Podpisano umowy na modernizację lotniska w Radomiu. Na pierwszy ogień pójdzie infrastruktura

Modernizacja lotniska cywilnego w Radomiu rozpocznie się od przebudowy jego podstawowej infrastruktury. Po zakończeniu prac stanie się portem, który odciąży lotnisko Chopina.

W ramach modernizacji lotniska w Radomiu na początek przewidziano przebudowę dróg i parkingów, terminala, dróg kołowania oraz płyty postojowej.

Modernizacja lotniska w Radomiu. Na początku odnowią infrastrukturę

W środę podpisano umowy z projektantami i wykonawcami. Zdaniem wicemarszałka Senatu Adama Bielana, projekt modernizacji idzie zgodnie z założonym planem.

Zakończenie początkowego etapu inwestycji zaplanowano na pierwszą połowę 2020 r. Z koeli jeszcze w marcu ponownie zostanie ogłoszony przetarg na modernizację i przedłużenie drogi startowej. Zmodernizowany port lotniczy w Radomiu ma w przyszłości dodatkowo odciążyć lotnisko Chopina.

Do października 2018 r. lotnisko cywilne w Radomiu było finansowane przez samorząd. Od tamtego momentu jego właścicielem jest Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze". W pierwszym etapie firma zainwestuje w projekt ok. pół mld zł, o czym przypomniał Mariusz Szpikowski, prezes PPL. Ma to dodatkowe uzasadnienie w kontekście uruchomienia Centralnego Portu Komunikacyjnego. Mają to potwierdzać analizy demograficzne, które wskazują na popularność takiego rozwiązania nie tylko wśród mieszkańców Mazowsza, ale też województw: świętokrzyskiego, lubelskiego i łódzkiego.

Czy lotnisko w Radomiu zagraża innym lotniskom?

Swoich wątpliwości odnośnie inwestycji w Radomiu nie kryje wiceprezes lotniska w Modlinie Marcin Danił. W niedawnej rozmowie z next.gazeta.pl mówił, że port w Radomiu jest wobec zarządzanego przez niego lotniska "typowo konkurencyjny".

Modlin to lotnisko stworzone tylko dla linii niskokosztowych, Radom ma być taki sam. Cztery lotniska na Mazowszu [Lotnisko Chopina, Modlin, Radom, Centralny Port Komunikacyjny - red] nie przetrwają, któreś trzeba będzie zamknąć

- przewiduje Marcin Danił.

Krytyczny jest też Grzegorz Brychczyński, niezależny ekspert lotniczy, który obawia się o los lotnisk w Łodzi i Lublinie.

Według mnie rozbudowa lotniska w Radomiu będzie oznaczać upadek lotniska w Lublinie i lotniska w Łodzi. Ta inwestycja może położyć dwa kolejne lotniska

- mówił w rozmowie z next.gazeta.pl Brychczyński.

Więcej o:
Komentarze (64)
Podpisano umowy na modernizację lotniska w Radomiu. Na pierwszy ogień pójdzie infrastruktura
Zaloguj się
  • wyksztalciuch2015

    Oceniono 27 razy 27

    Kolejna inwestycja nacjonalistyczno-klerykalnego państwa, w której analizy ekonomiczne zastąpiła pycha i samozadowolenie

  • elemir

    Oceniono 21 razy 19

    Proponuję pociągnąć przekop Mierzei Wiślanej, aż do Radomia. Wtedy z tego huba mogłyby też odpływać wodoloty do Gdyni. Nie mówiąc o dostawach amunicji na Mierzeję, na wypadek wojny z Rosjanami.

  • drbob20

    Oceniono 13 razy 13

    natychmiast lecem z czikago do radomia

  • cozano

    Oceniono 15 razy 13

    Lotnisko w Radomiu już od pięciu lat jest otwarte dla ruchu pasażerskiego, tyle że brakuje pasażerów - w 2017 było 9900 pasażerów, w 2018 gdzieś w okolicy zera. Jak dotąd dobrze funcjonuje jedynie zatrudnienie 120 pracowników.
    Jestem ciekaw, skąd to słodkie przekonanie, że teraz nagle się to gwałtownie odmieni?

  • fleshless

    Oceniono 13 razy 13

    jeszcze nie ruszyło, a już będzie modernizacja?
    mają rozmach, squ...esyny!

  • oszrany

    Oceniono 13 razy 13

    Super wiekszy parking i terminal aby wiatr mial gdzie hulac. Obecnie parking i terminal na ktory wydano gruba kase jest oblozony w 100% 24h/d.

  • Maciej Makarczyk

    Oceniono 12 razy 12

    ... więc im ten miś jest droższy, koniaczek? Podwójny stać mnie.

  • miszogun

    Oceniono 12 razy 10

    Radom jako lotnisko to pomysł do d'py, ale jaki piękny przekręt można uwinąć!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX