GDDKiA ogłosiła przetarg na ostatni odcinek A1. Dzięki nowym rozwiązaniom ma być szybciej

Rusza wybór wykonawcy na ostatni brakujący odcinek autostrady A1. GDDKiA stosuje nową formułę przetargu, która ma znacznie go przyspieszyć.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła, że rusza wybór wykonawcy, który zbuduje odcinek A1 między Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem. To ostatni brakujący fragment tej autostrady (na innych trwa realizacja). Ma powstać w miejscu, w którym teraz biegnie droga DK1. W miejscu dwóch pasów pojawią się po trzy w każdym kierunku. Podobnie wyglądało to w przypadku innych odcinków A1 w kierunku Śląska.

A1 od Bałtyku na południe Polski

Jak podaje GDDKiA, nawierzchnia nowego fragmentu tej drogi ma być betonowa, dzięki czemu bardziej trwała. Dyrekcja spodziewa się, że wytrzyma ona 30-40 lat "bez poważniejszych zabiegów remontowych".

Trwa realizacja dwóch odcinków A1: Tuszyn-Częstochowa Północ (planowane zakończenie w 2023 r.) i Częstochowa Północ-Pyrzowice (ma być gotowy w 2019 roku). Po ukończeniu budowy powyższych fragmentów, autostrada będzie mieć łącznie około 570 km długości i połączy Bałtyk z południem Polski, a dalej z Czechami, Słowacją i Węgrami. Jak podkreśla GDDKiA, ma znaczenie nie tylko dla Polaków, ale i przedsiębiorców z wymienionych krajów, którzy uzyskają w ten sposób dostęp do naszych portów.

Nowa formuła przetargu GDDKiA

Termin składania ofert w przetargu na ostatni brakujący odcinek autostrady A1 ustalono na 22 stycznia przyszłego roku. Generalna Dyrekcja prowadzi ten przetarg w nowej formule, która ma skrócić czas wyboru wykonawców. Jedno z tych rozwiązań dotyczy  kryteriów oceny ofert, niezależnych od warunków udziału w postępowaniu.

GDDKiA będzie korzystać z tak zwanej procedury odwróconej. Polega na tym, że najpierw oceniane są same oferty, a nie od razu kwestia spełnienia wszystkich warunków udziału w postępowaniu. Wykonawcy składają tylko wstępne oświadczenia, że spełniają takie warunki. Dopiero w kolejnym etapie, kiedy GDDKiA wybierze najkorzystniejsze oferty, są one weryfikowane na podstawie wszystkich dokumentów.

Więcej o:
Komentarze (12)
GDDKiA ogłosiła przetarg na ostatni odcinek A1. Dzięki nowym rozwiązaniom ma być szybciej
Zaloguj się
  • piespikus

    Oceniono 4 razy 4

    Doświadczenia polskie pokazują, że drogi betonowe wymagają wielu remontów. Najwyraźniej niepoważnych.

  • wolak007

    Oceniono 5 razy 3

    Betonowa, żeby "czołgi" szybciej mogły odbijać Warszawę?...

  • saammm

    Oceniono 2 razy 2

    Taa, wygra "najlepszy"...oststnie inwestycje i zakupy PiS-u są zastanawiająco drogie. Może to przypadek, ale być może w tym szaleństwie jest metoda...kto brał choć raz w życiu zawyżoną fakturę, wie o co może chodzić...

  • yayebye

    Oceniono 3 razy 1

    A po otwarciu ofert okaże się, że najtańsza to 50% więcej niż inwestor ma kasy.

  • allegropajew

    0

    Trzy pasy od Piotrkowa do Częstochowy pewnie nigdy się nie zapełnią, gdy tymczasem.........

    Gościula

  • krzycho-60

    0

    A4 jest betonowa stronę Niemiec od Wrocka i jest super. Nie wymaga na razie remontu w przeciwieństwie do tej w stronę Krakowa.

  • ironic77

    Oceniono 2 razy 0

    uhm... z dykty połóżcie albo jeszcze lepiej z kartonu... i nie zapomnijcie namalować pasów....

  • poochojek

    Oceniono 5 razy -1

    "betonowa" po polsku czyli wiecej piasku niz cementu i jak zwykle brak fundamentu "bo to podrozy" inwestycje

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX