Pięciu chętnych do wykonania projektu poszerzenia autostrady A2

GDDKiA już w kwietniu GDDKiA może podpisać umowę na projekt poszerzenia autostrady A2 o trzeci pas ruchu. Oferty złożyło pięć podmiotów. Najtańsza z ofert opiewa na 3,1 mln zł.

GDDKiA informuje, że otrzymała pięć ofert na ofert wykonania projektu poszerzenia odcinka A2 o trzeci pas. 

Do wykonania projektu poszerzenia autostrady na odcinku granica województw łódzkiego/mazowieckiego - węzeł Konotopa (bez węzła) zgłosiło się pięciu chętnych, z których najniższą cenę, 3,1 mln zł, zaoferowały Mosty Katowice, natomiast najwyższą - 4,6 mln zł - spółka TPF. 

- czytamy w komunikacie Generalnej Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Termin realizacji wynosi 19 miesięcy od podpisania umowy. Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu kryteriów takich jak kwalifikacje, doświadczenie i wykształcenie członków zespołu projektowego, członków zespołu środowiskowego a także cena.

Termin podpisania umowy zaplanowany został na kwiecień 2019r., przy braku odwołań konkurentów biorących udział w przetargu.

- wyjaśnia Dyrekcja. 

Przyszły wykonawca ma zaprojektować dodatkowe pasy ruchu po wewnętrznych stronach obu jezdni istniejącej autostrady A2 na terenie woj. mazowieckiego na długości ok. 43 km. Projektant wykorzysta pod dobudowę pasów ruchu szeroki pas dzielący, który został wybudowany podczas realizacji autostrady. Docelowo A2 będzie miała od węzła Konotopa do węzła Pruszków dwie jezdnie po 4 pasy ruchu, natomiast dalszy odcinek do granicy województwa mazowieckiego będzie posiadał 2 jezdnie po 3 pasy ruchu.

GDDKiA poinformowała również, że równolegle prowadzone jest postępowanie przetargowe na projekt i wykonanie robót związanych z likwidacją wysp na PPO Pruszków, a tym samym na dostosowanie tego miejsca do pełnego przekroju autostradowego, czyli 2 jezdnie po 2 pasy ruchu (docelowo po 3 pasy ruchu).

Czytaj też: Wiosną ruszy poszerzanie autostrady A2. "Utrudnienia będą naprawdę potężne"

Wykonawca do 30 czerwca 2019 r. zaprojektuje oraz wykona roboty polegające na demontażu wysp (i innych urządzeń), które znajdują się w przygotowanych miejscach poboru opłat, odtworzy nawierzchnię i wykona oznakowanie poziome. Otwarcie ofert przewidziane jest na 14 lutego 2019 r.

Więcej o:
Komentarze (24)
Pięciu chętnych do wykonania projektu poszerzenia autostrady A2
Zaloguj się
  • komentator.81

    Oceniono 5 razy 3

    Poc co budować autostrady które zostaną zlikwidowane przez WIOSNĘ Boedronia za to że jeszdza po nicj trujące samochody.

    Warszawę z Łodzią powinna łaczyć TYLKO ścieżka rowerowa .

    Dla wegan.

  • kasasino

    Oceniono 7 razy 1

    Ponad półtora roku na projektowanie pasa, pod który miejsce zostało już zaprojektowane? Serio?

  • iceberg69

    Oceniono 3 razy 1

    Ciekawe dlaczego tylko 43 km? To niecała połowa A2 pomiędzy Warszawą (węzeł Konotopa) a skrzyżowaniem A2/A1 (węzeł Łódź Północ).

  • matnet77

    0

    Znowu urzędnicy w akcji. poszerzenie A2 nie jest potrzebne, Za rok kończą warszawski odcinek S8, oddają kolejne odcinki S7 w kierunku Gdańska i Krakowa.Połowa ruch z A2 przeniesie się na te drogi i na A2 będzie się jeździło normalnie. Bo w CPL to chyba nikt rozsądny nie wierzy

  • zelenyles

    Oceniono 4 razy 0

    to tak po Polsku, dzisiaj robią extra drogę a za dwa miesiące wszystko ryją bo trzeba położyć jakieś instalacje. Nikt nad tym kompletnie nie panuje !!!

  • 111artur

    Oceniono 3 razy -1

    Dlaczego Państwowa instutucja poszerza za publiczne pieniądze prywatną autostradę żyda Kulczyka? Czy oplaty za korzystanie z tego pasa będą wpływać do Budżetu Państwa?

  • klufin

    Oceniono 7 razy -1

    3 pasy ....... nasi kierowcy tego nie ogarną.. moze lepiej wybudować łącznik z Łodzi do s8 s7 i z kierunku Kutna

  • allegropajew

    Oceniono 12 razy -6

    Polskie gó...zjadztwo wychodzi. To będzie cholernie niebezpieczna droga bez tego pasa zieleni. Na wieludziesięciu kilometrach, a nie tylko na samych wiaduktach.

    Taniej było od razu 3+3 gdzieniegdzie zbudować. Ale ---- parę lat temu remont S6 (obwodnicy trójmiasta) polegał na ZLIKWIDOWANIU trzeciego pasa gdzie tylko się dało.

    Gościula

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX