Po katastrofie Su-100 Rosjanie boją się wsiadać do Suchoja. Odwołano już kilkadziesiąt rejsów

Katastrofa samolotu Suchoj Superjet 100, w której na początku maja zginęło 41 osób, sprawiła, że Rosjanie stali się bardzo przeczuleni na usterki tego samolotu. Linie lotnicze odwołały już kilkadziesiąt połączeń z udziałem Su-100. Zdarzyło się też, że pasażerowie odmówili podróży rosyjskim samolotem.

W Rosji trwa seria awarii samolotów Suchoj Superjet 100. W ciągu tygodnia co najmniej kilkadziesiąt samolotów tego typu zostało zdjętych z rozkładu lotów lub przerwało rejsy. Według gazety "Kommiersant" w ostatnich dniach zdjęto z rozkładu lotów lub przerwano rejsy ponad 50 samolotów tego typu.

Z powodu drobnych niesprawności systemów pokładowych odwołano loty do kilkunastu miast, w tym do Rostowa nad Donem, Samary, Uljanowska i Rygi.

Katastrofa w Moskwie zapoczątkowała serię

5 maja br. Superjet należący do linii lotniczych Aerofłot spłonął na moskiewskim lotnisku Szeremietiewo. W pożarze zginęło 41 osób z 78 znajdujących się na pokładzie. Seria awarii rosyjskich Superjetów rozpoczęła się kilka dni po katastrofie.

Kilka dni po katastrofie, 8 maja, pasażerowie rejsu Moskwa - Ryga przed startem poczuli na pokładzie zapach spalenizny i zażądali zmiany samolotu. Tego samego dnia, z powodu drobnych awarii odwołano co najmniej 11 lotów Superjeta. 9 maja Aerofłot zdjął z rozkładu 12 lotów samolotów Suchoj, a 10 maja wycofał 14 maszyn. Rosyjska linia lotnicza nie poinformowała o przyczynach takiej decyzji.

Niedziałająca klimatyzacja i zawrócona maszyna

Jak podało radio Echo Moskwy, w ciągu ostatniej doby wycofano z rozkładu lotów Superjeta, który miał lecieć z Krasnojarska do Czelabińska. Pasażerowie napisali na portalach społecznościowych, że ponad godzinę przesiedzieli w samolocie, w którym nie działało oświetlenie i wentylacja. Kolejną maszynę zawrócono w połowie rejsu z Moskwy do Samary, ponieważ włączyła się kontrolka sygnalizująca niesprawność silnika.

Czytaj też: Po katastrofie SSJ100 w Moskwie. Choć kolejny samolot się rozbił, to porażka nie wchodzi w grę. Kreml nie pozwoli

Suchoj Superjet 100 jest maszyną rosyjskiej produkcji. Model ten lata od 2011 roku. Rok później jedna z maszyn rozbiła się w Indonezji, w katastrofie zginęło 45 osób. W kolejnych latach rosyjskie media informowały o awariach tego typu samolotów.

Więcej o:
Komentarze (17)
Po katastrofie Su-100 Rosjanie boją się wsiadać do Suchoja. Odwołano już kilkadziesiąt rejsów
Zaloguj się
  • dublet

    Oceniono 13 razy 9

    Już im na Łubiance wybiją z głowy niechęć do latania tym supersamolotem! Ten samolot nie ma odpowiedników na Świecie, jak wiele innych radzieckich wyrobów! Dlatego obowiązkiem każdego towarzysza jest latanie nim jako Gruz 200.

  • jeden-dwa-jeden

    Oceniono 12 razy 6

    ruSSkie samoloty pasażerskie to zwykłe barachło.

  • 13sw

    Oceniono 11 razy 5

    - Uważajmy pasażiry! Nasz samolot rozbije się za chwilę, ale pamiętajcie: "KRYMNASZ"!

  • cool_matt

    Oceniono 5 razy 3

    Sny o potędze lol

  • wiktor_jerofiejew

    Oceniono 7 razy 1

    A kto by sie nie bal
    Ja za zadne pieniadze bym NIE wsiadl do tego zlomu Made in CCCep ...

  • towarzysz.dyrektor

    Oceniono 1 raz -1

    Carputinie, naucz Superjeta latac i bezpiecznie ladowac jak juz raz kiedys zurawie !

  • towarzysz.dyrektor

    Oceniono 1 raz -1

    Radzieccy towarzysze sie nie denerwuja.
    Moda na latajace onuce jeszcze nadejdzie.

  • mcguirre

    Oceniono 5 razy -1

    To się nazywa psychoza a na razie winnymi katastrofy w Moskwie są źle wyszkoleni piloci a nie samolot. Oczywiście przy założeniu, że faktycznie został trafiony piorunem.

  • stachu44

    Oceniono 3 razy -1

    W pogoni za zyskiem zgubiliśmy jakość, uczciwość, solidność! Dzisiaj już nikt własnym nazwiskiem nie podpisuje końcowego wyrobu, w dobie korporacji i Rad Nadzorczych liczy się tylko ilość sprzedanych egzemplarzy. Kto dzisiaj utożsamia się z Firmą w której pracuje?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX