Lotnisko Heathrow się powiększy. O ile wykonawca sprosta inwestycji, a trzeba m.in. przekierować rzeki

Skala wyzwań związanych z projektem rozbudowy londyńskiego lotniska Heathrow jest duża. 18 czerwca ujawniono szczegóły, które mogą przerazić niejednego wykonawcę. Muszą też zgodzić się mieszkańcy brytyjskiej stolicy. Wśród nich są przekierowanie rzek czy przekopanie tunelu pod pasem.

Lotnisko Heathrow ma dostać trzeci pas do 2026 r., zaś cała ambitna inwestycja rozbudowy ma potrwać do 2050 r. Ambitna i ryzykowna, bo wiąże się m.in. ze zmianą nurtów lokalnych rzek, wybudowaniem nowych tras szybkiego ruchu, przekopaniem tunelu pod pasem czy budową parkingów dla prawie 50 000 samochodów.

Pomysł na rozbudowanie Heathrow o trzeci pas powstał jeszcze w 2016 r. Wymaga jednak konsultacji społecznych, bo rozbudowa lotniska ulokowanego w tkance miejskiej będzie uciążliwa głównie dla okolicznych mieszkańców zachodniego Londynu. Rozpoczęte we wtorek konsultacje społeczne potrwają 12 tygodni. Lokalna społeczność i udziałowcy inwestycji będą mieli czas do 13 września na zgłaszanie uwag i poprawek do planu.

Głosy krytyki

Wzrost hałasu i zanieczyszczenia powietrza to główne obawy przeciwników rozbudowy lotniska Heathrow.

Wszystkie społeczności w Londynie ucierpią z powodu rozbudowy i namawiamy wszystkich mających wątpliwości, by wyrazili swoje zdanie głośno i klarownie podczas konsultacji

- zapowiada Paul Beckford z organizacji "No 3rd Runway Coalition". 

Jak podał "The Guardian", Londyn chce przeciwdziałać scenariuszowi, który wynika z obaw krytyków inwestycji. Przewiduje się różnego rodzaju obostrzenia związane z powiększeniem lotniska, m.in. strefę niskiej emisji, która pozwalałaby karać za poruszanie się samochodami nie spełniającymi wyznaczonych norm ekologicznych, zwiększenie połączeń komunikacji miejskiej czy obowiązkową przerwę nocną w lotach, która wynosiłaby 6,5 godziny. 

Rekordowe lotnisko Heathrow

Port lotniczy Londyn-Heathrow jest położony na zachodnim skraju Londynu, 24 km od centrum miasta. Jest największym lotniskiem w Europie i jednym z najbardziej uczęszczanych. W 2018 r. Heathrow obsłużyło 80 mln pasażerów i zajmuje pierwsze miejsce na świecie wśród lotnisk, które obsłużyły najwięcej pasażerów w ruchu międzynarodowym. W tym momencie posiada pięć terminali i dwa pasy startowe. Londyńskie lotnisko oferuje stałe połączenia z ponad 90 krajami na świecie i współpracuje z ok. 90 liniami lotniczymi.

Więcej o:
Komentarze (38)
Lotnisko Heathrow dostanie trzeci pas. O ile wykonawca sprosta inwestycji, a mieszkańcy Londynu się zgodzą
Zaloguj się
  • monoekann

    Oceniono 26 razy 26

    Patrzcie uważnie. Konsultacje, zgłaszanie poprawek, dialog.

    a nie 'o, tu se jebniemy lotnisko he he'

  • mer-llink

    Oceniono 23 razy 17

    Błąd robia Londyńczycy.
    Nie zasięgneli opinii expertów PiS-u w sprawie Baranowa.
    Jedyna słuszna koncepcja: zlikwidować wygodnie skomunikowane lotnisko. A w jego miejsce zbudować nowe - na przykłąd 5 godzin jazdy od Londynu. Ileż wspaniałych przekrętów przy nowej inwestycja da się zrobić. Ileż synekurek obsadzić. A ponadto: wszystko pójdzie gładko, bo lotnisko dostanie chroniące przed niegładkościami imię: im. Kaczynskiego Lecha, Prezydęta Tysiąceleia PRL.

    P.S> Możemy podesłac konsultanów. Oni dadzą ekspertyzę jak wola zamawiającego. Zamówienia składać: Biuro PiS.

  • kichchi

    Oceniono 20 razy 14

    a po co lotnisko w londynie. lepiej zbudowac centralne lotnisko dla wielkiej brytani gdzies w nottinhgam. pisiory wiadomo że maja najlepsze kopncepcje

  • komercyjny02

    Oceniono 13 razy 9

    Zaraz tu się zlecą miłośnicy koncepcji CPK-CPL. Będą krzyczeć, że przecież Polacy nie mogą być gorsi od Anglików.
    Czy będą mieli rację, czy też zachodzi jakaś znacząca różnica pomiędzy Heathrow a Baranowem?

  • byann

    Oceniono 11 razy 7

    CPL zadusi Heathrow.

  • fakie

    Oceniono 5 razy 5

    Przeciez ich przyszly premier mial tam lezec zeby nie zbudowali?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX