PKO BP ostrzega przed oszustami na Messengerze. Klienci innych banków też niech uważają

PKO Bank Polski, największy bank w Polsce, ostrzega swoich klientów przed fałszywymi wiadomościami na Facebooku i w aplikacji Messenger. Oszuści podszywają się pod znajomych i proszą o przelew BLIK.

Na czym polega oszustwo? Złodzieje przejmują konto danej osoby na Facebooku, a następnie przez Messengera proszą znajomych tej osoby o pomoc - pilną pożyczkę np. na bilet powrotny do domu. Tłumaczenia są różne - np., że zgubili portfel, ale jak tylko wrócą do domu, przeleją pieniądze z powrotem.

Oszuści proszą albo o podanie kodu BLIK, dzięki któremu mogą dokonać w ciągu dwóch minut wypłaty gotówki z bankomatu (ofiara potwierdza operację na swoim smartfonie, ale jest przekonana, że pomaga znajomemu, a nie oszustowi, który się pod nią podszywa), albo o przelew BLIK na numer telefonu (takie transfery między dwoma osobami korzystającymi z BLIKA przechodzą ekspresowo). 

Kto da się nabrać, może stracić setki złotych. O oszustwie alarmował już operator systemu BLIK - Polski Standard Płatności. To jak widać nie rozwiązało problemu, bo teraz ostrzeżenie do swoich klientów wystosował największy bank w Polsce - PKO BP.

Bank radzi, aby przed realizacją przelewu zadzwonić do nadawcy wiadomości, i upewnić się, czy na pewno to ona prosi o pożyczkę. W przypadku jakichkolwiek pytań czy wątpliwości koniecznie należy się także skontaktować z infolinią banku.

Z kolei aby nikt nie podszył się pod nasze konto na Facebooku i nie wysyłał fałszywych wiadomości do naszych znajomych, warto korzystać z dwuskładnikowego uwierzytelnienia. Wówczas logowanie na każdym nowym urządzeniu trzeba dodatkowo potwierdzić otrzymanym kodem SMS-owym. Oczywiście nie należy też podawać nikomu danych do logowania do swoich serwisów społecznościowych.

Więcej o:
Komentarze (1)
PKO BP ostrzega przed oszustami na Messengerze. Klienci innych banków też niech uważają
Zaloguj się
  • Krzysztof Baranowski

    Oceniono 4 razy 4

    Niech się zapytają rysycystek glapy co należy zrobić żeby swoich klientów przed tym zabezpieczyć. One na pewno wiedzą, choć znając ich słynną już małomówniść niewiadomo czy powiedzą ;-)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX