Komentarze (158)
Warszawa kupi 213 tramwajów od od Hyundaia. Umowa na prawie 2 mld złotych
Zaloguj się
Pokaż wcześniejsze komentarze
  • cracken001

    Oceniono 11 razy 1

    ?????...I gdzie tu zdziwko????Przeciez Polacy,nawet agrafki wyprodukowac NIE potrafia

  • kka69

    Oceniono 21 razy 13

    PESA by poległa na wykonaniu.
    Jak by musiała podnosić płace minimalną, w tym czasie może ze dwa razy, to by skończyła na śmietniku historii, tak jak firmy budujące autostrady.
    A Hyundai ma stabilny system płacowo kosztowy w Korei

  • gangut

    Oceniono 23 razy 9

    Jak to dobrze że udało się wykręcić od pisowskiego, przepraszam, pesowskiego, gówna...

  • bzdziszewiak2

    Oceniono 21 razy -15

    Przez ostatnie lata, władzunia Wawy kupowała tylko tramwaje Pesy, mimo iż mieszkańcy je krytykowali za niewygodę i hałas. Teraz wybrali firmę, która raczej nie jest producentem tramwajów. No i małe to dofinansowanie z UE. Dlaczego nieznany produkt i to w liczbie 213 sztuk od jednego producenta? A jak będą to nieudane produkty, to co wtedy ratusz powie.

  • precz_z_komunia

    Oceniono 12 razy 10

    A CBA znów zażąda łapówki albo unieważni przetarg :-)

  • smileykkk

    Oceniono 24 razy -20

    lepiej drozsze polskie niz tansze z korei. nie dlatego ze mam cos przeciwko koreanskim produktom... dlatego ze polskie produkty sa wytwarzane w polsce i zatrudnienie maja polacy. podatki tez sa odprowadzane do polskiego budzetu. jak sie komus zdaje ze sa ... "tansze" i lepsze to ja na to ze calosciowo tracimy. nie tylko importujemy ale podcinamy wlasny przemysl. wlasne miejsca pracy. lepiej miec "gorsze" ale wlasne. jak firma zarobi podniesie jakosc i bedzie miec na badania. nie wiem jak sie mozna tak podkladac. zwlaszcza ze co jak co ale tramwaje mamy dobre wlasne.

  • ankawwa

    Oceniono 10 razy -8

    Już teraz te wszystkie PESY kupione za czasów PO stoją na zajezdniach. Widzę czym ludzie jeżdżą, tymi blaszakami z lat 90ych ubiegłego wieku. Sama miałam w gorący dzień nie-przyjemność jechania tym nagrzanym żelastwem. W środku było ze 40stopni. Nigdy więcej. Ale ci co muszą to trzy lata będą się męczyć. Tak się zarządza pieniędzmi podatników !

  • smileykkk

    Oceniono 9 razy -7

    PO kontrakcie widze...:)

  • rtrwt

    Oceniono 22 razy 12

    Pesa niech spada na bambus.
    W Łodzi mamy jej już dosyć.

    www.lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,24676100,nowoczesne-tramwaje-mpk-lodz-kwitna-na-zajezdniach-pesa-nie.html

    www.lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,24879919,mpk-lodz-ukaralo-pese-za-opoznienia-w-naprawie-swingow-ostro.html

  • zdziwiony6

    Oceniono 30 razy 20

    PESA przystąpiła do przetargu z najdroższą ofertą. Nic dziwnego, że przegrała. Trzeba pamiętać, że ta firma ma ogromne problemy z terminowością dostaw i z jakością swoich wyrobów.

  • lew131313

    Oceniono 16 razy -10

    Jeszcze warszawiacy zapłaczą. Bo te koreańskie tramwaje nigdzie w Azji nie mają wzięcia - NIGDZIE!
    Jeżdżą tylko w samej Korei. A sprowadzanie zamiennych części do każdej awarii to będzie kwestia miesięcy, a nie dni lub co najwyżej tygodnia w wypadku PESy. Życzę szczęścia. Jeszcze wam bokiem ten zakup wyjdzie, typowy błąd!!!!

  • lob1

    Oceniono 11 razy -9

    Ja chcę jechać polskim tramwajem a nie wszystko z zagranicy.Chcę być dumny z polskiej myśli technicznej a nie z zagranicznej.

  • lob1

    Oceniono 13 razy -7

    A gdzie jest rodzimy przemysł???????? czy my nic nie potrafimy,że wszystko kupujemy zagranicą???? Albo tak dla rządu jest lepiej i wygodniej,potem nie dziwić się ,że mało zarabiamy,jak nam pieniądze uciekają zagranicę a my dostajemy groszowe pensje.

  • kocurko

    Oceniono 11 razy 3

    Ciekawe, że nie protestował SOLARIS z Bolechowa pod Poznaniem. Ani poznański MODERTRANS. Czyżby ten przetarg olały? Możliwe, bo mają zamówień od groma.

  • lob1

    Oceniono 18 razy -16

    Ciągle kupują zagranicą jakby Polak nie potrafił nic zrobić,dlatego nie dziwcie się,że mamy takie długi,które przekraczają 3 biliony-3.ooo.ooo.ooo.ooo,-zł.Kto to będzie spłacał?????Samochody elektr.z Niemiec,tramwaje z Korei, węgiel z Rosji, Fabryki z Chin.Czy Polacy naprawdę nic nie potrafią,a przecież tak nas zagranicą chwalą jacy jesteśmy fachowcy,a w Polsce mają nas za nic,albo po prostu nie potrafią rządzić i dlatego kupują zagranicą,tylko jak to będzie wyglądało w przyszłości jak wreszcie wszyscy zażądają spłaty,będziemy musieli sami się sprzedać i będziemy nadal pachołkami .Na życzenie rządzących,bo nie potrafimy uderzyć w stół.

  • owca888

    Oceniono 7 razy 5

    No i po co była ta zadyma? No po co?

  • borba1974.066

    Oceniono 12 razy 6

    No jak to? Przecież miało być podejrzane, sprawdzone, nieopłacalne, niewspierające rodzimego przemysłu (upaństwowionego - czyli PESY)! I co? tak po prostu podpisują?

  • alben albus

    Oceniono 22 razy -16

    Nie wspierają produkcję w Polsce na min. 90% de facto niepatriotycznie wolałbym jechać gorszym tramwajem wyprodukowany w Polsce niż luksusowym.yramwajem wyprodukowany za granicą... A zresztą kogo zatrudniają tych osób co wybierają wątpliwej jakości marki Hyundai...

  • pankmen

    Oceniono 13 razy 3

    świetny ruch :)

  • raddy

    Oceniono 57 razy 41

    O, widzę, że się "patrioci" uaktywnili:
    Polskie, kur..., tylko polskie! Nawet jeśli droższe i z błota lepione na stelażu z wikliny!
    Najlepsze byłyby zapewne tramwaje o napędzie węglowym. A każdy powinien nosić imię jakiegoś pisiorka.

  • mcguirre

    Oceniono 16 razy 10

    Wreszcie monopol PESY został przełamany. Może bydgoska spółka zrozumie, że jest konkurencja i zacznie produkować coś co nie tylko wyglada ale spełnia określone standardy głównie jeżeli chodzi o jakość i bezawaryjność. Na razie musi się przygotować na roszczenia finansowe ze strony miast, które kupiły ich tramwaje i nie nadążają z naprawami.

  • bruna5

    Oceniono 32 razy 24

    Niestety, Łódź wtopiła w w Pesę.

    "Co trzeci nowoczesny tramwaj MPK - Łódź czeka w zajezdni na naprawę!
    Spółka MPK - Łódź narzeka na tramwaje firmy Pesa, które były dostarczane do Łodzi w ostatnich latach. Chodzi zwłaszcza o tabor kupiony w 2015 roku na potrzeby obsługi trasy W-Z. Tramwaje mają wadę, z którą producent nie potrafi sobie poradzić.Problemy z tramwajami pesa swing powodują, że nie można wysłać ich na trasę W-Z. Dlatego kursuje tam tabor „zabrany” z ŁTR. To powoduje, że na trasie ŁTR brakuje niskopodłogowych tramwajów. MPK - Łódź musi ratować się tramwajami typu NF6D, które spółka kupiła z Niemiec. To tabor wyprodukowany na początku lub w połowie lat 90.- Mamy duży kryzys z wagonami Pesa z 2015 roku - powiedział Zbigniew Papierski, prezes MPK - Łódź. - Mają wadę, a producent nie czyni starań, żebyśmy mogli te tramwaje użytkować. Problemem jest zacierane łożysko. Pesa naprawiła jeden tramwaj, ale cztery kolejne zostały wyłączone z użytkowania i czekają na naprawę"

    www.dzienniklodzki.pl/co-trzeci-nowoczesny-tramwaj-mpk-lodz-czeka-w-zajezdni-na-naprawe/ar/c1-14137705

  • kreciarobota59

    Oceniono 20 razy -18

    Przecież produkuje PESA!tak trzeba dać zarobić Obcym korporacjom

  • alfalfa

    Oceniono 17 razy -17

    Ciekawe czy Koreańczycy kupiliby tramwaje od innego producenta niż ich krajowy. Jestem pewien, że żaden europejski kraj by czegoś takiego nie zrobił. W najlepszym razie kupiliby od jakiegoś europejskiego producenta.
    A.

  • kreciarobota59

    Oceniono 21 razy -17

    A dlaczego nie kupi z polski ?są tańsze produkują nowoczesne chyba w Bydgoszczy?

  • zegrz

    Oceniono 11 razy 9

    Mam nadzieję, że będą miały strefową klimatyzację, a nie nawiew jak Pesy.

  • rozaliaroyale

    Oceniono 19 razy -17

    myślę że warszawiacy powinni w ogóle przesiąść się na samochody tego Koreańskiego producenta ( tak dla równowagi ) , a tak poważniej , to chyba dobrze się stało że tzw. prowincja będzie teraz posiadała solidny tabor tramwajowy ( w którym wifi czy klima nie jest żadnym szpanem ) natomiast mieszkańcy stolicy będą śmigać plastikowymi tramwajami ( podobno z działającą klimatyzacją - tak im powiedzieli)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX