Faworytka Angeli Merkel krytykuje ekologów. Będzie bronić diesla i miejsc pracy

Nowa przewodnicząca CDU, Annegret Kramp-Karrenbauer, ma stworzyć alternatywę polityczną dla konserwatywnych wyborców. Największe poparcie miała wśród kobiet i seniorów. "Mini-Merkel" - jak niemieckie media nazwały liderkę CDU - weszła w zdecydowaną polemikę z organizacjami ekologicznymi.

Annegret Kramp-Karrenbauer krytycznie odniosła się do organizacji ekologicznych. Poszło o diesla.

CDU broni diesla

Zdaniem przewodniczącej Chrześcijańskich Demokratów doszło w Niemczech do „krucjaty” przeciwko samochodom z silnikami diesla. Zakaz ich wjazdu do miast – wg Kramp-Karrenbauer – uderza w rynek pracy. Angela Merkel również odnosiła się krytycznie do zakazów związanych z silnikami na ropę. Nie była jednak tak stanowcza jak jej partyjna faworytka.

Przewodnicząca CDU pochwaliła sprawne działania DUH, niemieckiej organizacji pozarządowej lobbującej na rzecz ochrony środowiska. Jednocześnie wyraziła zaniepokojenie zakazem wjazdu diesli do kolejnych niemieckich miasta. Liderka cetroprawicy podkreśliła ponadto, że przemysł samochodowy stanowi kilkaset tysięcy miejsc pracy w Niemczech.

Konflikt interesów

Regulacja emisji spalin w dieslach była tematem skandalu z udziałem Volkswagena w 2015 r. Niemiecki producent przyznał się do oszukiwania w kwestii poziomu emisji spalin w swoich pojazdach. W 2018 r. niemiecki sąd administracyjny orzekł, że miasta mogą zakazać samochodów z silnikami wysokoprężnymi w celu poprawy jakości powietrza. Kilka dużych niemieckich miast zdecydowało się wprowadzić zakazy. Ta sytuacja stworzyła nowe wyzwania dla przemysłu samochodowego, który w Niemczech daje ok. 800 tys. miejsc pracy.

Więcej o:
Komentarze (15)
Faworytka Angeli Merkel krytykuje ekologów. Annegret Kramp-Karrenbauer będzie bronić diesla i przemysłu samochodowego
Zaloguj się
  • mick1972

    Oceniono 13 razy 7

    Podwójne standardy. Trzeba było pilnować VW żeby szwindli nie robił. Nie było by problemu

  • herp_derp

    Oceniono 8 razy 2

    Vieśwagen i Kaudi niech spojrzą jak sobie z tematem emisji radzą Japończycy. Mazda nie płakała, tylko rozwijała swoją technologie i w dobie trzycylindrowych litrowych kosiarek na turbinie wypuszcza dwulitrowy silnik wolnossący o mocy ponad 180 koni. A VAG co potrafi? TSI które się rozlatuje po 50k kilometrów.

  • super.hetero.dyna

    Oceniono 1 raz 1

    Zdanie "Niemiec płakał, jak sprzedawał" nabierze znaczenia.

  • sselrats

    Oceniono 9 razy 1

    W Polsce by sie przydala. Bo juz sie glosy oszolomskie przeciwko dizlu podnosza.

  • qwerfvcxzasd3

    Oceniono 8 razy 0

    Brawo. Gonić oszołomów.

  • konigin

    Oceniono 10 razy 0

    I tu ma kobita racje.

  • sselrats

    Oceniono 3 razy -1

    Na cale szczescie niemieckie czolgi byly na benzyne.

  • balcerowicz_musi_wrocic

    Oceniono 8 razy -2

    Ale w czym jest problem? Miasta chcą czystego powietrza, więc zakazują wjazdu osobówek z silnikami do ciągników rolniczych. Przecież są na rynku dostępne samochody bez tych silników. Obowiązku zakupu diesli u Niemców jeszcze nie ma. Jakie ma znaczenie, czy miejsce pracy jest przy produkcji silnika do ciągnika, czy do samochodu osobowego?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX