PKP Intercity rozszerzyło umowę o dodatkowych 26 wagonów za 223,8 mln zł. Łącznie kupi ich 81

Przewoźnik zdecydował się rozszerzyć umowę na zakup wagonów w Fabryce Pojazdów Szynowych H. Cegielski w Poznaniu (FPS) o dodatkowych 26 nowych wagonów za 223,8 mln zł brutto. Łączna wartość umowy na 81 wagonów wzrosła do 697,3 mln zł.

81 nowych wagonów trafi do PKP Intercity do lutego 2022 r., a pierwsze z nich w przyszłym roku. Po upływie 24 miesięcy od odbioru wagonów FPS H. Cegielski jest zobowiązana do wykonania przeglądów na trzecim poziomie utrzymania.

Pragniemy zapewnić Polakom podróże koleją komfortową, punktualną i bezpieczną. Każda kolejna podpisana i realizowana umowa na nowy tabor lub jego modernizację pozwala podnosić jakość usług oferowanych przez PKP Intercity. Dotychczas przewoźnik zawarł umowy z polskimi producentami na realizację zadań inwestycyjnych w ramach strategii taborowej na kwotę blisko 3 mld zł

- powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podczas konferencji prasowej.

Jak poinformował prezes PKP IC Marek Chraniuk, w nowych wagonach pasażerowie skorzystają z wygodnych foteli, klimatyzacji, systemu informacji pasażerskiej oraz toalet z zamkniętym obiegiem. Każde miejsce będzie miało dostęp do gniazdka elektrycznego oraz indywidualne oświetlenie. Ponadto zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału sieci komórkowych oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu. Wagony te będą dostosowane do prędkości 200 km/h.

Wagony nowoczesne i wygodne

Dodatkowe wagony będą dopasowane do potrzeb różnych grup pasażerów. Do PKP Intercity trafią dwa wagony przedziałowe pierwszej klasy, dziewięć wagonów przedziałowych i dziewięć wagonów bezprzedziałowych drugiej klasy, trzy wagony bezprzedziałowe drugiej klasy, z których każdy wyposażony będzie w osiem wieszaków na rowery oraz trzy wagony przedziałowe drugiej klasy, z których każdy przystosowany będzie do przewozu osób niepełnosprawnych.

PKP Intercity to największy w Polsce kolejowy przewoźnik dalekobieżny. W 2017 r. miał 42,8 mln pasażerów. Z nowych wagonów podróżni będą mogli korzystać w pociągach Express InterCity (EIC) na trasach: Warszawa - Kraków, Zakopane - Gdynia, Kołobrzeg/Gdynia - Bielsko-Biała, Kołobrzeg/Gdynia - Warszawa, Warszawa - Zielona Góra, Warszawa - Szczecin, Warszawa - Berlin, Gdynia - Berlin, Kraków - Berlin, Gdynia/Warszawa - Wiedeń.

Więcej o:
Komentarze (42)
PKP Intercity rozszerzyło umowę o dodatkowych 26 wagonów za 223,8 mln zł. Łącznie kupi ich 81
Zaloguj się
  • laszczyny

    Oceniono 8 razy 8

    Póki co PISoBOLSZEWIA wozi suwerena w pulmanach od pepiczków. Wstajemy z kolan tak że nawet już i Czech na was leje PISoBOLSZEWICKIE kreatury,oszuści i złodzieje.

  • striepo

    Oceniono 8 razy 4

    a w tym roku zamiast zmodernizować pożyczamy wagony od Czechów ... brawo My
    PKP Intercity, połowa wagonów bez klimatyzacji, bez gniazdek, z drogim WARSem i w większości przypadków na stojąco i dłużej niż przed wojną o tym, że drożej to nawet wstyd wspominać.
    Taniej i szybciej jest pokonać trase POZ WAW autem płacąc za autostradę niż Expressem ... nosz kurna Brawo MY

  • mcguirre

    Oceniono 4 razy 2

    Kolej punktualna ? Podstawowym zwrotem z megafonów dworcowych jest „za opóźnienie przepraszamy” :)

  • siguurd

    Oceniono 1 raz 1

    PIS zabrał samoloty do Szczecina. Biznesmen kończy spotkanie o 17 i dociera do Szczecina już po ... 12 godzinach - na siedząco, wyłącznie w 2 klasie z pijaczkami i menelami, bo w pociągu o 22:20 brak 1 klasy, sypialnego czy kuszetki. Taka siatkę ma PKP Intercity i jakiekolwiek PKP.

  • gosc30wawa

    Oceniono 13 razy 1

    Cz te wagony są ze złota? Za każdy wychodzi po 8.608.000,00 zł Za taki wagon dał bym góra milion. Takie ceny za wagony kolejowe to jakiś absurd. Ja tam wolałem czasy, gdy w sklepach mało co było, ale w sumie wystarczało, ale za to lokomotywy i wagony były dużo tańsze.

  • prodigy01

    0

    Katowice - Poznan. Sklady z lat 80 w i Intercity. Ile lat jeszcze?

  • kioto2000

    0

    naczynia połączone

  • religijnych.uczuc.obraza

    0

    Czyli wagony znów pójdą na trasy na których standard jest już obecnie wyższy niż na innych połączeniach, a na tych innych pozostaną te stare wagony. Bo pewnie te które teraz jeżdżą na EIC pójdą do jakichś remontów albo coś.

  • tatankaiyotake

    Oceniono 2 razy 0

    Czemu cały czas produkowane są te przedziałowe koszmarki. Nie ma nic gorszego niż parę godzin w pociągu gdzie nie można wyprostować nóg by nie kopnąć pasażera z naprzeciwka, nie gapić się wprost na niego. Mam porównanie i wolę nawet starszy, ale bezprzedziałowy z możliwością uchylania fotela niż te beznadziejne przedziałowe pudła.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX