NCBiR rezygnuje z Ursusa. Nie będzie dofinansowania na elektryczny samochód dostawczy

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju zrezygnowała z dofinansowania projektu Ursusa. Odstąpiono od umowy na elektryczny samochód dostawczy. Powodem ma być kiepska sytuacja Ursusa.

Jak donosi serwis WNP, NCBiR postanowiło odstąpić od umowy na projekt elektrycznego wozu dostawczego, tłumacząc swoją decyzję niestabilną sytuacją Ursusa.

NCBiR wycofuje się z umowy

Lubelska firma jest od listopada w trakcie restrukturyzacji. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju podkreśliło, że zgodnie z regulaminem konkursu z "finansowania wykluczone są przedsiębiorstwa pozostające w trudnej sytuacji w rozumieniu unijnych przepisów dotyczących pomocy państwa".

Zdania NCBiR nie podziela zarząd Ursusa. Firma zwraca uwagę na to, że NCBiR w momencie ogłaszania w grudniu 2018 r. rankingu dla konkursu, wystawiło Ursusowi pozytywną ocenę merytoryczną i znało sytuację firmy.

NCBiR, w ramach standardowej procedury, przed podpisaniem umowy o dofinansowanie poddaje szczegółowej analizie sytuację finansową przedsiębiorcy m.in. w celu wykluczenia pozostawania przedsiębiorcy w trudnej sytuacji finansowej. Analizie poddawani są wszyscy wnioskodawcy (niezależenie od statusu przedsiębiorstwa)

- podało w odpowiedzi na zapytanie Next.Gazeta.pl biuro prasowe NCBiR. I dodało w podsumowaniu:

Po dokonanej weryfikacji, w ocenie NCBiR obecnie URSUS SA nie spełnienia jednego z obligatoryjnych warunków wynikających z Regulaminu Konkursu, co nie pozwala na zawarcie umowy na wykonanie projektu rekomendowanego do dofinansowania. NCBiR wystosował do spółki pismo w tej sprawie

W opinii Ursusa restrukturyzacja nie przeszkodziłaby w sfinalizowaniu dotowanego projektu. Projekt i budowa 3,5-tonowego, elektrycznego samochodu dostawczego miała kosztować blisko 14,5 mln zł, przy czym dotacja NCBiR wyniosłaby 8 mln zł.

Co więcej, pomimo trudnej restrukturyzacji i odroczonego postępowania komorniczego, w styczniu Ursus ogłosił rabaty na ciągniki C-385 i poinformował o dostarczeniu kolejnych 11 niskopodłogowych autobusów elektrycznych do Szczecina.

Producenta z Lublina zapowiedział, że od decyzji NCBiR będzie się odwoływał.

Problemy Ursusa

Lubelska firma co najmniej od 2017 r. boryka się z problemami finansowymi. Przypomnijmy, że od listopada 2018 r. Ursus jest w trakcie przyspieszonego postępowania układowego, które jest jednym z czterech możliwych typów restrukturyzacji. Cechuje je wiele uproszczeń, które mają za zadanie doprowadzić do zawarcia układu w możliwie najkrótszym czasie. Plan Ursusa zakłada sprzedaż aktywów, zwiększenie przychodów z działalności oraz optymalizację kosztów przedsiębiorstwa, co w zamyśle zarządu firmy ma doprowadzić do spłaty wierzycieli.

Mimo przyspieszonej restrukturyzacji w marcu rozpoczęła się egzekucja komornicza wobec lubelskiej firmy. Tego samego miesiąca na wniosek Ursusa odroczono ją na okres trzech miesięcy.

Tylko w w I półroczu 2018 r. strata netto Ursusa wyniosła 16 mln zł w stosunku do 6 mln zł zysku netto analogicznego okresu roku ubiegłego. Przychody notowanego na GPW od 2008 r. Ursusa ze sprzedaży spadły o 60 proc. (tj. o wartość 93 mln zł w ujęciu rocznym) i wyniosły 62 mln zł.

Więcej o:
Komentarze (44)
NCBiR rezygnuje z Ursusa. Nie będzie dofinansowania na elektryczny samochód dostawczy
Zaloguj się
  • krzychzy

    Oceniono 37 razy 27

    To wina Dudusia !!!!! Jakiś czas temu strasznie cieszył sie z afrykańskich sukcesów. Czego dotknie zamienia się w g...o.

  • puszka-3

    Oceniono 30 razy 24

    " Firma boryka się z problemami finansowymi od 2017 roku " , czyli za rządów PO - PSL w miarę dobrze sobie radziła , ale przyszła " DOBRA ZMIANA " i ich wykończyła.
    No cóż , po stadninach koni które były perełką Polski i przynosiły duże dochody ,przyszedł czas na Ursus. Kto następny w kolejce do wykończenia ????

  • ar.co

    Oceniono 30 razy 24

    No to już wiemy, gdzie są te "zakamuflowane" przez rząd kłamcy Morawieckiego pieniądze, którymi pisowscy kłamcy i złodzieje przekupują lumpenelektorat. Kupowanie głosów wyborczych za pieniądze zabrane z środków przeznaczonych na rozwój i naukę.

  • ks-t

    Oceniono 29 razy 23

    NIe rozumiem. Dopiero co podpisali z Ursusem umowę na 1000 autobusów za 3,3 mld zł a teraz rezygnuja z kontraktu za 15 mln z powodu złej sytuacji finansowej? Co tu śmierdzi?

  • cezaryk

    Oceniono 24 razy 22

    Będzie konkurs na obrazek karoserii Prawdziwie Polskiego Samochodu Dostawczego?
    Bo ja trochę w Paincie umiem a córeczka sąsiadów maluje farbkami.

  • wudeer

    Oceniono 25 razy 19

    to nie będzie miliona autobusów na milion lat państwa polskiego?

  • antoszek22

    Oceniono 20 razy 18

    3,5 mld potrzebne są na poszukiwania świętej stępki, którą Matołusz z takim wdziękiem zgubił w Szczecinie w 2016 bo za mocno zabalował z biskupami.

    Przypomniało mu sie, że zamierzał ratować polskie stocznie więc stępka jest niezbędnie konieczna .
    To co oni robia to się nazywa prywatyzowanie zysków a upaństwawianie strat .
    1 mld który trafił do telewizji wróci do prywatnych spółek powiązanych z Fratria Tomaszewskiego, który jęczał do kaczora , że ledwo zipie ze swoimi wydawnictwami .
    Ta kasa tez czeka na swoich lepszych opiekunów.
    W przyszłym roku 200 % podwyżki za energię a tu jeszcze papier trzeba kupić .

  • precz_z_komunia

    Oceniono 18 razy 12

    W 10 gospodarce Świata wszystko zdycha :-)
    To pewnie czary i klątwa :-)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX