LOT nie wycofuje z użytkowania samolotów Boeing 737 Max 8. "Są w pełni sprawne"

Polskie Linie Lotnicze LOT poinformowały, że kontynuują realizowanie rejsów samolotami Boeing 737 MAX 8. To właśnie taki model samolotu - linii Ethopian Airlines - rozbił się w niedzielę w Etiopii.
Jesteśmy w stałym kontakcie z agencjami lotniczymi odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo. Żadna z tych instytucji nie wydała zaleceń ani decyzji w sprawie tych samolotów. Pozostajemy też w stałym kontakcie z producentem tych maszyn i innymi liniami lotniczymi, które użytkują ten samolot. Na tej podstawie LOT kontynuuje realizowanie rejsów Boeingami 737 MAX 8, podobnie zresztą jak wszyscy inni przewoźnicy w Europie i Ameryce Północnej

- komentują Polskie Linie Lotnicze LOT w odpowiedzi na nasze zapytanie.

Samoloty Boeing 737 MAX 8 użytkowane przez LOT są w pełni sprawne i wykonywane przez nich rejsy spełniają wszelkie wymogi bezpieczeństwa. Nasze służby techniczne na bieżąco monitorują tę sprawność. Zbieramy informacje z każdego źródła i analizujemy je pod kątem zapewnienia najwyższych standardów bezpieczeństwa

- dodaje LOT.

Samolot Boeing 737 Max 8 rozbił się w Etiopii

To właśnie samolot Boeing 737 Max 8, linii Ethopian Airlines, rozbił się w niedzielę niedługo po starcie z lotniska w Addis Abebie (stolicy Etiopii). Na pokładzie było 157 osób, w tym dwóch Polaków. Nikt nie przeżył.

Ten sam model samolotu, należący do indonezyjskich linii Lion Air, w październiku 2018 r. spadł do morza krótko po starcie z Jakarty. Wówczas zginęło 189 osób.

Czytaj też: Boeing komentuje katastrofę Ethopian Airlines. Samoloty 737 Max zostają w użytku. Na razie

Dwie katastrofy boeingów tego samego typu w pół roku nasuwają pytanie o bezpieczeństwo maszyn. Z drugiej strony, eksperci, z którymi rozmawiała redakcja next.gazeta.pl, raczej wątpią w problemy techniczne tych samolotów. Sugerują, że winą mogły być braki w przeszkoleniu pilotów, którzy nie znali "tajników" kierowania tym konkretnym typem maszyny.

Wydobyto już czarne skrzynki rozbitego samolotu, ale odczytanie zawartych w rejestratorach danych, potrwa, o ile w ogóle będzie możliwe .

Czytaj więcej: Eksperci komentują katastrofę boeinga. "Piloci mogą błędnie odczytywać reakcje samolotu"

Po niedzielnej katastrofie w Etiopii, decyzją Administracji Lotnictwa Cywilnego Chin, uziemione zostały wszystkie samoloty Boeing 737 MAX 8 należące do chińskich linii lotniczych. Także linie Ethiopian Arlines po czasu wyjaśnienia przyczyn tragedii zawiesiły wszystkie loty Boeingów 737 MAX 8. 

Więcej o:
Komentarze (94)
LOT nie wycofuje z użytkowania samolotów Boeing 737 Max 8. 'Są w pełni sprawne'
Zaloguj się
  • cezar85

    Oceniono 13 razy 13

    ten też był w pełni sprawny.... i ponadto, kilkumiesięczny

  • kaczyzmowi_stop

    Oceniono 13 razy 11

    Odnaleziono czarną skrzynkę z rozbitego samolotu. Może by tak poczekać, zamiast; "zmieścisz się śmiało"?

  • urwiss

    Oceniono 16 razy 10

    "Samoloty Boeing 737 MAX 8 użytkowane przez LOT są w pełni sprawne i wykonywane przez nich rejsy spełniają wszelkie wymogi bezpieczeństwa."
    Iły-62 też mieliście w pełni sprawne, co było później wszyscy dobrze wiedzą. Także jeśli słyszę szumne deklarację i zapewnienia z ust tego przewoźnika tzn. że jest się czego obawiać. Patrzcie w niebo i szukacie bezpiecznych przyczółków bo nasze samoloty na pohybel wszystkim latać muszą, tak nakazał wielki brat.

  • janscania

    Oceniono 14 razy 10

    jest problem : DWA nowe samoloty rozbiły się chwilę po starcie ! DWA

  • snowbird1

    Oceniono 11 razy 9

    Spojrzcie dobrze na fotografie samolotu. Zaraz za nosem jest cos co wyglada jak klamka. To nie jest klamka ale lotka urzadzenia zwanego MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation Sysyem). Zadaniem tego mechanizmu jest automatyczna korekta sterem poziomym w wypadku naglego zadarcia nosa w gore co moze sie w tym samolocie zdarzyc ze wzgledu na kopnieta aerodynamike spowodowana nadmiernym przedluzeniem kadluba (w pogoni za wiekszym zyskiem, rzecz jasna) i zastosowaniem ciezszych silnikow. Ten system jest zrobiony na chybcika, na zasadzie podklejenia sprawy tasma przylepna. Jest niedopracowany, niestabilny, lotka potrafi sie zablokowac np. w wyniku zamarzniecia zawiasu a wtedy samolot wpada w lot niekontrolowany. Jest prawie pewne, ze katastrofe 737 Max linii Lion Air spowodowal wadliwy MCAS. Krzywa lotu samolotu Ethiopian Airlines byla bardzo podobna do tej ktora wykonal w ostatnich chwilach B-737 Max linii Lion Air. Kazdy B-737 Max moze byc bomba z opoznionym zaplonem, ktora co jakis czas odpala. Twierdzenie teraz, bez zadnych wynikow dochodzenia, ze Max jest samolotem bezpiecznym jest krancowo nieodpowiedzialne a dalsze pozwolenie na jego latanie moze okazac sie, ze ktos popelnia wlasnie zbrodnie.

  • rr-ss

    Oceniono 9 razy 9

    chciałbym zauważyć, że ten w Etiopii też był w pełni sprawny - do katastrofy

  • anglik001

    Oceniono 8 razy 8

    Z Migami 29 też wszystko było dobrze. Tyle że pasażer Boeinga nie ma katapulty...

  • secondradoslaw

    Oceniono 16 razy 8

    Nieodwzajemniona milosc do Ameryki nakazuje Polactwu popelniac takie idiotyzmy, jak uzalenianie sie od jednego producenta. Na dzis macie 3 drymlasy na kolkach i 7 zamowionych
    "Glupi jak Polak"

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX