Wiadukt na rekord Guinnessa w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Zaprojektowali go Polacy

Zjednoczone Emiraty Arabskie mogą pochwalić się największym na świecie wiaduktem drogowym z blachy falistej. Zaprojektowany przez polskich inżynierów obiekt został wpisany do Księgi Rekordów Guinnessa.

Uroczystego otwarcia obiektu dokonał 6 marca minister rozwoju infrastruktury Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Abdullah Belhaif Al Nuaimi. Obiekt został zaprojektowany przez polskich inżynierów pracujących dla firmy ViaCon w technologii UltraCor. Pojedyncze przęsło wiaduktu osiągnęło rozpiętość 32,66 m i 9,62 m wysokości.

 

To największy na świecie wiadukt zbudowany z blach falistych. Zaprojektowany w technologii UltraCor obiekt jest lekki, wytrzymały, a jednocześnie pozwala na zachowanie maksymalnego profilu fali. Pod wiaduktem w Zjednoczonych Emiratach Arabskich poprowadzono dwie „trzypasmówki” oraz tory kolejowe.

Wiadukt drogowy, zlokalizowany na odcinku drogi S4 w Emiratach Arabskich, został zaprojektowany przez polskich inżynierów z firmy ViaCon, a wszystkie elementy konstrukcji UltraCor wyprodukowano w firmie ViaCon w Rydzynie k. Leszna. Projekt został wpisany do Księgi Rekordów Guinnessa jako największa konstrukcja z blach falistych na świecie

- podało polskie biuro ViaCon.

Technologia UltraCor jest wykorzystywana na świecie do budowania wiaduktów, które pozwalają na tworzenie bezpiecznych przejść dla zwierząt nad lub pod trasami szybkiego ruchu. Technologia jest stosowana również w budowie mostów, tuneli i przejść dla pieszych.

Firma ViaCon jest obecna na polskim rynku od 1997 r. Swoje biuro projektowe zlokalizowało w Rydzynie k. Leszna.

Więcej o:
Komentarze (51)
Wiadukt na rekord Guinnessa w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Zaprojektowali go Polacy
Zaloguj się
  • siwywaldi

    Oceniono 18 razy 12

    Ta grupa zgromadzona pod wiaduktem to prawie jak u nas w Polsce. Różnica jest tylko taka, że u nas osoby w czarnych kieckach, to... faceci :-))

  • feelek

    Oceniono 8 razy 8

    !negative!
    Największa konstrukcja z blach falistych na Świecie to wiata garażowa mojego sąsiada, p. Mundka:
    tam może wjechać Pendolino i jechać 200 km i go nie będzie widać.

  • kajotgw

    Oceniono 9 razy 7

    Fajnie, że poznaliśmy nazwisko jakiegoś arabskiego ministra, ale może przydałoby się coś napisać o tej technologii? Dlaczego ten most jest takim osiągnięciem (bo większy od blaszanego garażu sąsiada?).
    No i co to znaczy, że pozwala na zachowanie maksymalnego profilu fali???

  • radek_sziwa

    Oceniono 8 razy 6

    Nie jarajcie się tak. Kontrakt został podpisany pomiędzy inwestorem a grupą ViaCon ze Skandynawii. Potem, w ramach optymalizacji kosztów został zaprojektowany i wytworzony w taniej lokacji - Polsce, gdzie inżynier zarabia 1/4 tego co jego kolega zza Bornholmu. Taki to oto sukces. Już pomijam kto to fizycznie składał na miejscu.

  • c.t.k

    Oceniono 6 razy 6

    Podpis pod zdjęciem numer 1 :"Polscy inżynierowie stoją za projektem największego wiaduktu z blachy falistej na świecie".
    Dobrze widać, że stoją za projektem:))

  • super-kuper

    Oceniono 10 razy 6

    Jest juz rekord w kategori blacha falista, czekamy teraz na wiadukt z paździerza

  • maciekkoz

    Oceniono 8 razy 6

    Nie znam się na tym zupełnie, ale na zdjęciu wygląda jak całkiem normalny wiadukt.
    Czy ktoś w prostych słowach wyjaśni jakie są jego zalety w porównaniu do zwykłych wiaduktów?

  • blue-sky-0

    Oceniono 6 razy 4

    podpis pod zdjęciem: "polscy inżynierowie stoją za projektem wiaduktu..."

    a na zdjeciu stoi grupa arabów PRZED wiaduktem :)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX