Zalando ma pomysł na zakupowych cwaniaków. Chce utrudnić im zwroty używanych ubrań

Aby zwrócić towar, najczęściej potrzebne są paragon i fabryczna metka w ubraniu. Te ostatnie nierzadko są zbyt dyskretne, by stanęły na przeszkodzie tym, którzy nagminnie zwracają towar po wcześniejszym użyciu go. Zalando być może rozwiąże ten problem.

Pomysł Zalando na zmniejszenie liczby zwrotów zaskakuje prostotą i może okazać się skuteczny.

Duży problem – duża metka

Jedna z najbardziej znanych odzieżowych firm e-commerce chce dodatkowo etykietować swój towar. Obecnie Zalando oferuje 100-dniowy okres zwrotu nieużywanego produktu. Niestety wśród klientów są tacy, którzy mocno nadużywają konsumenckich przywilejów i odsyłają ubrania, których zdążyli już użyć nawet kilkukrotnie. Zalando chce, by odzież posiadała dodatkowe, duże metki o wymiarach 10 na 15 cm. To być może okaże się wystarczające, aby zniechęcić wszystkich, którzy chcieliby ubrania ponosić, a następnie zwrócić. Wszystkie zwroty będą akceptowane tylko, jeśli towar nadal będzie posiadał nową metkę.

Zwroty tylko dla uczciwych

Większość platform wysyłkowych działających w Internecie ma bardzo prokonsumencką politykę zwrotów. Chcą w ten sposób zachęcić klientów do zakupów online. Dlatego firmy jak Zalando, Answear czy Notino podchodzą do zwrotów z dużą tolerancją. Pomysł na dodatkowe metkowanie ubrań ma zniechęcić nieuczciwych konsumentów.

Jednocześnie staramy się minimalizować liczbę zwrotów, których można było uniknąć, na przykład poprzez lepsze opisanie lub zaprezentowanie produktu. W przypadku odzieży damskiej na specjalne okazje testujemy obecnie rozwiązanie, które jest w branży powszechną praktyką. Na produktach z tego segmentu umieszczamy widoczną metkę z napisem: Drogi Kliencie, zachęcamy do wypróbowania i przetestowania naszego produktu, ale po usunięciu tej metki, zwrot w ramach Polityki Zwrotów Zalando nie będzie już możliwy i nie zostanie on zaakceptowany przez Zalando. Sprawdzamy to rozwiązanie już trzeci sezon na wszystkich rynkach. Jesteśmy obecnie w połowie fazy testów, więc nie możemy jeszcze przedstawić ostatecznych wyników dotyczących jego wpływu na stopę zwrotu

- czytamy w komunikacie przesłanym przez Biuro Prasowe Zalando.

Na ten moment wiadomo też, że firma Zalando będzie chciała dodatkowo metkować towary premium. Możliwe, że w ślad za niemieckim sklepem pójdą inne firmy.

Więcej o:
Komentarze (125)
Zalando ma pomysł na zakupowych cwaniaków. Chce utrudnić im zwroty używek. Dodatkowe metki mają rozwiązać problem
Zaloguj się
  • impala

    Oceniono 56 razy 44

    jakis czas temu zwróciłam, do zalando wlaśnie, plaszcz, ktory przyszedł do mnie z rozpieczętowaną paczką chusteczek w kieszeni. Po dokladnym przyjrzeniu sie zauważyłam też mało widoczne ślady używania w innych miejscach
    Wqrwilam sie bo organicznie nie cierpie ubrań używanych. Brzydze się, zwyczajnie.
    Dlatego właśnie płacę 600 zł za ciuch, zamiast 60 żeby nie nosić używek.
    Więc kiedy przyszedł do mnie płaszcz za "60 zł" to zrobiłam awanturę. Firma zachowała sie bardzo w porządku bo przysłali mi nowy płaszcz, tym razem wprost z DE, z oryginalnymi metkami i na 100% nieużywany.
    Ale mnie zostal niesmak, na polskie prymitywy i Grażyny, ktore zawsze musza cwaniaczyć - czyli kupie, ponosze a potem odeślę.
    Naprawdę...jestem Polką ale to cwaniaczenie przez takie polskie prymitywy wqu...ają mnie niesamowicie. Nie wiem skąd to się bierze..naprawdę
    Polacy to w większości prostaki i chamy? aż życ się nie chce w takiej prostackiej bolandii...wśród chamów

  • kontonagazeta001

    Oceniono 76 razy 42

    moja żona ma taką znajomą, która tak robi i nawet tego nie kryje. Praktykująca katoliczka, dziecko w katolickiej szkole ale nie ma żadnego problemu, by zwrócić zakładany ciuch, parkować na miejscu dla niepełnosprawnych, jeździć buspasem, iść na lewe zwolnienie lekarskie, pierwsza do 500+ (ale ciuchy kupuje b. drogie) itd.
    Zalando ma rację, bo czasem trafia się taki nieświeży ciuch. Zostawić - nie, odesłać głupio, bo powiedzą, ze to my nosiliśmy. Popieram ich.

  • bazyli21

    Oceniono 36 razy 30

    Ja jednak wciaz nie moge pojac, ze w naszej kulturze nazywamy zlodziejstwo (bo to co robia ci ludzie to jest zlodziejstwo, wynikajace z oszustwa - wyludzaja nienalezace sie wg. warunkow umowy pieniadze) nazywamy cwaniactwem? Dzieki temu dokonujemy zrelatywizowania moralnego przestepczego czynu, gdyz bycie cwanym to juz niekoniecznie takie zle. To juz blizej "zaradnosci".

    Czemu nie mozna wprost powiedziec czlowiekowi, ktory sie pochwali, ze "cwanie mu sie udalo podejsc" np. Zalando stwierdzeniem - czym sie chwalisz? Przeciez jestes zwyklym oszustem i zlodziejem!

  • szabepio

    Oceniono 31 razy 29

    Moja była pracownica bez przerwy odbierała podczas pracy te paczki z zalando. Kilka w miesiącu. Chodziła w tych ciuchach kilka dni po czym odsyłała je z powrotem. Oczywiście wysyłki w czasie pracy robiła. Chwaliła się że a to na sylwestra a to na jakimś tam weselu itd była w ciuchach z zalando ktore później zwracała.
    Zwolniłem ją z innego powodu ale ten proceder tylko upewnił mnie w tej decyzji.

  • kka69

    Oceniono 17 razy 17

    Teraz jak jest sezon na studniówki , to sporo zwrotów będzie.

  • tedek1

    Oceniono 34 razy 16

    To Grazynki i Janusze już płaczą po nocach. Tylko patrzeć jak sprzedawcy elektroniki zaczną obklejac wtyczki żeby nie użyć sprzętu...

  • zen0biusz

    Oceniono 16 razy 12

    Skończy się kuźniarowanie.

  • spyderman2

    Oceniono 15 razy 11

    pisowski sÓweren to stan umysłó
    przez nich jest brexit
    przez nich bedą etykiety na ubraniach
    przez nich bedzie polexit

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX