Koniec blokady torów. Najpopularniejsza trasa kolejowa w Polsce znów przejezdna

Po kilku godzinach paraliżu sytuacja na Centralnej Magistrali Kolejowej wraca do normy.

Po kilku godzinach zakończył się protest podwykonawców włoskiej firmy Astaldi. W ramach protestu przeciwko niewypłaceniu wszystkich zaległych faktur zablokowali dziś tory. 

Dojazd do Centralnej Magistrali Kolejowej był zablokowany przez wiele godzin. Doprowadziło to do licznych opóźnień pociągów, zmian ich tras i odwołań. 

Około godz. 14, jak informuje TOK FM, ciężki sprzęt zjechał z torów, które znów są przejezdne. 

Podwykonawcy Astaldi pojechali na rozmowy z zarządem PKP PLK

- informuje radio. 

W wyniku protestu zostały zablokowane cztery tory  - dwa podmiejskie i dwa dalekobieżne na jednej z najważniejszych z linii kolejowych w Polsce. W pierwszym z przypadków uniemożliwiało to połączenie Warszawy z Grodziskiem, Żyrardowem i Skierniewicami. W przypadku połączeń dalekobieżnych problemy dotyczyły połączeń z Krakowem, Łodzią, Częstochową, Wrocławiem, a także Pragą czy Wiedniem. 

Włoska firma zrezygnowała z modernizacji dwóch odcinków linii kolejowych 7 i E59 -  Warszawa - Lublin i Poznań - Leszno w październiku. Część współpracujących z Astaldi twierdzi, że nie pieniędzy za wykonane usługi nie otrzymała wcale lub wypłacono je jedynie w części. 

Więcej o:
Komentarze (20)
Koniec kolejowej blokady. Ciężki sprzęt opuszcza tory. Centralna Magistrala kolejowa przejezdna
Zaloguj się
  • r0b0l_reaktywacja

    Oceniono 5 razy 3

    najwidoczniej w tym kraju jedynie rozwiązania siłowe przynoszą efekty

    Nasuwa się pytanie dlaczego roboty kolejowe / drogowe nie są prowadzone przez krajowe firmy, dlaczego ich w ogóle nie ma i dlaczego państwo polskie wpuszcza na teren swoich inwestycji szemrane mafijne firemiki, zamiast wspierać rodzime

    Podpowiedź:: Polacy nie potrafią zarządzać wolnym i demokratycznym państwem, wolny rynek też dla nich zbyt skomplikowany

    Najlepszym rozwiązaniem by był podział na land zarządzany najwyżej na szczeblu województwa i nadzorowany porzez rząd niemiecki. Pozostałą drugą, głupszą część niech sobie Rosja bierze. O ile Kacapy nie będą się czepiać katolstwa o tyle nie będzie żadnych powstań i innych ruchawek

    Jasne,, oczywiście że można było na drodze sadowej walczyć o zaległości. Tylko każdy kto miał choć raz do czynienia z polskim sądownictwem i polską administracją, prędzej pójdzie do urzędu z bombą niż pozwem. Z resztą polackim urzędnikom o to chodzi, żeby im nikt w pracy nie przeszkadzał

  • ms.obiora

    Oceniono 7 razy 3

    Wypowiadał się kiedyś ktoś, że dla niego niespłacone faktury to utrata zdolności finansowej, a nawet strata domu.
    Dziwię się, że ludzie nie są w stanie stanąć choć na sekundę w butach takiej osoby, nie rozumieją dramaturgii sytuacji. Mam nadzieję, że odzyskają to co im się należy.

  • jrk57

    0

    Za tytułem: co kolej blokowała?

  • teks

    0

    Blokada już się skończyła ale przejechać przez przejazd nadal nie można , gdyż teraz policja blokuje drogi dojazdowe do przejazdu by znów nie doszło do blokady torów. Jednym słowem Pruszków czeka paraliż drogowy.

  • onduma

    Oceniono 2 razy 0

    Pytanie zasadnicze. czy zawsze Polska bedzie placic za przekrety zachodnich biznesów. Dlaczego ma placic PKP a nie Włosi ? To oni oszukali podwykonawców. A potem zdziwienie, ze zachod bogatszy. Im kto kradnie wiecej tym bogatszy. Szwedzi przed okradzeniem totalnym Polski w czasie Potopu to byli zlodziejska bida z nędzą

  • poszum

    Oceniono 16 razy 0

    Celowe blokowanie infrastruktury drogowej w jakichkolwiek celach powinno byc karalne (cywilnie i kryminalnie).

  • slabe

    Oceniono 3 razy -1

    Blokowanie torów kolejowych, dróg i autostrad powinno być traktowane jako próbę spowodowania katastrofy w ruchu lądowym i surowo karane. Ja rozumiem problemy firm, które były podwykonawcami i nie dotały za wykonaną pracę pieniędzy.
    Ale czy temu są winni ludzie, którzy akurat są w podróży?
    A tak poza tym. P. Morawiecki chwali się, jakie pieniądze ściągnął z tytułu oszustw VAT-owskich, a nie potrafi rozwiązać problemu z włoską firmą, która oszukuje?
    Wstyd

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX