Komentarze (270)
PKS-y usychają, kolejne miasta likwidują połączenia. Rekordowe wykluczenie komunikacyjne
Zaloguj się
Pokaż wcześniejsze komentarze
  • lgsz

    Oceniono 7 razy 5

    no sorry takie mamy rządy od lat i samorządy

  • tkslazek

    Oceniono 8 razy 4

    Bez samochodu nie wyjedziesz z gminy. PKS-y padają, a miasta likwidują połączenia
    A że trwa to od lat dwudziestu to skąd autor ma wiedzieć, skoro spadł z księżyca

  • mcguirre

    Oceniono 6 razy 4

    W czasach dobrej zmiany wszystkich stać na samochód. Ba, zaraz na samochód stać będzie na elektryczny, narodowy więc po co mam jakieś tam postkomunistyczne PKSy ? Toż to hańba taki PKS.

  • ssc1

    Oceniono 6 razy 4

    Akurat Kędzierzyn-Koźle leży na linii kolejowej Wrocław - Katowice - Kraków, więc nie dramatyzowałbym, że Ci ludzie są odcięci od świata, edukacji czy lekarzy. Miasto ma 60 tys. mieszkańców.
    Z resztą się zgadzam.

  • plutoniczna

    Oceniono 3 razy 3

    "System transportu publicznego (made in PiS) ma jednak ruszyć nie wcześniej niż w roku 2022."
    aha!, czyli nigdy.
    a do tego czasu wykluczeni komunikacyjnie mają zapierd...ć per pedes.

    wykluczenie komunikacyjne to jedna z większych bolączek mieszkańców małych miejscowości.
    takim wykluczeniem objętych jest niemal 14 mln Polaków (czyli prawie 1/3 ludności kraju!!!!).
    brak zbiorowej komunikacji to bardzo utrudniony dostęp lub jego brak do:
    miejsc pracy
    do edukacji
    do opieki zdrowotnej
    do urzędów
    do wielu innych usług.
    to jest zablokowanie rozwoju tych obszarów i pogłębianie biedy.
    i żadne 500+ w tym nie pomoże..
    i nie patrzcie na problem przez pryzmat miast i miejscowości,że mają lub mogą mieć prywatne samochody. bo to trywializowanie problemu.

  • jes-ter

    Oceniono 5 razy 3

    Trzeba było nie likwidować linii kolejowych i całej infrastruktury. W Czechach nadal można dojechać prawie do każdej wiochy pociągiem i jakoś to się wszystko w miarę bilansuje. U nas wszystko rozebrali/rozkradli.

  • john_yossarian

    Oceniono 3 razy 3

    Artykuł spóźniony ze dwie dekady.

  • myslacyszaryczlowiek1

    Oceniono 5 razy 3

    Mamy internet, mamy komórki i sms, możemy nawet płacić za pomocą telefonu,mamy komputery, mamy różnego rodzaju środki lokomocji od auta, do autobusu. Wystarczy opracować program, aby to wszystko zgrać i synchronizować. Uber jakoś działa na terenie miasta. Co za problem zgłaszać zapotrzebowanie na przewóz i przewoźnik niech dopasowuje pojazd. Wolny rynek się nie sprawdza, potrzebny jest monopol, dotacje i kontrola monopolu poprzez wyznaczenie maksymalnych cen.

  • ja_prostak

    Oceniono 5 razy 3

    Przeprowadzić wszystkich do Warszawy , ci zw wsi i tak różnicy nie odczują

  • arey

    Oceniono 7 razy 3

    ale mamy za to "wolną konkurencję". taki felixbus bierze z rynku tylko dochodowe linie a olewa te lokalne. czyli my mamy dopłacać do PKSów a felix ma spijać śmietankę nie dopłacając do nieatrakcyjnych lokalnych. robią w nas trąbę i jeszcze nie wiemy z której strony.

  • jael53

    Oceniono 3 razy 3

    Słowem - samorządy mają gdzieś swój ustawowy obowiązek. Nawet wtedy, gdy mają narzędzia do tego, aby go wypełniać. Proszę się wreszcie zainteresować tym, jak dokonało się uwłaszczenie PKS w różnych regionach - są takie miejsca, gdzie PKS występuje jako spółka akcyjna, w której 100% udziałów mają lokalne związki gmin i podobne twory samorządowe. I tam właśnie problemy są większe - wykurza się stamtąd prywatną konkurencję i pozostaje jedynym przewoźnikiem, który bierze dotację samorządową. Czyli następuje zasilenie biznesu samorządowego samorządową kasą. Biznes z tego coś ma - a mieszkańcy mają podatki.

  • calmy

    Oceniono 2 razy 2

    Ministerstwo Infrastruktury chce zmienić przepisy i powierzyć tworzenie siatki połączeń marszałkom.
    Genialne. W ten sposób władze centralne zdołają z całą pewnością rozwiązać wszystkie problemy Polaków. Z wyjątkiem może jednego: po co nam w zasadzie ministerstwa w których (łącznie) pracują dziesiątki tysięcy urzędników. Może lepiej wydać pieniądze na ryksze i niech je urzędnicy ciągną?

  • bez_skrupulow

    Oceniono 2 razy 2

    Na wschód od Uralu jest k..a lepsza komunikacja publiczna!

  • year68

    Oceniono 2 razy 2

    Polska w ruinie...

  • striepo

    Oceniono 2 razy 2

    aż dziwne, że państwo Polskie zainwestowało w trupa AUTOSANA a nie kupili SOLARISA, który technologicznie jest do przodu o kilka lat świetlnych.
    PKSy mają jakąś dziwną politykę, jeżdzą starymi wielkimi paliwożernymi gruchotami, połowa kierowców bierze w łapę nie wydając biletów. W centrali wtedy zapala się excel na czerwono więc ograniczają kursy wtedy coraz mniej osób jeździ bo nikomu nie pasuje, zyska coraz mniejszy więc podnoszą ceny i jeszcze większa grupa odchodzi.
    Prosty przykład, swego czasu połączenia kolejowe organizowały Przewozy Regionalne, stare pociągi, połączeń mało i z każdym rokiem pasażerów też mniej. Połączenia przejeły np w Wielkopolsce Koleje Wielkopolskie i teraz z okolic jest co najmniej 20 połączeń dziennie nowymi pociągami i pociągi PEŁNE.
    No dobra ma być o autobusach, swego czasu wszedł Polski Bus i nagle fenomen, autobusy pełne i chyba interes zyskowny bo z Polski sie nie zwijają a rozwijają ofertę czyli jak widać pasażerowie są tylko PKSy i stare dziadkowie nimi zarządzający nie odnaleźli się w obecnych realiach

  • jw0022

    Oceniono 4 razy 2

    Taka Wolska.

  • mypetroniusz-ak-25

    Oceniono 6 razy 2

    Jeszcze trochę nierządów pisuaru a ludzie z małych miejscowości będą musieli przesiąść się na furmanki,o ile w tych miejscowościach będzie ktoś miał konie,chyba że pis wypożyczy ze stadniny w Janowie.

  • paawi

    Oceniono 4 razy 2

    Tak, w tej sprawie wszystkie kolejne rządy były i są "solidarne". Dorzućmy jeszcze setki kilometrów zlikwidowanych linii kolejowych... Wniosek? Kupujcie złom i poruszajcie się po zatłoczonych drogach sami. Co na to deklaracje o ekologii? Zresztą jest to po prostu zwyczajne olewanie.

  • smiki48

    Oceniono 8 razy 2

    a wiecie ile budżet centralny USA wydaje na finansowanie przewozów w małych miejscowościach i na wsi? Znacznie mniej niż w Polsce.
    Dlaczego lokalne społeczności nie są w stanie zorganizować przewozów we własnym zakresie? Dlaczego wójtowie nie zorganizują czegoś w rodzaju Ubera, gdzie koszty ponosiłby i pasażer i gmina? Trzeba tylko chcieć, ale gminy nie po to są aby ułatwiać życie swoim mieszkańcom, tylko na robieniu interesów przez miejscowych cwaniaczków.

  • kzs7

    Oceniono 2 razy 2

    Dziwne. Te problemy są przede wszystkim tam gdzie sprzedano pasy, albo nic z nimi nie zrobiono. Tam gdzie przejął je samorząd jakoś się to kręci.

  • sselrats

    Oceniono 2 razy 2

    Wykluczeni i nikomu sei nie oplaca. Dobrze.

  • salsolo.4

    Oceniono 4 razy 2

    PKS Chełm to już ponad rok w ogóle nie jeździ, w soboty i niedziele, do większości gmin powiatu.

  • darek655

    Oceniono 4 razy 2

    Suwerenie to wszak w trosce o twoje zdrowie rusza program Piechota+.

  • precz_z_komunia

    Oceniono 12 razy 2

    Kacapom z PiS pieniądze już się wysypują z każdej kieszeni a dla Polaków nie ma nawet na życie!

  • aron2004

    Oceniono 2 razy 2

    Nie ten Szydłów na mapie

  • a-lfa

    Oceniono 8 razy 2

    To są prawa rynku. Jeśli brak wystarczającej liczby zainteresowanych na jazdę na jakiejś trasie to się linia likwiduje bo NIKT absolutnie NIKT nie będzie woził w np. 30 osobowym BUS-ie 90% powietrza aby utrzymać to połączenie dla garstki zainteresowanych. Jeżeli jest gdzieś duża liczba chętnych to wtedy jak najbardziej połączenia są bo chetnych do zarobienia nie brakuje. Aby utrzymać połączenia deficytowe niezbędne są dotacje - ale tych samorządy za bardzo nie chcą dawać - efekt jest jaki jest czyli taki iż jak jakies pocznie nie przynosi zadowalającego operatora zysku to idzie do likwidacji. Takie życie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX