Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Jest przetarg na poszerzenie autostrady A2 między Warszawą a Łodzią. Koszty mogą wynieść 600 mln zł
"Ruch na autostradzie A2 pomiędzy Warszawą i Łodzią już teraz zbliża się do wartości granicznych dla obecnego przekroju, a w najbliższych latach spodziewany jest dalszy stopniowy jego wzrost" - podkreslił minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Zdaniem ministra Adamczyka w perspektywie kolejnych lat możę dojść do wyczerpania przepustowości tej trasy. "To połączenie będzie miało także bardzo istotne znaczenie w kontekście planów realizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego. Dlatego podjęliśmy decyzję o rozbudowie tego odcinka A2 do trzech pasów ruchu w każdą stronę" - dodał.
Inwestycja polegać będzie na dobudowie trzeciego pasa ruchu od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków, a na odcinku węzeł Pruszków – węzeł Konotopa czwartego pasa. Dobudowa będzie realizowana po wewnętrznych stronach obu jezdni autostrady A2, z wykorzystaniem szerokiego pasa rozdziału przewidzianego w czasie budowy A2.
Inwestycja za 600 mln złotych.
Prace przygotowawcze będą prowadzone maksymalnie do 2021 roku. Ich koszt jest szacowany na około 7 mln zł. Budowa dodatkowych pasów została przewidziana na okres nawet do 3 lat, z uwagi na to, że prace są planowane bez wyłączania odcinka z ruchu. Łączny koszt rozbudowy może wynieść ok. 600 mln zł.
Poszerzenie autostrady A2 o dodatkowe pasy ruchu na odcinku od węzła Konotopa do węzła Łódź Północ będzie możliwe dzięki zatwierdzonym 6 grudnia 2018 r. przez ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka programom inwestycji. Obejmują one cały odcinek autostrady A2 pomiędzy Warszawą i Łodzią o długości 88 km.
-
Masowy dodruk pieniędzy. Banki centralne nie chcą kryzysu
-
Setki tysięcy Polaków stracą pieniądze na uwłaszczeniu? "Już wiadomo, że urzędnicy nie zdążą"
-
Marian Banaś uderzy w resort Ziobry? "Mogą zostać przedstawione zawiadomienia do prokuratury"
-
Szymon Hołownia o finansowaniu kampanii. "Nie przyszedł do mnie jezuita z walizką pieniędzy"
-
Asteroida Bennu "strzela" kamieniami w przestrzeń kosmiczną. Część z nich może trafiać w Ziemię
- Rok 2020 coraz bliżej, a nowego projektu budżetu państwa nie ma. I nieprędko go poznamy
- Minister obiecał Tokarczuk brak podatku od Nagrody Nobla. Na razie tego nie zrobiono, ale jest komunikat
- Spadają ceny transakcyjne za działki budowlane. Ale nie wszędzie. Największe spadki w Krakowie
- Polski Kret ma problem na Marsie. Planeta pokryta jest grubszą warstwą pyłu, niż sądziła NASA
- Muszka, krawat, spinki do mankietów - atrybuty mężczyzny z klasą
susceptant
Oceniono 10 razy 10
Droga Redakcjo,
GDDKiA ogłosiła przetarg ale nie na "dobudowę trzeciego pasa ruchu" lecz na opracowanie elementów koncepcji programowej oraz materiałów niezbędnych do uzyskania decyzji środowiskowej dla tej inwestycji.
Innymi słowy: to jest przetarg na opracowanie dokumentacji, nie zaś na budowę. Tej zresztą być nie może, bo inwestycja nie ma decyzji środowiskowej (właśnie zwycięzca tego przetargu ma opracować dokumenty niezbędne do jej pozyskania).
Ogłosiła go zresztą 2 tygodnie temu i, jeśli mnie pamieć nie myli, sami o tym wówczas pisaliście.
A sama decyzja bardzo dobra i spóźniona - taki przetarg powinien zostać ogłoszony 2,5 roku temu, po wynikach Generalnego Pomiaru Ruchu.