Diesle w Polsce nadal kopcą. Wskaźnik napraw silników Volkswagenów gorszy jest tylko w Rumunii

Jak donosi "Rzeczpospolita", Polska jest na szarym końcu w Europie pod kątem wskaźnika napraw silników diesla. Chodzi o silniki, wokół których w 2015 r. wybuchł skandal. Volkswagen manipulował wynikami kontroli diesli, które kilkukrotnie przekraczały normy spalinowe. Wolniej wadliwe silniki EA 189 naprawia się jedynie w Rumunii.

Dziennik powołuje się na wyniki z raportu organizacji Transport & Environment, który donosi, że naprawa silników EA 189 w Polsce przebiega bardzo powoli. Analiza wskazuje na samochody Volkswagena, Audi, Seata i Skody. Tylko Rumunia naprawia silniki w tych autach wolniej niż Polska. Wskaźnik napraw w Europie Zachodniej wynosi średnio 85 proc., we Wschodniej raptem 55 proc. Najwięcej napraw jak dotąd wykonano w Niemczech. Analitycy w raporcie szacują, że w UE łącznie mogą nadal jeździć 33 mln samochodów z silnikiem diesla wymagających naprawy.

W Niemczech, najlepszym pod tym względem kraju UE, przegląd przeszło już 99 proc. aut z tym silnikiem, podczas gdy w Polsce tylko 45 proc. Gorsza od nas jest tylko Rumunia ze wskaźnikiem na poziomie 37 proc.

- podała "Rzeczpospolita", powołując się na analizę Transport & Environment, cytowana przez RMF24.

Afera z "kopciuchami" Volkswagena

Skandal wokół Volkswagena wybuchł w 2015 r., gdy wyszło na jaw, że koncern manipulował wynikami kontroli silników diesla w swoich samochodach. W rzeczywistości znacząco przekraczały one normy spalinowe, emitując tlenek azotu w wielokrotnie większych stężeniach niż podawano. Oszacowano, że samochodów z silnikami EA 189 jest 8,5 mln na całym świecie, w tym 155 tys. w Polsce.

Reakcja koncernu w Europie i Stanach Zjednoczonych była niejednolita. W USA Volkswagen w obawie przed pozwem zbiorowym wypłacił klientom wysokie, wielomiliardowe odszkodowania. W Europie koncern zobowiązał się do naprawienia wady przez aktualizację oprogramowania silników.

Więcej o:
Komentarze (27)
Diesle w Polsce nadal kopcą. Wskaźnik napraw silników Volkswagenów gorszy jest tylko w Rumunii
Zaloguj się
  • sza man

    Oceniono 4 razy 4

    To może oprócz przedruku warto napisać na jakich zasadach odbywa się naprawa. Czy jest bezpłatna czy odpłatna. Czy każdy autoryzowany partner vw ją przeprowadzi czy może jest jakaś lista punktów. Wreszcie czy robi się to na poczekaniu czy należy zostawiać samochód w serwisie.

  • vito3

    Oceniono 5 razy 3

    silnikow wyprodukowano 8,5mln a do naprawy jest 33mln, a moze idzcie sie pie...c razem z giertychowska matura

  • stronzo_bestiale

    Oceniono 5 razy 3

    Czy naprawą jest wgranie nowego softu po którym auto więcej pali i ma zdecydowanie gorsze osiągi? Jeżeli VW nie został przymuszony w EU, do prawdziwego naprawienia i zadośćuczynienia za swoje oszustwa, to nie można się dziwić ludziom.

  • mcguirre

    Oceniono 4 razy 2

    No i co państwo z tym robi ? Co z tymi rygorystycznymi przeglądami ? Karami ? Po drogach jeżdżą tysiące gratów w fatalnym stanie technicznym, z wyciętymi filtrami dpf, które nigdy nie powinny przejść przeglądu rejestracyjnego. I co, i nic...

  • edimerc

    Oceniono 6 razy 2

    Brednie. Te samochody, nawet nie "naprawione" wręcz oczyszczają powietrze zatrute spalinami ze starych gratów, także benzynowych.

  • rufuz

    Oceniono 1 raz 1

    w USA zalatwili to szybko: albo dogadacie sie z wlascicielami aut albo proces federalny, a proces federalny w USA oznaczalby koniec VW za oceanem. W europie VW jest nietykalny. Najgorszy szrot to obecnie silniki VW.

  • 20portal

    Oceniono 3 razy 1

    W Polsce diesle kopca strasznie. Jeździ nimi tzw. elektorat więc PiS wstrzymuje przeciwdziałania m.in. kontrole policji i przeglądy na stacjach kontroli pojazdów. Narod z zapałem wycina filtry w starych dieslach i mamy gorzej niż ... smog. To widać gołym okiem, ale policja też nie zatrzymuje takich trucicieli, aby nie drażnić "narodu". To jakiś obłęd, że w stacjach kontroli za pare złotych można "zarejestrować" (zalegalizować) każdy złom.

  • rikol

    Oceniono 9 razy 1

    Nowe diesle są bardziej ekologiczne niż benzyniaki. Przede wszystkim emitują mniej dwutlenku węgla, a to jest najważniejsze dla ocieplenia klimatu. Inną sprawą są cząstki stałe, ale i tu nowe diesle są lepsze. Natomiast samochody elektrycznie nie mają racji bytu, jeśli prąd jest produkowany z węgla.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX