Komentarze (173)
Rosja tworzy drogowy "jedwabny szlak". Chce zbudować 2000 km autostrady
Zaloguj się
Pokaż wcześniejsze komentarze
  • darino

    Oceniono 7 razy 3

    Chciałbym przypomnieć, że Rosja to kraj, który przez kilkaset lat swego istnienia nie zbudował jeszcze drogi, którą mozna przejechać od wschodniej do zachodniej granicy.

  • cozarro

    Oceniono 3 razy 3

    ciekawie się robi, USA sprzedają Tajwanowi broń, Rosja podlizuje się Chinom drogami, czas teraz na Indie w tej rozgrywce

  • kapitan_rzbik

    Oceniono 5 razy 3

    tak tanio? powinni budować u nas

  • ninerniner

    Oceniono 9 razy 3

    Oooo tak, jeszcze więcej tych pie****nych tirów na lewym pasie dwupasmowej A2 ;).

  • bombadilwlocie

    Oceniono 2 razy 2

    I powstanie. I będzie kosztował 93 mld. dolarów. A trzy razy tyle pod stołem. I zapłacimy. Stać nas. Koniaczek?

  • australopitek7

    Oceniono 2 razy 2

    Pewnie będzie tak jak z najnowszym ruskim kosmodromem Wostocznyj. Skala korupcji to miliony dolców (!), a jak władza zaczęła w końcu drążyć temat i wsadzać najbardziej zaradnych to jeden z podwykonawców kropnął sobie w łeb. Jestem spokojny o kolej przez najbliższe dziesięciolecia...

  • hansolo88

    Oceniono 2 razy 2

    I ten cały ruch wjedzie na S8 po północnej stronie Wawy:))))))))

  • gr39

    Oceniono 4 razy 2

    Oj tam koszt rocznego pinset dla plodzacej patologii

  • gobofraggle

    Oceniono 4 razy 2

    9,3 mld baksów to planowo na budowę. na samą budowę jeszcze drugie tyle. do tego tak całkowity koszt należy tak pomnożyć ze 2-3 razy na łapówki i inne machloje a potem będzie jak u nas A4 - w wiecznym remoncie. także mocno niedoszacowane te prawie 10 miliardów jest

  • donvito52

    Oceniono 4 razy 2

    Zwala z nóg ?
    Na olimpiadę, tę gorszą zimową wydali 40mld $.
    Na mistrzostwa świata w kopanej porównywalne kwoty.
    Stać ich było na wybudowanie jak widać, kilku autostrad.
    Woleli przefujarzyć tę kasę.
    W zasadzie nie wiadomo czemu. Przy budowie autostrady też można kręcić lody.

  • dante_waw

    Oceniono 10 razy 2

    Tak tak zbuduja... tez czytalem o tym w RT com ... wczesniej mieli budowac autostrade wookolo Morza Czarnego, na razie babrza sie od lat z autostrada Moskwa St. Petersburg i skonczyc nie moga...

  • kka69

    Oceniono 4 razy 2

    Ciekawe czy Białoruś , Polska i Kazachstan chcą w to wejść.
    ale ruskie niech kopią.

  • telewy2

    Oceniono 4 razy 2

    Zwala z nóg? To mniej niż nasze pincset plus, a to jednak inwestycja a nie przejadanie

  • zbych21

    Oceniono 6 razy 2

    Lądowy jedwabny szlak kolejowy to dobry pomysł. Ale wyobrażcie sobie TIRa jadącego tydzień lub dwa taką trasą. Latem jeszcze może, ale zimą? Będą tam po drodze motele? Koszt transportu absolutnie niekonkurencyjny.

  • ron_obvious

    Oceniono 4 razy 2

    "chodzi o odcinek biegnący od granicy z Białorusią przez całą Rosję, aż do Kazachstanu." Tak przez całą Rosję, pomijając Ural i jakieś 75 procent terytorium kraju na wschodzie.

  • pikuj

    Oceniono 1 raz 1

    Putinowi się to opłaca, autostradę zbudują prywatne firmy jego kolegów. Most na Krym podobno budowała firma należąca przyjaciela Putina jeszcze z klubu judo w Leningradzie.

  • feelek

    Oceniono 1 raz 1

    W artykule brakuje terminu realizacji.
    W Polsce w ostatnich 12 latach zbudowano ponad 3000 km takich dróg (2400 km za rządów PO, 700km za rządów PiS).

  • lud.czerski.wyklety

    Oceniono 5 razy 1

    "Koszt rosyjskiego "jedwabnego szlaku" zwala z nóg"

    To o miliard dolarów mniej niż JEDNOROCZNY koszt 500+(od przyszłego roku 41mld zł/rok).

  • smileykkk

    Oceniono 1 raz 1

    bardzo zły pomysł... mamy duży ujemny bilans handlowy. ponad 11 razy mniej kupują u nas niż my od nich. 20 miliardów dolarów wysyłamy im już teraz. to dlatego mamy niższy wzrost gospodarczy. ta droga ma pomóc eksportować ich towary do europy nie odwrotnie. pomyślcie kto za nią płaci.

  • komjuhy

    Oceniono 3 razy 1

    Nord Strem 3.

  • rlnd

    Oceniono 7 razy 1

    Tradycyjnie, w błocie?

  • zz1026

    Oceniono 9 razy 1

    ehe wybuduja autostrade a potem beda szantazowac wsyzskich tak jksa maja w zwyczjau

    a to bhedzie "awaria" i autostrada na 3 tygopdnie zamknieta a to bedzie cos innego bo jakis rzad np polska nie bedzie chciala isc na smyczy kremla

    dziekuje wole naokolo ale z tymi nieprzywidywalnymi bandziorami z kgb nie warto robic interesow

  • wawka3791

    Oceniono 1 raz 1

    Od Krasnoye (granica BY/RUS) do Uralska (granica KZ/RUS) jest w tej chwili ok.1800km. A co dalej? Cały Kazachstan oraz prawie całe Chiny ok.4500km. Kto to wybuduje?

  • marywil2012

    Oceniono 5 razy 1

    kolejni fantaści. u nas obiecano juz prawie wszystko i za półdarmo. U ruskich to samo. Taka inwestycja jest znacznie droższa i pytanie jak to czasowo zaplanowano
    Druga sprawa: co oznacza zwrócić się? Będą opłaty? Czy w Rosji są opłaty za autostrady?

  • 2marcus

    Oceniono 2 razy 0

    Super, że przebiega przez Polskę. Będziemy jednym z beneficjentów tego przedsięwziącia. Czas najwyższy, by poprawić stosunki z Białorusią i Rosją.

  • metanoja

    0

    Koszt 1 km autostrady zależy od wielu czynników: terenu, infrastruktury dodatkowej, kosztów pracy i materiałów budowlanych, tego, czy droga jest budowana w śladzie istniejącej czy na zupełnie surowym terenie itp. Ogólnie rzecz biorąc, 4,65 mln USD za 1 km to połowa tego, ile płacimy za wybudowanie autostrady w Europie.
    Rosyjskiej inwestycji sprzyjać będą: w miarę równy teren, niskie koszty pracy, niskie wymagania co do infrastruktury towarzyszącej (będzie to raczej ekspresówka niż autostrada z prawdziwego zdarzenia).
    Czynniki niesprzyjające to: konieczność budowania w surowym terenie, pozbawionym dobrych dróg dojazdowych dla sprzętu budowlanego, słabość miejscowych firm budowlanych, brak wykwalifikowanej siły roboczej, korupcja.
    Nowy Jedwabny Szlak to inicjatywa chińska, służąca interesom Chin. Będzie to w istocie chińska inwestycja w Rosji, o ile w ogóle powstanie.

  • myslacyszaryczlowiek1

    Oceniono 4 razy 0

    Tam gdzie można dojechać autostradą, tam powstają inwestycje, fabryczki, fabryki, tam jest rozwój. Pobudują autostradę, to przy autostradzie powstaną miejsca pracy, zwłaszcza, że tania siła robocza. Transport drogowy jest tańszy niż kolejowy, tak tańszy, niż dyletantom się wydaje. W całej Europie jest dotowany, a drogowy obłożony różnego rodzajami podatkami i opłatami i dlatego się tak robi, bo kolej by została zaorana, a z drugiej strony sieć dróg by musiała być bardziej rozbudowana. Transportem drogowym jak najbardziej się transportuje towary np. z Hiszpanii do Moskwy, z jednego wybrzeża USA na drugi. Dzisiejszy świat to nie ładunki masowe, jak węgiel, jeden rodzaj stali, i innego tego typu ładunki. Dzisiejszy świat to ładunki na jeden kontener, to jedna fabryka jakiejś wyspecjalizowanej części np. przerzutki do roweru, które trzeba rozwieść po całym świecie do różnych fabryk rowerów. Jeśli transport jest za drogi, to się buduje drugą fabrykę przerzutek gdzieś bliżej odbiorców, ale przeważnie jest specjalizacja.

  • cejman

    Oceniono 4 razy 0

    I kto niby będzie jeździł tą autostradą, tyle kilometrów? Nie można samolotami transportować towarów?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX