Producent "Wiedźmina" zarobił na grach ponad 100 milionów zł. I pracuje nad kolejnym hitem

CD Projekt opublikował wyniki za rok 2018. Firma zarobiła grubo ponad sto milionów złotych. Zapowiada też nową "superprodukcję", która dorównać może projektom takim jak "Cyberpunk 2077" czy "Wiedźmin".

CD Projekt odnotował 109,33 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2018 r. wobec 200,27 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 112,39 mln zł wobec 240,94 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 362,9 mln zł w 2018 r. wobec 463,18 mln zł rok wcześniej.

Kolejny rok z rzędu wynik Grupy zbudowany był na bardzo dobrej sprzedaży Wiedźmina 3: Dziki Gon. W segmencie GOG najlepszym przychodowo tytułem był również tytuł z wiedźmińskiego uniwersum - Gwint. Dzięki osiąganym wynikom oraz stałemu rozwojowi działalności w trakcie minionego roku suma bilansowa Grupy i poziom kapitałów własnych, po raz pierwszy w historii przekroczyły symboliczny 1 mld zł

- czytamy w komunikacie. 

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży produktów własnych wyniosły w analizowanym roku 235 919 tys. zł i miały największy udział (65 proc. ) w całkowitej sumie przychodów ze sprzedaży Grupy, podano w raporcie.

"Przychody ze sprzedaży towarów i materiałów zostały wypracowane w zdecydowanej większości w ramach segmentu GOG.com i dotyczyły głównie cyfrowej dystrybucji gier od zewnętrznych dostawców do ostatecznych klientów platformy. Wygenerowana w ramach tej pozycji kwota 126 874 tys. zł stanowiła 35,0 proc. całkowitej sumy przychodów ze sprzedaży Grupy i była wyższa w stosunku do roku porównawczego o 9,1 proc.".

"Pod względem uzyskanych przychodów ze sprzedaży towarów pochodzących od zewnętrznych dostawców, 2018 r. był najlepszym rokiem w historii serwisu GOG.com" - czytamy dalej.

Wykazane w roku 2018 w stosunku do roku poprzedniego niższe przychody ze sprzedaży przekładające się automatycznie na poziom skonsolidowanego zysku netto Grupy, są naturalną konsekwencją upływu kolejnego, czwartego roku od premiery, generującej dla spółki największą wartość przychodów gry Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Nowe produkty - Gwint oraz wprowadzona do sprzedaży pod koniec 2018 roku gra Wojna Krwi - łącznie w nieznacznym stopniu dołożyły się do zysku netto Grupy w bieżącym okresie. Jednocześnie koszty segmentu CD Projekt Red na poziomie operacyjnym obciążone były kosztami związanymi z niewydanym jeszcze i realizowanym w okresie sprawozdawczym największym projektem w historii Grupy - grą Cyberpunk 2077 i jej kampanią promocyjną rozpoczętą w czerwcu 2018 r., dodano także.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2018 r. wyniósł 109,45 mln zł wobec 184,61 mln zł zysku rok wcześniej.

Nowa superprodukcja? 

CD Projekt zapowiedział też, że pracuje nad kolejnym po "Cyberpunk 2077" dużym tytułem.

"Prace nad nowym tytułem trwają, ale proszę nie wyciągać zbyt daleko idących wniosków o temacie tej gry" - poinformował prezes Adam Kiciński podczas konferencji prasowej. 

Według jego słów, kolejny tytuł "nie musi tyle kosztować, jak 'Cyberpunk' czy 'Wiedźmin'".

W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED - deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG - globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier. 

Więcej o:
Komentarze (18)
CD Projekt zarobił 109 mln zł. Firma zapowiada, że pracuje nad kolejnym dużym tytułem
Zaloguj się
  • wintersun

    Oceniono 12 razy 4

    " która dorównać może projektom takim jak "Cyberpunk 2077"
    Dorównać czemuś, co jeszcze nawet nie wyszło? Autor tekstu w ogóle wie, co pisze?

  • srv14

    Oceniono 3 razy 3

    Około 30 mln $ to chyba nie jest rewelacja jesli chodzi o podbijanie rynków światowych choć wynik na warunki polskie bardzo konkretny

  • g.r.a.f.z.e.r.o

    Oceniono 4 razy 2

    Cena do zysk - 156...
    hahaha

  • sthoss

    Oceniono 4 razy 0

    Niezły wskaźnik zysku operacyjnego. 31%. Daj Boże każdemu

  • ks-t

    Oceniono 4 razy 0

    Spadek zysku o połowę? A kurs do góry? C/Z 159 a c/WK ponad 18. Kapitalizacja 19 miliardów. Leć baloniku, leć.

  • sopoko-spoko

    Oceniono 9 razy -1

    Chcecie wdusić Sapkowskiego w depresję?
    Nie wierzył w projekt, nie chciał procentów od przedsięwzięcia, wolał marne grosze z góry i teraz pluje sobie w brodę.

  • lkowgli

    Oceniono 6 razy -4

    Szczerze to odkąd usłyszałem o pracach nad Vampire Bloodlines 2, to moje zainteresowanie Cyberpunkiem znacząco spadło. Powinni je wydać przynajmniej w 3 miesięcznych odstępach.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX