Masz umowę w Netii? Sprawdź, czy należy ci się 120 zł. Skargi na operatora podziałały

120 zł nadpłaty na koncie abonenckim, nowa umowa z niższymi rachunkami albo dostęp do kanału filmowego na 6 miesięcy - między innymi tak Netia będzie musiała zrekompensować swoim klientom niechciane telefony od konsultantów.

Rekompensaty dla klientów są efektem działań Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do UOKiK zgłaszały się bowiem osoby, które skarżyły się na niechciane telefony od Netii. Operator nie miał zgód abonentów na kontakt marketingowy, a w takiej sytuacji telefony z propozycjami np. zawarcia nowej umowy są niezgodne z prawem. 

Netia kupiła gotowe bazy z numerami telefonów, ale to nie zwalnia jej z odpowiedzialności. W toku naszych działań okazało się, że zgody na kontakt w celach marketingu bezpośredniego nie zostały prawidłowo udzielone. Operator próbował je również pozyskać podczas rozmowy telefonicznej, co jest niezgodne z przepisami

- mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Netia nie otrzymała kary finansowej od Urzędu, bo zobowiązała się do zrekompensowania swoich błędów wobec klientów. Rekompensaty będą należeć się wszystkim osobom, do których firma wykonywała telefony, nawet jeżeli nie zdecydowali się korzystać z usług.

Dla klientów Netii

Jak informuje UOKiK, osoby, które zawarły umowę z Netią i ją kontynuują, otrzymają do wyboru jedną z opcji:

  • 120 zł nadpłaty na swoim koncie abonenckim, 

  • wypowiedzenie umowy bez konsekwencji finansowych, 

  • zawarcie z Netią kolejnej umowy, w ramach której przez kilka miesięcy będą płacić mniejsze rachunki, 

  • dostęp do programu antywirusowego na rok (wartość - ok. 119 zł), 

  • dostęp do kanału filmowego na 6 miesięcy (wartość - ok. 119,5 zł).

Dla osób, które nie są klientami Netii

Dość podobne rekompensaty do wyboru otrzymają też osoby, które nie zawarły umowy z Netią lub ją wypowiedziały. Będą mogły skorzystać z jednej z poniższych opcji:

  • zawrzeć nową umowę na preferencyjnych warunkach z np. niższym abonamentem lub mniejszą opłatą za aktywację usługi i sprzęt,

  • otrzymają dostęp do programu antywirusowego na rok,

  • otrzymają dostęp do kanału filmowego na 6 miesięcy.

Netia zobowiązała się także do tego, że jeżeli w przyszłości będzie korzystała z gotowych baz kontaktowych, to zobowiąże partnerów do tego, żeby pozyskiwali zgody zgodnie z prawem i będzie to weryfikować.

Sam się zainteresuj rekompensatą!

Informacje o zobowiązaniu Netii będą opublikowane m.in. na stronie internetowej operatora, w serwisie abonenckim czy w prasie ogólnopolskiej. Będzie więc szansa, żeby o możliwości skorzystania z rekompensaty się dowiedzieć. Jednak nie będą one przyznawane domyślnie, trzeba będzie samodzielnie wykazać się inicjatywą, aby z którejś skorzystać.

Więcej o:
Komentarze (3)
Masz umowę w Netii? Sprawdź, czy należy ci się 120 zł. Skargi na operatora podziałały
Zaloguj się
  • zaharik

    Oceniono 1 raz 1

    ja z kolei proponuję zgłaszać do UOKiK nieuczciwe praktyki UPC, która to firma wymusza od klientów rażąco wygórowane kary umowne za przedwczesne rozwiązanie umowy

  • atomik2

    Oceniono 2 razy 0

    Netia de facto WYMUSZA oplacanie pakietu antywirusowego. Bo przy zawarciu umowy nie mozna z niego zrezygnowac, a tylko ponoc mozna to zrobic dzwoniac pod jakis inny numer telefonu. Operator przyjmujacy zlecenie kontynuacji umowy NIE MA PRAWA wylaczyc pakietu antywirusowego NAWET jak klient go nie chce !!!!!, takie zasady sobie ustalili !!!, a za to odsyla pod jakis inny numer telefonu, gdzie ponoc mozna te usluge wylaczyc, ALE tam sie nie mozna dodzwonic !!!!!. Po chyba 10 latach w Netii po takim ''numerku'' z firma sie zegnam.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX