UOKiK: 260 tys. zł kary dla Black Red White. Chodzi o reklamy wprowadzające klientów w błąd

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Black Red White 260 tys. zł kary, ponieważ reklamy promocji z czerwca 2017 r. wprowadzały w błąd. Plakaty, billboardy i ulotki z hasłem "Meble i dodatki bez VAT" sugerowały, że taniej można kupić wszystkie towary, a nie tylko wybrane.

Spółka Black Red White to producent mebli i artykułów wyposażenia wnętrz. Od 9 do 19 czerwca 2017 r. w wybranych sklepach w całym kraju prowadziła promocję "Meble i dodatki bez VAT". Reklamowała ją m.in. na plakatach, billboardach i ulotkach.

Zawarte informacje wprowadzały klientów w błąd. Sugerowały, że wszystkie meble i dodatki w wybranych sklepach można kupić taniej. Tymczasem zgodnie z regulaminem, do którego reklamy odsyłały małym drukiem, promocją objęte były tylko niektóre towary.

Reklamy nie mogą pomijać tak ważnej informacji, jak ograniczenie promocji do części produktów. Nie można wymagać od konsumenta, żeby do każdego plakatu czy ulotki podchodził z podejrzliwością i natychmiast szukał w regulaminie ukrytych haczyków lub niedopowiedzeń

- podkreślał prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Marek Niechciał.

Black Red White to "recydywista"

To nie pierwszy przypadek, gdy reklama BRW wprowadzała konsumentów w błąd. Podobnie było z promocją ze stycznia 2015 r. Wtedy firma nie została ukarana, bo zobowiązała się, że zrekompensuje klientom straty. Ponieważ ponownie naruszyła zbiorowe interesy konsumentów,  teraz UOKiK nałożył na nią karę - ponad 260 tys. zł.

Oprócz tego Blak Red White musi poinformować o decyzji urzędu na swojej stronie internetowej i w dwóch ogólnopolskich gazetach. Decyzja jest nieprawomocna.

Więcej o:
Komentarze (30)
UOKiK: 260 tys. zł kary dla Black Red White. Chodzi o reklamy wprowadzające w błąd
Zaloguj się
  • dymczasem

    Oceniono 8 razy 8

    za politykow sie zabrac darmozjady sądowe. Wszystkie partie obiecuja, obiecuja a ch..ja realizuja. I nigdzie nie dopisuja, nawet drobnym drukiem ze to zwykla sciema jest ;)

  • jakas1

    Oceniono 5 razy 5

    Firma BRW ma 2 miliardy przychodów rocznie. W trakcie trwania promocji ich przychody wyniosły 55 milionów złotych. Przy ich marżach oznacza to, że zarobili w jej czasie ok. 1,5 mln złotych. Nawet jeżeli promocja przyczyniła się do powstania połowy z tego zysku, tj. ok. 800 tys. zł, to zarobili na tym kłamstwie w reklamie prawie milion. Dostała karę tylko 260 tys.? Opłacało im się w takim razie.

  • freeasinfreedom

    Oceniono 7 razy 3

    A podobno świadkowie Jehowy są tacy krystalicznie uczciwi.

  • gebe14

    Oceniono 4 razy 2

    dlatego wole kupować w ikei . polskie firmy jeszcze nie dorosły . mentalnie są w latach 90 ... naciągnąć i oszukać . tak samo jak raty w rtpajacyk.pl niby byez odsetek ale bab wciska karty kredytowe i ubezpieczenia

  • fafarafafafa

    Oceniono 4 razy 2

    Kary należałoby dołożyć wszystkim piszącym o "bez VAT". Jedyną możliwością (poza towarami ze stawką 0%), żeby było rzeczywiście bez VAT byłoby gdyby cena była zero złotych.

  • balbin79

    Oceniono 3 razy 1

    sprawa dotyczy 2017 roku - teraz oni zloza odwolanie - kolejny rok lub wiecej - moze w 221 doczekamy sie finalu, tylko co wtedy te pieniadze beda warte

  • bas66

    0

    Kupiłem pierwszy i ostatni raz w zeszły roku mebelki tej firmy do ganku. Staranność wykonania jak w czasach komunistycznych, w których wychodzono z założenia, że ciemna masa wszystko kupi. Stoją jako atrapy i nie są używane, bo gdyby mały być to bym reklamował. Jednym słowem buble.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX