GDDKiA ogłosi w tym roku przetargi na 435 km obwodnic, dróg ekspresowych i autostrad. Jest pełna lista

17 przetargów na obwodnice czy kolejne odcinki dróg krajowych i autostrad planuje w 2019 r. ogłosić Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Szacowana wartość realizacji tych tras to ok. 20 mld zł.

Poniżej lista 17 odcinków, na które w 2019 r. mają ruszyć przetargi:

  • S14 w. Łódź Teofilów - DK91 w m. Słowik, ok. 16,3 km (Zach. Obw. Łodzi)

  • S11 w. Koszalin Zachód - w. Bobolice, ok. 49,5 km

  • S1 w. "Kosztowy II" w Mysłowicach - w "Suchy Potok" w Bielsku–Białej, ok. 39,7 km

  • DK79 Obwodnica Zabierzowa , ok. 10,2 km

  • S7  Płońsk – Czosnów, ok. 34,6 km

  • S19 w. Dobrzyniewo Duże - w. Białystok Zachód z odc. DK65 w. Dobrzyniewo
    Duże – Sochonie, ok. 17 km

  • S5 Ornowo – Wirwajdy, ok. 5 km

  • S1 Podwarpie – Dąbrowa Górnicza (przebudowa DK1), ok. 6,9 km

  • S19 w. Rzeszów Południe - w. Babica, ok. 10,3

  • DK75 odc. I – II etap łącznika brzeskiego między Brzeskiem a Nowym Sączem, ok. 3 km

  • S7 Moczydło (gr. woj. świętokrzyskiego) – Szczepanowice, ok. 24 km

  • S19 Choroszcz (w. Białystok Zachód) - Ploski, ok. 53,5 km

  • S19 Kuźnica (gr. państwa) – Sokółka, ok.17,1 km

  • S19 Ploski – Chlebczyn, ok. 74,2 km

  • A2 w. Ryczołek (koniec obw. Mińska Maz.) - Siedlce, ok. 37,5 km

  • S3 Świnoujście - Troszyn, ok. 32,9 km

  • S8 w. Drewnica - w. Ząbki, ok. 3,6 km

Łączna długość tych odcinków to ok. 435 km. Wszystkie mają zapewnione finansowanie w ramach limitu na realizację Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.).

.. źródło: GDDKiA, bbialecka

Mapa w większej rozdzielczości dostępna jest na stronie GDDKiA tutaj.

GDDKiA przypomniała też, że obecnie w fazie przetargu jest dwanaście zadań o łącznej długości ok. 130 km, a w realizacji jest 113 zadań o łącznej długości niemal 1 425 km.

Czytaj też: 500 km nowych dróg w 2019 roku? W planach 57 km autostrady A1 i fragment zakopianki [RAPORT]

Więcej o:
Komentarze (62)
GDDKiA ogłosi w tym roku przetargi na 435 km dróg ekspresowych i autostrad. Jest pełna lista
Zaloguj się
  • zig.rig

    Oceniono 19 razy 15

    Super. W 2/3 zapłaci wyimaginowana wspólnota, z której nic dla nas nie wynika.

  • tilow3

    Oceniono 12 razy 8

    Przecież UE daje tylko na chodniki!? To kto sponsoruje drogi? Putin?

  • o_dolo

    Oceniono 7 razy 5

    Czy naprawdę nie ma już szans, żeby przywrócić logiczny przebieg S19 na Podlasiu?

  • udet11

    Oceniono 4 razy 4

    Nadal brakuje
    Szczecin - Torun- Warszawa,
    grudziądz - Ostróda,
    Radom-Lublin i
    dużej obwodnicy Warszawy S50

  • susceptant

    Oceniono 2 razy 2

    Puk, puk. Czy jest ktoś wiedzący o czym pisze? Kupujecie te głodne kawałki, nie sprawdzając, czy chodzi o przetarg na budowę, czy opracowanie Koncepcji Programowej.
    I tak na S19 Płocki Chlebczyn własnie wydano decyzję środowiskową, przetarg może być na opracowanie Koncepcji Programowej,a le nie na budowę! Podobnie inne podlaskie odcinki S19 nie mają KP, więc tez nie ma co mówić o budowie.
    S3 Świnoujście Troszyn nie ma badań geologicznych, ich wykonanie, przyjęcie dokumentacji i opracowanie materiałów do przetargu zajmie ok. rok.
    Natomiast co do reszty: część tych dróg nie ma prawomocnych DŚU, a odwołania są w trakcie rozpoznawania.
    Na to nakłada się kolejny problem: finansowania ze środków unijnych. Drogi muszą być gotowe do końca 2023. Projekt i budowa, to 3,5 roku. Przeprowadzenie przetargu: rok. Zatem przetargi, które mają uzyskać finansowanie unijne musza być ogłoszone do połowy 2019.

  • pocomiwaszekonto

    Oceniono 4 razy 2

    Czy Mateusz wynegocjuje dofinansowanie z unii na chodniki wzdłuż autostrad?

  • phugoid

    Oceniono 10 razy 2

    czyli wolska "b" i "c" wstaje z kolan... ;)

  • tomek_pb2

    Oceniono 3 razy 1

    Rozumiem, że o priorytetach decyduje rząd Kaczora z Warszawy. Dlatego z Warszawy jest na tej mapce cała pajęczyna połączeń drogami szybkiego ruchu w 8 kierunkach, a może jeszcze dojdzie droga na Płock. Okazuje się , że połączenie Warszawy z Białą Podlaską czy z Pułtuskiem jest dla państwa PiSu ważniejsze, niż np szybkie i najkrótsze połączenie Krakowa z Poznaniem i całej Wielkopolski z Małopolską przez Górny Śląsk drogą S11. Jak widać w polityce historycznej PiSu jest bez znaczenia , że dwa historyczne ośrodki tworzenia państwa polskiego mają połączenia drogowe i kolejowe godne XIXw. A w polityce gospodarczej jest bez znaczenia brak dobrego połączenia regionów, które zamieszkuje ok 40% ludności Polski i które produkują ponad 50% towarów przemysłowych i rolniczych do przetransportowania. Zupełnie niezrozumiały jest też brak w planach północnego odcinka drogi S11 między Poznaniem a środkowym wybrzeżem. Przy takich priorytetach jak na mapie, to polskie wybrzeże od Niechorza do Łeby ma lepsze połączenie z Rosją, Niemcami i Czechami niż z większością terytorium Polski.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX