Polski BLIK rusza na podbój świata. Obsłuży płatności w Zjednoczonych Emiratach Arabskich

Polski Standard Płatności i firma DXC Technology wdrożą w Zjednoczonych Emiratach Arabskich technologię wykorzystywaną przez polski system płatności mobilnych BLIK. To pierwszy przypadek, kiedy ta stworzona w Polsce technologia płatności zostanie zaimplementowana w innym kraju.

Technologia użyta w płatnościach BLIKIEM zostanie wykorzystana do stworzenia rozwiązania płatniczego za usługi publiczne w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Firma DXC Technology, która od początku wspiera Polski Standard Płatności przy tworzeniu i rozwijaniu BLIK=a w Polsce, udostępni rozwiązanie w ramach eksportu technologii.

Nasz klient w Zjednoczonych Emiratach Arabskich chce wykorzystywać tę technologię do obsługi płatności za usługi publiczne. Warunkiem korzystania z platformy będzie posiadanie dowodu tożsamości i rachunku bankowego w Emiratach

- powiedział Łukasz Buczko, członek zarządu DXC Technology Polska. I dodał:

Po zakończonym wdrożeniu platformy płatności kartowych i bezkartowych oraz dołączeniu wszystkich członków platformy - wydawców, agentów rozliczeniowych, punktów sprzedających powiązane usługi - nastąpi produkcyjne uruchomienie systemu, które zaplanowane jest na rok 2020

DTC Technology, jako partner Polskiego Standardu Płatności i firma globalna, stworzyła długookresowy plan eksportu polskiej technologii. W Zjednoczonych Emiratach Arabskich wystartowała w otwartym przetargu, w którym okazała się lepsza niż inne międzynarodowe propozycje. Łukasz Buczko jest zdania, że współpraca z ZEA pomoże we wprowadzeniu polskiej technologii na inne zagraniczne rynki.

Wierzę, że po sukcesie w Zjednoczonych Emiratach Arabskich inne kraje w tej okolicy też zdecydują się na wprowadzenie polskiej technologii. Pod względem nakładów inwestycyjnych ten projekt jest dość łatwy do skalowania

- potwierdził Łukasz Buczko.

Polacy lubią BLIK

W pierwszym kwartale 2019 r. użytkownicy BLIK-a zrealizowali prawie 40 milionów transakcji w Polsce. To blisko 3 razy tyle co rok temu (14 mln). Trzy na cztery transakcje BLIKIEM to zakupy w internecie, wzrosty widać także w pozostałych kanałach. Rok do roku aż o 400 proc. zwiększyła się liczba płatności w terminalach płatniczych, o 250 proc. więcej było przelewów na numer telefonu BLIK.

Blisko 30 mln. transakcji zrealizowanych przy zakupach internetowych, to 75 proc. wszystkich transakcji. Drugim najchętniej wykorzystywanym sposobem korzystania z BLIKA są wypłaty z bankomatów - było ich w tym czasie 4,7 mln. (12 proc. wszystkich transakcji BLIKIEM w pierwszym kwartale). Płatności w tradycyjnych terminalach było 2,8 mln., a użytkownicy wykonali 2,6 mln. przelewów na numer telefonu BLIK.

Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności. Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BNP Paribas, Credit Agricole, Inteligo, T-Mobile Usługi Finansowe oraz Banku Pekao S.A.

Więcej o:
Komentarze (7)
Polski BLIK rusza na zagraniczny rynek. Obsłuży płatności w Zjednoczonych Emiratach Arabskich
Zaloguj się
  • junk92508

    Oceniono 4 razy 4

    Generalnie do wypłaty z nieznanych bankomatów BLIK jest idealny - nie wkłada się karty więc jej nie skopiują + potwierdzasz wypłatę na telefonie.

  • striepo

    Oceniono 3 razy 3

    skoro system będzie taki sam to czy Polacy w ZEA z tej funkcji korzystać będą mogli?

  • xxc

    Oceniono 1 raz 1

    Nie wiem, ale na pewno to efekt świetnej reklamy, ..."nie czekam aż Panda mi to, zwiększam sam se szanse, kiedy robię przelew, kiedy płacę blikiem, blikomania mi nabija hajsy, ...."

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX