Opel ruszył z fabryką w Tychach. Będzie produkować kilkaset tysięcy silników rocznie

Opel Manufacturing Poland w Tychach rusza z produkcją benzynowych silników 1,2 Turbo PureTech. Fabryka ma produkować nawet 460 tys. jednostek rocznie. Zakład zatrudni co najmniej 500 pracowników.

W uroczystym otwarciu nowego zakładu wzięli udział Carlos Tavares, prezes zarządu Groupe PSA i Jadwiga Emilewicz, minister przedsiębiorczości i technologii.

Mocny start

Na ten moment fabryka ma pracować na dwie zmiany, które dadzą pracę 500 osobom. Część z nich to pracownicy z gliwickiej fabryki Opla, która ograniczyła produkcję. W nowej fabryce w Tychach są plany uruchomienia trzeciej zmiany jeszcze w tym roku. Wiązałoby się to z zatrudnieniem kolejnych 200 pracowników.

Fabryka Opla będzie początkowo produkować silniki z użyciem francuskich części. Trwają jednak poszukiwania tańszych rozwiązań. Nowy łańcuch dostaw stwarza możliwości dla lokalnych wytwórców. Jeśli spełnią oczekiwania, jest potencjalnie możliwe, aby produkowali części dla innych fabryk Groupe PSA, właściciela Opla.

Producent stawia na silniki benzynowe. Jego zdaniem ma to związek ze słabnącą popularnością silników wysokoprężnych. Dodatkowo, silniki benzynowe są stosowane w coraz częściej wybieranych samochodach hybrydowych. Z tyskiej taśmy będzie schodzić aż 16 wersji wielokrotnie nagradzanego 3-cylindrowego silnika 1,2 Turbo PureTech w wariantach 130 KM i 110 KM.

Powiew nowoczesności

Fabrykę silników w Tychach uruchomiła w 1999 r. firma Isuzu. Obecnie Groupe PSA zmodernizowała i zautomatyzowała zakład, doinwestowując go kwotą 250 mln euro. Linia produkcyjna została przygotowana do produkcji silników 1,2 Turbo PureTech.

Chciałbym podkreślić, że załoga z Tychów udowodniła, że ma zdolność zwiększenia wydajności, co skłoniło nas do zainwestowania w modernizację zakładu i powierzenia mu produkcji naszego najnowocześniejszego silnika. Zakład w Tychach ma teraz przed sobą zrównoważoną przyszłość i w znacznym stopniu przyczyni się do wzrostu produkcji w Groupe PSA. Obiekt przeorganizowano na potrzeby produkcji silników do pojazdów 5 naszych marek i zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania klientów na ten wielokrotnie nagradzany silnik

 — powiedział Carlos Tavares, prezes zarządu Groupe PSA

Zanim Groupe PSA kupiła Opla planowano tam produkować silniki dla General Motors. Największe  koszty pochłonęły linie obróbki maszynowej bloku silnika, wału korbowego i odlewów głowicy. Linia główna została unowocześniona. Pracujący na niej operatorzy mają wsparcie aplikacji intuicyjnego sterowania.

Z kolei logistykę w fabryce zautomatyzowano. Wprowadzenie inteligentnych wózków wyposażonych w radar i automatycznego międzyoperacyjnego systemu transportowego ma zminimalizować błąd człowieka.

Produkcja w Tychach ruszyła dziś. Pierwsza dostawa ma pojechać na Słowację.

Więcej o:
Komentarze (30)
Opel ruszył z fabryką w Tychach. Będzie produkować kilkaset tysięcy silników 1,2 Turbo PureTech rocznie. Fabryka zatrudni co najmniej 500 pracowników
Zaloguj się
  • seboc

    Oceniono 6 razy 6

    Czy to ta fabryka, ktora istnieje od dawna?
    Najpierw jako Isuzu, potem Opel. Po prostu przestali produkowac jedno, zaczeli inne.

  • grzespelc

    Oceniono 13 razy 5

    A ten zakład płaci jakieś podatki, czy jest w SSE i dopłacamy do niego?

  • kka69

    Oceniono 5 razy 3

    to tak w temacie tej elektromobilnosci, co premier obiecywał.

  • zuuuraw

    Oceniono 11 razy 3

    A ile Polska jako państwo dopłaci do tego interesu ? Dokładnie do 500 nowych, w tym część już istniejących w innym zakładzie, czyli pewnie 300 nowych miejsc pracy ? Ile musieliśmy zapłacić prywatnemu inwestorowi żeby raczył u nas produkować swe silniki ? Czy jest zwolniony z płacenia podatków ? Tak tylko pytam. Może tanie byłoby wypłacać tym 300 ludziom średnią krajową ?

  • mazakb

    Oceniono 3 razy 1

    1,2 turbo ludzie , to nawet do "Dychy " nie dociągnie . Jak do domu wariatów , to do Polski . Dużo , tanio , bezsensu . aha ,chciałęm coś o eko jeździe , ale sprawa bez sensu i jeszcze te 3 cylindry równie dobrze mitsubishi mogło by być chińskie - kopiuj /wklej

  • mistermadmat

    Oceniono 7 razy 1

    3 cylindrowy silnik od kosiarki 130 koni dajcie spokój to coś max 100 tyśków i na złom ..Ta fabryka produkuje złom i zanieczyszcza środowisko ..

  • gaciekesikowej

    Oceniono 1 raz 1

    z użytkiem - Użytek – jedna kopia pracy przygotowanej do druku

  • jan_dreptak

    Oceniono 5 razy 1

    Syrenka też miała trzycylindrowy silnik. Ale samochodem to bym jej nie nazwał.

  • lech2011

    Oceniono 7 razy 1

    Fabryka Opla będzie początkowo produkować silniki z użytkiem francuskich części.

    Pisał jakiś nieużytek.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX