PKP PLK mają ambitny plan. Z Warszawy do Gdańska z prędkością 200 km/h już w grudniu

PKP Polskie Linie Kolejowe patrzą w przyszłość optymistycznie. Mają ambitny plan dostosowania trasy Warszawa-Gdańsk do prędkości 200 km/h. Zdaniem PKP PLK już od grudnia 2019 r. mamy przejechać tę trasę 20 minut krócej niż obecnie.

PKP PLK uważa, że po zmianie rozkładu w grudniu będzie możliwa podróż z prędkością 200 km/h z Warszawy do Gdańska.

Będzie szybciej?

Do tej pory trasa była dostosowana do maksymalnej prędkości 160 km/h. Trwają próby zmodernizowania jej do nowej prędkości 200 km/h, co finalnie skróciłoby podróż o 20 minut.

W ostatnich dwóch latach podjęliśmy prace i stawiamy sobie cel, aby tę linię na większości trasy przystosować do 200 km/h dla tradycyjnego taboru

- tłumaczył prezes PKP PLK Ireneusz Merchel, cytowany przez Polskie Radio RDC.

Czy PKP PLK zdąży zrealizować swój ambitny plan? Prezes spółki Ireneusz Merchel uważa, że tak.

Linia Warszawa - Gdańsk była przygotowana dla taboru funkcjonującego na terenie Polski na prędkość 160 km/h. Nawet mówiąc o prędkości 200 km/h myślano o Pendolino z wychylnym pudłem. Takiego nie mamy. W ostatnich dwóch latach podjęliśmy prace aby tę linię na większości trasy przystosować do 200 km/h dla tradycyjnego taboru

– powiedział Ireneusz Merchel, cytowany przez InfoRail.

Ambitne plany kolei

Polskie Koleje mają ambitny i kosztowny plan modernizacji infrastruktury. Ireneusz Merchel zapowiedział, że PKP PLK tylko w 2019 r. podpiszą umowy na 15 mld zł. 

Prace związane z modernizacją kolejowej infrastruktury pochłonęły już ponad 40 mld zł. Całość prac ma kosztować prawie dwa razy tyle.

Krajowy Program Kolejowy to największy w historii polskiej kolei program inwestycyjny. W jego skład wchodzi 220 projektów wartych blisko 70 mld zł. Program zakłada modernizację m.in. 9 tys. km torów. Ogromne przedsięwzięcie ma m.in. skrócić czas przejazdu pomiędzy miejscowościami oraz zapewnić lepszy dostęp do kolei i umożliwić komfortowe podróże. Aktualnie wykonanie programu przekroczyło 60%, a wartość zakończonych i realizowanych prac wynosi ponad 40 mld zł

- czytamy w oświadczeniu PKP PLK.

Więcej o:
Komentarze (73)
PKP PLK mają ambitny plan. Z Warszawy do Gdańska z prędkością 200 km/h już w grudniu
Zaloguj się
  • beaviso

    Oceniono 25 razy 15

    A tymczasem podróż Pendolino między Gdańskiem Gł. a Warszawą Centalną zajmuje, w aktualnym rozkładzie, już 3 godziny. Niech spojrzę w bilet sprzed paru dni - poranne połączenie 3:05, a powrotne 2:59.
    Ponad trzy lata temu, gdy zaczynałem jeździć Pendolino, podróż zajmowała 2:35-2:40. Teraz 3 godziny... I dążą do sukcesu "skrócić o 20 minut". To wyjaśnię - 20 minut krócej było. 3 lata temu, jak pisowka hołota rozsiadła się na posadach spółek s.p. i naniosła gówna na dywany.
    I co oni, ku..., remontują na linii, której remont został przed 3 laty ukończony - a trwał ok. 6 lat?!?

  • ltte

    Oceniono 15 razy 13

    Taka promocja jest na PKP ;-)
    Z nami przejedziesz 3 razy dłużej w cenie jednego biletu!

  • stachud

    Oceniono 18 razy 10

    To może za 50 lat dogonimy Rosję. Tam pociąg Moskwa - Petersburg od lat jeździ 250km/h

  • ela-007

    Oceniono 10 razy 8

    Wagonów sypialnych brakuje, w IC siedzenia wysiedziane, a okna w kiblu nie dają się domknąć. No i do Radomia ciągle 1 tor Co tam, na jednej linii będzie 200.

  • javall

    Oceniono 9 razy 7

    Jest to kosmiczna predkosc dla PKP. Z taka predkoscia jezdza auta na autostradzie.
    Dziesiatki miliardow za kilkanascie minut skrocenia czasu przejazdu - to kpiny z ludzi.

  • taki_sobie_user

    Oceniono 7 razy 7

    A te ograniczenia do 10 km/h pod Malborkiem, czy Iławą? Co te nasypy osiadają.

  • pyzz

    Oceniono 7 razy 7

    Do 200 km/h? Pewnie chodzi o limuzynę dyrektora.

  • pivit

    Oceniono 6 razy 6

    PKP i MON to instytucje które potrafią zmarnować każdą kasę, niezależnie od jej wielkości.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX