Trzeci pas na A2 między Łodzią a Warszawą później niż sądzono. Za to zniknie punkt poboru - widmo

Ruszają prace związane m.in. z analizą techniczną i opracowaniem koncepcji na budowę trzeciego pasa ruchu na autostradzie A2 między Warszawą a Łodzią. Zakończenie inwestycji planowane jest na połowę 2025 r. Wcześniej w mediach przewijał się termin przełomu 2023/2024 r.

Inwestycja polegać będzie na dobudowie trzeciego pasa ruchu od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków, a na odcinku węzeł Pruszków - węzeł Konotopa (pod Warszawą) czwartego pasa ruchu. Dobudowa będzie realizowana po wewnętrznych stronach obu jezdni autostrady A2, z wykorzystaniem obecnego szerokiego pasa rozdziału.

Autostrada A2 z Warszawy do Łodzi zyska trzeci pas

Jak informuje GDDKiA, umowa na przygotowanie analizy technicznej (z elementami koncepcji na budowę trzeciego pasa ruchu i decyzją środowiskową) na poszerzenie A2 od Łodzi do granicy z województwem mazowieckim właśnie została podpisana. Na drugi odcinek (do Konotopy) ma zostać zawarta w najbliższym dniach. 

W tym pierwszym przypadku (odcinek ok. 46 km) za analizę będzie odpowiedzialna firma Transprojekt Gdański, wartość umowy to blisko 2,5 mln zł. W przypadku odcinka od granicy województw łódzkiego i mazowieckiego do Konotopy (ok. 43 km) wpłynęło pięć ofert, o wartości od 3,1 do 4,6 mln zł.

Prace projektantów mają zakończyć się pod koniec 2020 r. Potem odbędą się przetargi na prace budowlane związane z poszerzeniem A2 o dodatkowy pas ruchu. Zakończenie inwestycji planowane jest na połowę 2025 r. W grudniu RMF FM podawał, że trzeci pas może być gotowy już w 2023 lub 2024 r. Łączny koszt rozbudowy może wynieść ok. 600 mln zł.

Poszerzenie autostrady A2 związane jest z rosnącym natężeniem ruchu oraz planowaną realizacją Centralnego Portu Komunikacyjnego w sąsiedztwie trasy.

A2 w trakcie poszerzania ma być cały czas dostępna dla podróżnych, nie należy się obawiać zamknięcia trasy. Trzeba będzie jednak liczyć się oczywiście m.in. ze zwężeniami jezdni czy ograniczeniami prędkości.

A2A2 bbialecka gddkia

W środę rusza likwidacja PPO-widmo

Już w środę 13 marca ma ruszyć likwidacja wysp na nieczynnym punkcie poboru opłat w Pruszkowie. Ten punkt poboru opłat na autostradzie A2 miał ruszyć już w 2014 r. Do tego momentu jednak to się nie stało. Zabudowania PPO w Pruszkowie niszczeją, i sprawiają, że kierowcy są zmuszeni do zmniejszania prędkości na tym odcinku autostrady - nawet do 40 km/h na wysokości wysepek.

Zakończenie robót przewidziano na 30 czerwca br. Kierowcy będą mieli wówczas do dyspozycji dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

.. źródło: GDDKiA

Więcej o:
Komentarze (35)
Trzeci pas na A2 między Łodzią a Warszawą później niż sądzono. Za to w czerwcu zniknie PPO-widmo
Zaloguj się
  • konkus

    Oceniono 16 razy 10

    No tak, najpierw rozrywamy przebieg S8 pod Łodzią, a potem dziwimy się, że cały ruch Warszawa-Wrocław idzie na A2-A1, zamiast na S8.

  • ukos

    Oceniono 15 razy 7

    Potrzebna kasa na piątkę Kaczyńskiego.

  • polskaplonie

    Oceniono 9 razy 5

    aha, no i w 2025 ruszy nowa analiza i nowa koncepcja na budowę 4 pasa ruchu na tym odcinku, bo po 3 pasy będzie już za mało

  • czechy11

    Oceniono 9 razy 3

    Wita rozumita na łapówkę wyborcza kasy trezba kto by sie jakimiś tam drogami przejmował.

  • klufin

    Oceniono 8 razy 2

    U NAS DWUPASMOWĄ AUTOSTRADĄ STRACH JECHAĆ A CO BĘDZIE PRZY TRZECH. Polak tego nie ogarnie.

  • lkolesio

    Oceniono 10 razy 2

    Rządzą nieudacznicy więc o co chodzi ?

  • kasle

    Oceniono 12 razy 2

    Coraz wiecej potrzebnych inwestycji trzeba bedzie skreslic dla zaspokojenia potrzeb partii i jej elektoratu.

  • fagusp

    Oceniono 4 razy 2

    2,5 miliona zeta za pierwszy, co najmniej trzy za drugi ... Za te pieniądze i przez tak długi czas to pewnie przygotują ekspertyzy zawierające alternatywne warianty przebiegu trzeciego pasa i komplet konsultacji społecznych ...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX