LOT "najcichszy" na Heathrow. Awans w rankingu i oszczędności dzięki nowym samolotom Boeinga

Jakub Panek
LOT wygrał ranking najcichszych przewoźników londyńskiego lotniska Heathrow. Polski przewoźnik został wskazany przez ten port jako linia, która emituje najmniej hałasu. To efekt m.in. obsługi połączenia nowoczesnymi samolotami Boeing 737 MAX 8.

Opublikowany przez londyńskie lotnisko ranking FlyQuiet daje LOT-owi pierwsze miejsce i aż 945 punktów w generalnej klasyfikacji 50 przewoźników, którzy latają regularnie na lotnisko Heathrow. Jest to najlepszy wynik LOT-u w historii programu FlyQuiet, a przewaga nad kolejną linią to prawie 30 punktów.

Ze względu na ogromne natężenie ruchu i znajdującą się w sąsiedztwie zabudowę mieszkalną zarządca Heathrow, jednego z największych lotnisk w Europie, na bieżąco rozlicza przewoźników z poziomu emitowanego hałasu, uzależniając od tego wysokość opłat lotniskowych. Jeszcze kilka lat temu LOT znajdował się na szarym końcu tej klasyfikacji.

Poprawa nastąpiła, kiedy polski przewoźnik zaczął wykonywać połączenia do Londynu Heathrow samolotami Boeing 737-800 NG (zamiast B737-400). Kolejny awans w rankingu zapewniły LOT-owi maszyny Boeing 737 MAX 8, które obecnie obsługują już wszystkie rejsy między Warszawą a Londynem Heathrow. Pierwsi pasażerowie polecieli MAX-em na początku grudnia ubiegłego roku.

LOT: Wielomilionowe oszczędności

- B737 MAX 8, wyposażone w nowoczesne silniki CFM, pozwalają zredukować zużycie paliwa i dokuczliwy dla mieszkańców okolic lotnisk hałas. W skali roku to nie tylko wielomilionowe oszczędności dla linii lotniczej, ale również bardzo dobra wiadomość z punktu widzenia ochrony środowiska, bo za mniejszym zużyciem paliwa zawsze idzie znacząco mniejsza emisja dwutlenku węgla – mówi Adrian Kubicki z LOT. - Cieszymy się z pozycji lidera, tym bardziej że ten sukces w równym stopniu co nowoczesnym samolotom zawdzięczamy też naszym pilotom – dodaje.

Jednym z parametrów branych pod uwagę w klasyfikacji FlyQuiet jest stosowanie procedury tzw. ustabilizowanego podejścia do lądowania (ang. Continuous descent approach - CDA). - Nasi piloci są w tym najlepsi, co pokazują statystyki FlyQuiet. W tym miejscu należą im się podziękowania za to, że nie jest im obojętny komfort mieszkańców okolic lotnisk, a dzięki ich technice, precyzji i umiejętnościom byliśmy w stanie szybko zmniejszyć emisję hałasu nie tylko na Heathrow, ale również na wielu innych lotniskach, na które latamy – dodaje Kubicki.

LOT zwiększa punktualność

LOT okazał się liderem rankingu również dzięki coraz większej punktualności połączeń do Londynu Heathrow. Dzięki niezawodności Boeingów 737 MAX 8 polski przewoźnik praktycznie wyeliminował opóźnienia, które wcześniej powodowały czasami konieczność lądowania w godzinach ciszy nocnej.

Boeing 737 MAX 8 to najnowszy wąskokadłubowy samolot LOT-u. Dzisiaj przewoźnik posiada cztery samoloty tego typu. Wśród nich znajduje się maszyna o znakach rejestracyjnych SP-LVD w malowaniu z okazji 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości.

Dostawa piątego samolotu – tym razem już w standardowym malowaniu LOT-u - zaplanowana jest za kilka tygodni. Biorąc pod uwagę podpisane umowy, do końca 2019 r. samolotów Boeing 737 MAX 8 będzie we flocie polskiego przewoźnika 12.

Zobacz także:  W 24 minuty do Lublina! Sprawdzamy, po co LOT-owi nowe połączenie krajowe

MAX posiada na pokładzie 186 foteli. Wnętrze kabiny pasażerskiej zostało zbudowane w formule Boeing Sky Interior, która bazuje na rozwiązaniach Dreamlinera. Silniki MAX-a umożliwiają redukcję hałasu nawet o 40 proc. i znacznie niższą emisję CO2 w porównaniu do innych maszyn tej klasy, co umożliwia obniżenie ponoszonych opłat np. na lotnisku Heathrow.

LOT ma dziś w swojej rozkładowej ofercie 105 połączeń (najnowsze to ogłoszona w połowie listopada trasa Warszawa - Bejrut). Od początku 2016 r. LOT ogłosił uruchomienie 64 bezpośrednich rejsów m.in. z Warszawy do Miami, Los Angeles, Newark, Seulu, Tokio i Singapuru, z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago, z Krakowa do Chicago i z Rzeszowa do Newark.

Przewoźnik posiada w swojej flocie 75 samolotów, a do końca tego roku ta liczba wzrośnie do 80. W 2017 r. LOT przewiózł łącznie ponad 6,8 mln pasażerów, czyli o ponad jedną czwartą więcej niż rok wcześniej. W tym roku przewoźnik spodziewa się przewieźć 8,9 mln pasażerów, a w 2019 r. przekroczyć 10 mln.

Każdy samolot, którym latasz jest dziurawy. Dlaczego tak jest?

Więcej o:
Komentarze (51)
LOT "najcichszy" na Heathrow. Awans w rankingu i oszczędności dzięki nowym samolotom Boeinga
Zaloguj się
  • qwerfvcxzasd

    Oceniono 14 razy 8

    Może warto byłoby napisać, kto kupił te maszyny i kto uratował LOT pompując publiczna kasę? Bo za chwilę znowu ktoś z PIS się pochwali.

  • student_zebrak

    Oceniono 5 razy 5

    W ciagu ostatnich 30 dni PLL LOT odwolal 121 loty, opoznionych 1594.

  • pwpafcio

    Oceniono 15 razy 5

    Ale nie wspomną juz o tym, że dodanie jednego rzędu spowodowało niemały ścisk. Praktycznie jak ktoś chce rozłożyć siedzenie przed tobą to masz jego zagłówek dokładnie przed nosem. 737800 ma standartowo 30 rzędów po 6 siedzeń. Chociaż nie wiem co lepsze. 737400 czy max. Z drugiej stŕony na Heathrow nie polecą jakieś czartery 30 letnie jakie LOT wykonywał podczas strajku np. do Frankfurtu

  • student_zebrak

    Oceniono 4 razy 4

    Pod wzgledem punktualnosci gdzies w okolicach 30 miejsca.

  • kagran

    Oceniono 3 razy 3

    Nieprawdą jest, że kilka lat temu LOT był na szarym końcu tabeli FlyQuiet na Heathrow. Planowaliśmy się wprawdzie dalej, ale jeszcze na długo przed przyjściem do LOTu samolotów B737 MAX, a nawet B737 NG, administracja lotniska London Heathrow przysłała do podziękowania za zajmowanie czołowych miejsc w tym rankingu. W pewnym okresie byliśmy na pierwszym miejscu. Takie podziękowania były przekazywane wówczas na skrzynki mailowe pilotów przez dumnego Dyrektora Pionu Lotniczego. Nie jest, więc też prawdą, że ten sukces jest w równym stopniu zasługą nowych samolotów i pilotów. Jest zasługą przedewszystkim precyzji latania i zaangażowania pilotów, którzy są największym majątkiem PLL LOT i to należy podkreślać i doceniać.

  • student_zebrak

    Oceniono 3 razy 3

    October 2018
    LOT
    1608 lotow, punktualnie 76%, srednie opoznienie 41.5.

  • wojtem

    Oceniono 3 razy 1

    A to po prostu Dobra Zmiana!

  • lyjnin69

    Oceniono 1 raz 1

    jak ich wy3.14...lą z lotniska to dopiero będzie cicho

  • marta31a

    Oceniono 1 raz 1

    LOT
    LOT
    945
    Position
    1. Noise quota count/seat 27
    2. Chapter number (noise certification) 10
    3. NOx emissions/seat
    21
    4. CAEP standard (engine emissions certification) 11
    5. Continuous Descent Approach (CDA) violations 8
    6. Track keeping (TK) violations 8
    7. Early or late movements between 23:30 and 04:30 1

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX