Jest przetarg na poszerzenie autostrady A2 między Warszawą a Łodzią. Koszty mogą wynieść 600 mln zł

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na dobudowę trzeciego pasa ruchu na odcinku A2 od Łodzi do Warszawy.

"Ruch na autostradzie A2 pomiędzy Warszawą i Łodzią już teraz zbliża się do wartości granicznych dla obecnego przekroju, a w najbliższych latach spodziewany jest dalszy stopniowy jego wzrost" -  podkreslił minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Zdaniem ministra Adamczyka w perspektywie kolejnych lat możę dojść do wyczerpania przepustowości tej trasy. "To połączenie będzie miało także bardzo istotne znaczenie w kontekście planów realizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego. Dlatego podjęliśmy decyzję o rozbudowie tego odcinka A2 do trzech pasów ruchu w każdą stronę" - dodał.

Inwestycja polegać będzie na dobudowie trzeciego pasa ruchu od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków, a na odcinku węzeł Pruszków – węzeł Konotopa czwartego pasa. Dobudowa będzie realizowana po wewnętrznych stronach obu jezdni autostrady A2, z wykorzystaniem szerokiego pasa rozdziału przewidzianego w czasie budowy A2.

Inwestycja za 600 mln złotych.

Prace przygotowawcze będą prowadzone maksymalnie do 2021 roku. Ich koszt jest szacowany na około 7 mln zł. Budowa dodatkowych pasów została przewidziana na okres nawet do 3 lat, z uwagi na to, że prace są planowane bez wyłączania odcinka z ruchu. Łączny koszt rozbudowy może wynieść ok. 600 mln zł.

Poszerzenie autostrady A2 o dodatkowe pasy ruchu na odcinku od węzła Konotopa do węzła Łódź Północ będzie możliwe dzięki zatwierdzonym 6 grudnia 2018 r. przez ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka programom inwestycji. Obejmują one cały odcinek autostrady A2 pomiędzy Warszawą i Łodzią o długości 88 km.

Więcej o:
Komentarze (41)
Jest przetarg na poszerzenie A2 między Warszawą a Łodzią
Zaloguj się
  • susceptant

    Oceniono 10 razy 10

    Droga Redakcjo,
    GDDKiA ogłosiła przetarg ale nie na "dobudowę trzeciego pasa ruchu" lecz na opracowanie elementów koncepcji programowej oraz materiałów niezbędnych do uzyskania decyzji środowiskowej dla tej inwestycji.
    Innymi słowy: to jest przetarg na opracowanie dokumentacji, nie zaś na budowę. Tej zresztą być nie może, bo inwestycja nie ma decyzji środowiskowej (właśnie zwycięzca tego przetargu ma opracować dokumenty niezbędne do jej pozyskania).
    Ogłosiła go zresztą 2 tygodnie temu i, jeśli mnie pamieć nie myli, sami o tym wówczas pisaliście.
    A sama decyzja bardzo dobra i spóźniona - taki przetarg powinien zostać ogłoszony 2,5 roku temu, po wynikach Generalnego Pomiaru Ruchu.

  • kolesio2

    Oceniono 8 razy 2

    Dotychczas to były jeszcze umowy z czasów PO-PSL . Ciekawe na ile pisy wydymali Państwo przy przetargu ?

  • darek183

    Oceniono 6 razy 2

    Przynajmniej do Grodziska a raczej do węzła zjazdu na nowe lotnisko powinny być od razu 4 pasy. Inaczej będzie jak z przebudową mostu Grota. Co z tego, że dodali 1 pas jak po pół roku już wszystko wróciło do korków sprzed przebudowy ?

  • pawel_groupon

    Oceniono 8 razy 2

    A kto poszerzy północną obwodnicę Warszawy? Korkuje się już od chwili jej oddania do użytku (kilka lat temu) i z każdym rokiem jest gorzej. Teraz dodatkowo dojedzie więcej samochodów z A2 z Konotopy.

  • gibbonzlodzi

    Oceniono 3 razy 1

    Uruchomić bramki, a przepustowość wzrośnie o 200%.

  • ksiadztezczlowiek

    Oceniono 1 raz 1

    Sytuacja na
    A 4 jest duzo gorsza. Jezdze tymi autostradami i na A2 jest polowa mniej samochodow, a A 4 nie ma czesto nawet pasa awaryjnego.

  • plugawy_len

    Oceniono 3 razy 1

    jak juz beda grzebac, to 4 powinni zrobic, bo zanim skoncza dobudowe trzeciego, to juz bedzie za malo.

  • anna_pot

    Oceniono 9 razy 1

    to że tam powinny być 3 pasy (przynajmniej) - było jasne od początku

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX