Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Adidas przegrywa trzy paski w unijnym sądzie. Nie będą już chronione prawem
Sąd w Luksemburgu uznał, że koncern nie zdołał wykazać, że trzy paski uzyskały na całym terenie Unii Europejskiej odróżniający charakter. Sprawa nawiązuje do 2014 r., kiedy urząd UE regulujący własność intelektualną - EUIPO - zarejestrował na rzecz Adidasa trzy równoległe paski jako znak towarowy dla odzieży, obuwia i nakryć głowy.
Niedługo po tym belgijska firma Shoe Branding Europe BVBA zawnioskowała o unieważnienie tej decyzji, argumentując, że trzy paski Adidasa nie mają charakteru odróżniającego produkty niemieckiej firmy. W 2016 r. EUIPO zdecydowała się przychylić do wniosku Belgów, na skutek czego unieważniła wcześniejszą decyzję. Wtedy Adidas odwołał się od tej decyzji do unijnego sądu przy Trybunale Sprawiedliwości UE. Dziś przegrał sprawę, sąd podzielił decyzję EUIPO.
Jak donosi serwis Business Line, sędziowie uznali, że trzy paski Adidasa nie są wzorem czy logotypem (w przeciwieństwie do znaków handlowych marki), ale zwykłym znakiem graficznym.
Sąd stwierdził, że EUIPO nie popełniło błędu w ocenie, uznając, iż spółka Adidas nie dowiodła, że sporny znak towarowy był używany na całym obszarze Unii i że uzyskał na całym tym obszarze charakter odróżniający w następstwie używania
- argumentował Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
Koncern rozczarowany wyrokiem
Sąd uznał ponadto, że przedstawione przez Adidasa dowody dotyczyły w wystarczającym stopniu wyłącznie pięciu spośród krajów Wspólnoty, a to za mało, aby uznać trzy paski za chroniony prawem unijnym znak towarowy.
Adidas jest rozczarowany decyzją trybunału i zapowiada dalsze wykorzystanie słynnych trzech pasków. Poza tym, jak podaje serwis Deutsche Welle, według odzieżowego giganta orzeczenie dotyczy tylko jednej z wersji trzech pasków, przy czym nie podano dokładnie której. – To orzeczenie ogranicza się tylko do specyficznego wariantu znaku i nie ma wpływu na szeroką ochronę, jaką objęty jest w Europie wzór trzech pasków – powiedział rzecznik firmy.
Adidas AG to niemieckie przedsiębiorstwo produkujące obuwie i odzież sportową, założone w 1924 r. przez braci Adolfa i Rudolfa Dasslerów. Obecnie oferta firmy jest podzielona na kilka segmentów dedykowanych m.in. zastosowaniom sportowym, lifestyle’owi czy promowaniu ekologii. Spółka jest notowana na emieckiej giełdzie od 1995 r.
-
Ta mapa miała być dowodem na dobry stan powietrza w Polsce. Entuzjastom umknął ważny szczegół
-
Koniec świata szybciej niż podejrzewali naukowcy? NASA obliczyła nową datę zderzenia z asteroidą
-
Do niedawna takie rakiety były zakazane. USA przeprowadza drugi test
-
Syn Trumpa polował w Mongolii. Zabijał chronione gatunki. Pozwolenie dorobiono później
-
Niemcy myślą o odgrodzeniu się od Polski płotem. Wszystko ze strachu przed ASF
- e-PIT łatwiejszy w obsłudze od przyszłego roku. Ulga na dzieci oraz ich dane uzupełnią się automatycznie
- GPW w Warszawie to głównie straty. Państwowe spółki topią giełdę
- Smartfony przestały być nudne. LG G8X ma... dwa ekrany. Tylko po co? [TOPgadżet]
- GDDKiA znów wyrzuca wykonawcę z kontraktu drogowego. Tym razem chodzi o obwodnicę na DK13
- Elektroniczna taca. Episkopat będzie zachęcał parafie do przyjmowania płatności kartą
antonio rebenga
Oceniono 20 razy -16
Hmm korzystam z ubrań i butów Adidas. Szkoda, że teraz byle badziew bazarowy za 50 zł będzie miał takie same paski. Ale przynajmniej ci z najniższą krajową się ucieszą. W końcu będzie ich "stać".