A2 zyska pas ruchu między Łodzią a Warszawą. Projekt poszerzenia będzie kosztował 3,4 mln zł

GDDKiA podpisała dziś umowę na projekt poszerzenia autostrady A2 między Warszawą a Łodzią. Dodatkowe pasy zostaną zaprojektowane przez firmę Transprojekt Gdański za sumę 3,4 mln zł.

Transprojekt Gdański dostał 19 miesięcy na zaprojektowanie poszerzenia autostrady A2 między Łodzią a Warszawą. GDDKiA poinformowała dziś o podpisaniu umowy o wartości 3,4 mln zł. Projekt przebudowy A2 zakłada budowę trzeciego pasa od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków, przy czym między węzłami Pruszków i Konotopa przebudowa zakłada stworzenie czwartego pasa ruchu.

Projekt poszerzenia trasy A2 między Łodzią a Warszawą wyniósł 3,4 mln złProjekt poszerzenia trasy A2 między Łodzią a Warszawą wyniósł 3,4 mln zł GDDKiA

Resort infrastruktury potwierdził, że rozpoczęto likwidację nieczynnego punktu poboru opłat w Pruszkowie.

Łączny koszt przebudowy ma zamknąć się w sumie ok. 600 mln zł. Prace przygotowawcze drogowców mają potrwać do 2021 r., a samo poszerzanie odcinka autostrady między Łodzią a Warszawą na odległości 88 km ma trwać ok. 3 lat. Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk zapowiedział, że autostrada A2 w trakcie jej poszerzania będzie czynna. W trakcie przebudowy na A2 będzie obowiązywał specjalny program ruchu.

Będzie to duże utrudnienie dla wykonawcy i zarządcy autostrady, ale muszą sobie z tym poradzić

- powiedział szef resortu infrastruktury.

Więcej o:
Komentarze (41)
A2 zyska pas ruchu między Łodzią a Warszawą. Projekt poszerzenia będzie kosztował 3,4 mln zł
Zaloguj się
  • wies56

    Oceniono 10 razy 2

    Poznaniak do Łodzi płaci 49,90 za autostradę, Warszawiak do Łodzi płaci 0 złotych.
    Sprawiedliwość po polsku! Dlatego trzeba wybudować trzeci pas!

  • a_mroczek

    Oceniono 1 raz 1

    Od Strykowa w stronę łodzi też potrzebny dodatkowy pas gdyż się korkuje

  • www.chinskibiznes.com

    Oceniono 3 razy 1

    buduj drogi a bedziesz bogaty, chinskie

  • darek183

    0

    Jeśli ma być Centralny Port Komunikacyjny to przynajmniej od strony Warszawy powinny do niego prowadzić 4 pasy.

  • aagaj

    Oceniono 2 razy 0

    SENSACJA !!!

  • allegropajew

    Oceniono 1 raz -1

    Dwa pasy od Łodzi Północ do Strykowa to był KOSZMAR od kiedy to oddali, czyli jakiś 2005 r.
    Trzy pasy winny być aż do Emilii!!!!! Tam dojdzie S14!!!!!

    Cztery pasy do Wiskitek to przesada, bo lądowiska kaczego NIE BĘDZIE, ale do Grodziska już jak najbardziej.

    Jednak różnica między zbudowaniem od razu (5% kosztów więcej) a teraz jest taka, że miną KOLEJNE LATA FIKCJI, a powstanie produkt BARDZO NIEBEZPIECZNY, bo wbrew pozorom, ten pas zieleni powodował, że mamy tylko JEDEN wypadek dziennie, a bez niego będzie KILKA i to ŚMIERTELNYCH (w skali kraju oczywiście).

    Gościula

  • zegrz

    Oceniono 11 razy -1

    Dziadowanie zawsze się tak kończy.
    Trzeba wydać znacznie więcej niż się wcześniej "zaoszczędziło".
    Każdy kto trochę pojeździł po europejskich autostradach już od lat wie, że między Łodzią a Warszawą powinny być od razu 3 pasy z rezerwą pod czwarty.

  • jakrab

    Oceniono 22 razy -2

    Gratulacje dla geniuszy , którzy przed 2012 rokiem zamówili budowę 2 pasmowej autostrady . Na głównej magistrali komunikacyjnej kraju w osi wschód-zachód . Nie wierzę w głupotę więc jedyne wytłumaczenie to chęć prowadzenia po kilku latach kolejnej inwestycji .Zapewne nie bez zwyczajowych grantów pod stołem ...

  • guraf

    Oceniono 9 razy -3

    Czy my sie kiedys doczekamy czasow, ze bedziemy robili cos z sensem czy ciagle bezsensu bedzie prym wiodlo...? kto projektowali droge A2 jaka lokalną - bylo od poczatku wiadomo ze dwa pasy to lipa totalna ale co tam robimy dwa ... inni beda sie martwic w przyszlosci... brak słów na to co sie dzieje i to nadal trwa... gdzies widziałem na YT droge ekspresowa czy moze autostrade bez pasa awaryjnego i z barierką energochłonną ze nawet "korytarza zycia " nie da sie zrobic bo - ciasno! Eh brak słów!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX