skalę. 

Więcej o:
Komentarze (10)
ING BSK przeprasza za wielką awarię. Klienci nie mieli dostępu do pieniędzy przez 8 godzin
Zaloguj się
  • fakej

    Oceniono 4 razy 2

    Nie kupuję argumentu, że "Awarie zdarzają się wszędzie". Może się zdarzają, ale częściej tym, którzy lepiej opłacają marketing i HR zamiast inżynierów i pewnie to taki właśnie przypadek.
    Za taki armageddon powinien być zakaz emisji durnych reklam w mediach przez miesiąc co najmniej.

  • maxim38

    Oceniono 3 razy 1

    A ten nieRząd promuje transakcje bezgotówkowe bo im się kwa bankomatów nie opłaca utrzymywać....Mamy przykład co się stanie jak nie ma gotówki w portfelu albo złota w słoiku....Niech jeszcze będzie awaria prądu i wojny nie trzeba. Takiego wała dla transakcji bezgotówkowych! Dziady.

  • kot_kotando

    0

    No to jaki był powód awarii?

    A co ze stratami, jeśli komuś na przykład z powodu nie realizowanego przelewu runął jakiś lukratywny interes?

  • ndof

    Oceniono 2 razy 0

    "Dobrze, że na stronie internetowej Ing Bank pojawiły się informacje o tej awarii. Najważniejsze w tej chwili to dobre zarządzanie kryzysowe- m.in. rzetelne informowanie klienta o tym co się dzieje:)"
    *************************
    Rzecz w tym, że w momencie awarii strona banku też zdechła:) Informacja pojawiła się po paru godzinach od awarii, kto nie miał fb ten nie wiedział co się dzieje...

  • extrafresh

    Oceniono 3 razy -3

    Marek K. ps. WINIAK nie dostanie wypłaty. :(

  • scierplaminoga

    Oceniono 3 razy -3

    spoko niech przeleją 100 zł

  • cciammajdan

    Oceniono 11 razy -7

    Ku..... jak pis coś upaństwowi to zaraz jest bałagan, dlaczego dureń redaktor nie dopisał, ze pis upaństwowił BS dla lepszej klikalności, prawda tu nie ma żadnego znaczenia od dawna.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX