GDDKiA szuka chętnego na dokończenie S8 pod Warszawą. To już trzeci przetarg

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na dokończenie robót na drodze ekspresowej S8 Marki-Kobyłka. Zrobiła to już po raz trzeci. Poprzednie dwa przetargi zostały unieważnione - bo potencjalni wykonawcy chcieli znacznie więcej pieniędzy, niż zaplanowała Dyrekcja.

Ten odcinek wylotówki z Warszawy w kierunku Białegostoku nie ma szczęścia. Najpierw wykonawca - konsorcjum firm z włoskim Salini na czele - kilka razy przesuwał termin oddania budowanego przez siebie fragmentu S8. Potem, pomimo wezwań GDDKiA nie realizował dalszych prac przewidzianych w kontrakcie. Ostatecznie rok temu Generalna Dyrekcja rozwiązała umowę z konsorcjum i postanowiła poszukać nowego wykonawcy.

Czytaj też: GDDKiA sprząta po Salini na A1. Wyłania nowego wykonawcę i zapewnia: Odcinek jeszcze w tym roku

Dwa nieudane przetargi na dokończenie odcinka S8

Po inwentaryzacji terenu i przygotowaniu odpowiedniej dokumentacji, we wrześniu 2018 roku GDDKiA ogłosiła przetarg na dokończenie budowy łącznicy zjazdowej z obwodnicy Marek na DK8 w kierunku Białegostoku. Zgłosił się tylko jeden chętny, w dodatku jego oferta dwukrotnie przekroczyła kosztorys. Rozpisano więc kolejne postępowanie. Wpłynęły dwie oferty, w których chętni także chcieli o wiele więcej pieniędzy, niż skłonny był zapłacić inwestor, czyli GDDKiA - tańsza przekraczała kosztorys o około 70 proc. Drugi przetarg unieważniono w listopadzie ubiegłego roku.

Do trzech razy sztuka?

Teraz Generalna Dyrekcja próbuje znaleźć wykonawcę po raz trzeci. Tym razem nie tylko na samą łącznicę, a na wszystkie pozostałe prace. Jest szansa, że ktoś się skusi, bo pieniędzy będzie więcej. "GDDKiA dokonała weryfikacji kosztorysu na dokończenie wszystkich prac na odcinku Marki - Kobyłka. Z uwagi na to, iż kwota była wyższa od poprzedniej wyceny, wystąpiono o przyznanie dodatkowych środków finansowych. Pozyskanie ich umożliwiło ogłoszenie przetargu na dokończenie wszystkich prac" - pisze Dyrekcja w komunikacie.

Co trzeba zrobić? Wykonawca będzie musiał dokończyć m.in. prace: węzeł Kobyłka (łącznice, drogi dojazdowe i najazdy na obiekt), węzeł Marki (zjazd z obwodnicy w Markach), węzeł Zielonka (drogi dojazdowe do węzła), najazdy na wiadukt w ciągu ul. Dworkowej, kładka w rejonie ul. Letniskowej, drogi dojazdowe i pasy technologiczne wzdłuż S8, chodniki, ścieżki rowerowe, Obwód Utrzymania Drogi, zieleń, prace porządkowe, roboty elektroenergetyczne, teletechniczne oraz sanitarne.

Chętni mogą składać oferty do 1 lipca, podpisanie umowy z wybranym wykonawcą przewidziane jest na listopad tego roku, a zakończenie wszystkich prac na wiosnę 2021 roku.

Sama obwodnica Marek została oddana do ruchu w grudniu 2017 roku, ale to, że nie jest dokończona i brakuje wszystkich węzłów, powoduje korki.

Więcej o:
Komentarze (38)
GDDKiA szuka chętnego na dokończenie S8 pod Warszawą. To już trzeci przetarg
Zaloguj się
  • precz_z_komunia

    Oceniono 12 razy 12

    Może Turcy za złotówkę :-)

  • arwena2010

    Oceniono 15 razy 11

    ot PIS Polska. Tu nikt niczego się nie uczy.1 przetarg- Budżet 100 oferent chce 130-no to się unieważnia przetarg ,mija kilka miesiecy i ogłasza nowy przetarg budżet wynosi już 130 ale najtańszy oferent chce 170 no to się znowu unieważnia, przy 3 razie budżet wynosi (po kilku następnych miesiącach) już 200 a to znowu niespodzianka bo najtańsza oferta to 210. Wtedy zaczynają się kombinacje,wyłączanie z ofert jakiś prac by w końcu zacząć budowę. Tak jest WSZEDZIE

  • matri3x

    Oceniono 9 razy 7

    Czyżby jednak taniej było dopłacić 30% poprzedniemu wykonawcy. Nawet kasa z 10% kary umownej nie zrekompensuje 70% wyższych cen

  • kka69

    Oceniono 7 razy 5

    Każdy kolejny przetarg będzie coraz droższy.
    A wystarczyło dołożyć tylko 10- 20% poprzedniemu wykonawcy i droga była by już gotowa.

  • jszmelc

    Oceniono 5 razy 3

    Budowa drogi to konkret a nie jakieś rozgrywki personalne i podrygi u Rydzyka , burzenie obecnej władzy , zdecydowanie lepiej wychodzi .

  • ela-007

    Oceniono 5 razy 3

    W orlenie maja swojego człowieka, rozkazać mu i niech orlen kończy, łopaty rozdać obronie terutorialnej.

  • granatowy tulipan pustynny

    Oceniono 5 razy 3

    My to zrobim z Karolem oraz z kolesiami z Centralnego za 30 tysi+ na śniadanie codziennie to lepsze o smaku wiśniowym- pół roku i zrobione!!

  • bak_on

    Oceniono 5 razy 3

    Widać, że generalnie PiS nie ma głowy do budowy dróg, gdyż ich budowa wszędzie zaczyna wyhamowywać, a opóźnienia robią się coraz większe. W czasie swoich pierwszych rządów PiS doprowadził wtedy do zatrzymania budowy A2 do granicy i opóźnienia A1.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX