Świetna wiadomość dla kierowców. Automatyczny system płatności na odcinku autostrady A1 już działa

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zainaugurował w Lubiczu koło Torunia automatyczny system płatności AmberGo. Od teraz przejazd na bramkach północnym odcinkiem autostrady A1 z Torunia do Gdańska ma być szybszy. Na bramkach można płacić dedykowaną aplikacją lub tradycyjnie.
Nasza dobra współpraca, trwająca od roku w sprawie wprowadzenia innowacyjnego systemu poboru opłat, zmniejszy albo wyeliminuje zatory na punktach poboru autostrady A1. Ta dobra współpraca z firmą GTC, z jej zarządem przyniosła efekty. W ubiegłym roku z inicjatywy Ministerstwa Infrastruktury podjęliśmy współpracę z firmą GTC, podpisaliśmy z firmą GTC aneks do umowy koncesyjnej, którego celem był pilotaż poboru opłat systemu videtollingu

- punktował szef resortu Andrzej Adamczyk podczas inauguracji, która miała miejsce 25 czerwca.

Videtolling to technologia, która automatycznie rozpoznaje tablice rejestracyjne pojazdu. To pozwala na uproszczony, a co za tym idzie szybszy, przejazd na bramkach autostradowych. Kierowcy, którzy chcą skorzystać z tej usługi, muszą pobrać aplikację Autopay ze strony firmy GTC oraz za jej pośrednictwem zarejestrować samochód. Należy podać markę pojazdu, jego numery rejestracyjne oraz powiązać kartę płatniczą z kontem w aplikacji. Podczas pokonywania bramki system rozpozna samochód po numerach rejestracyjnych i automatycznie podniesienie szlaban, a następnie pobierze stosowną opłatę z konta kierowcy.

Ci kierowcy, którzy wolą tradycyjną formę płatności, nadal będą mieli taką możliwość.

Automatyczne bramki także na autostradach A2 i A4

Bramki z możliwością płacenia przy użyciu aplikacji są oznaczone. Przy każdym punkcie opłat ma być jedna bramka dedykowana wyłącznie temu rozwiązaniu. Pilotaż tego rozwiązania przeprowadzono w zeszłym roku na odcinki trasy A1 między Rusocinem a Nową Wsią. Minister Adamczyk nie ma wątpliwości, że nowe rozwiązanie wpłynie na przepustowość trasy.

Efektem tego będzie, że trzykrotnie więcej samochodów przejedzie przez punkt poboru opłat. Dotąd było to 200 samochodów na godzinę, a za przyczyną videtollingu - 600 samochodów na godzinę

- zapewniał minister Adamczyk.

W najbliższym czasie rozwiązanie ma być wprowadzone na kolejnych odcinkach autostrad. Szef resortu ma nadzieję, że w 2020 r. system AmberGo uda wprowadzić się na bramkach tras A2 i A4.

Więcej o:
Komentarze (48)
Działa już AmberGo na północnym odcinku A1. Ma być trzy razy szybciej na bramkach
Zaloguj się
  • qawsedrftg

    Oceniono 10 razy -2

    Rozwiązywanie problemów które sami stwarzamy :) Nie lepiej winetki jak w Czechach, Austrii, Słowenii?

    Co wy wiecie o nowoczesnej Europie? Kto z ciemnogrodu, niewiele zrozumie z takiego tytułu z niemieckiej prasy: "Grupa młodych mężczyzn podejrzana o szereg gwałtów"...

    www welt.de/vermischtes/article195841575/Duesseldorf-Gruppe-junger-Maenner-soll-mehrere-Frauen-vergewaltigt-haben.html

  • yacie

    Oceniono 2 razy 0

    Nic to nie rozwiąże . 99 % kierowców nie będzie miało aplikacji...

  • kot_kotando

    Oceniono 4 razy 0

    Czyli jak przed wjazdem na autostradę założę na tablicę nakładkę z numerami sąsiada, który też ma tę aplikację, to mogę przejechać za darmo?

  • romek-z

    Oceniono 1 raz 1

    "Efektem tego będzie, że trzykrotnie więcej samochodów przejedzie przez punkt poboru opłat. Dotąd było to 200 samochodów na godzinę, a za przyczyną videtollingu - 600 samochodów na godzinę - zapewniał minister Adamczyk."
    Co za kłamca albo naiwniak sprzedający propagandę ciemnemu ludowi. Taki system używamy w firmie i żeby numery zostały rozpoznane to samochód musi sie zatrzymać, potem system myśli co najmniej sekundę i ewentualnie otwiera szlaban. Jeżeli na punkcie poboru opłat będzie tylko jedna bramka dedykowana to tylko na tej bramce przepustowośc się zwiekszy. reszta po staremu. A jak łacze internetowe wysiądzie to cała aplikacja i system przestanie działać. Na moje oko to przepustowość całego punktu zwiekszy sie max. o 50% czyli z 200 do do 300 n agodzinę. Kolejka w szczycie zmniejszy sie z 5 km do 3 km.

  • doc73doc

    Oceniono 1 raz 1

    A gdzie OSOBNY PAS RUCHU dla płatności AMBER PAY - jeśli i tak mam stać 1/2 godziny - to mnie te 20 sekund na płatność gotówką nie zbawi...

  • janiszw

    Oceniono 1 raz 1

    Po co aplikacja do jednorazowej rejestracji ?

  • hippolitt.kwass

    Oceniono 1 raz 1

    Świetna wiadomość by była wtedy, jakby ten system działał na wszystkich autostradach, a nie tylko na jednym skrawku

  • kasle

    Oceniono 1 raz 1

    Ten system nie rozwiazuje problemu zatorow przy bramkach poboru.
    W Norwegii nie trzeba sie nigdzie zatrzymywac, nie ma bramek z barierkami.
    Dane samochodow pobierane sa automatycznie dla wszystkich.
    Powinna istniec mozliwosc polaczenia aplikacji z GPSem, ktorego nie mozna wylaczyc, gdy samochod jedzie.

  • sangredenariz

    Oceniono 1 raz 1

    Ktos moze mi wytlumaczyc po co ta aplikacja? Dlaczego nie mozna po prostu zarejestrowac sie na stronce webowej i podac tych samych danych?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX