Koniec Garbusa. Volkswagen zakończył produkcję ostatniej wersji modelu, popularnego Beetle

W środę 10 lipca ostatni egzemplarz kultowego modelu Volkswagena po raz ostatni zjechał z taśmy produkcyjnej. Ostatni garbus został wyprodukowany w meksykańskiej Puebli i przy dźwiękach zespołu mariachi pojechał prosto do muzeum.

W ramach tzw. serii "final edition" powstało 5961 sztuk Volkswagena Beetle. Garbusy, zwane też chrząszczami, zostaną sprzedane za pośrednictwem strony Amazon.com.

Garbusy odjeżdżają w przeszłość. Volkswagen wyprodukował ostatnie egzemplarze

Beetle był następcą Volkswagena Garbusa, najdłużej i najliczniej produkowanego modelu auta w historii motoryzacji - w sumie wyprodukowano ponad 21 mln sztuk. Garbus został zaprojektowany i wprowadzony do produkcji w latach 30 ubiegłego wieku. W 1933 roku Adolf Hitler nakazał Ferdinandowi Porsche stworzenie pojazdu dostosowanego dla rodzin - dwójki dorosłych i trójki dzieci oraz nazwanie go Volkswagen ("samochód dla ludu"). Masowa produkcja samochodu ruszyła jednak dopiero po zakończeniu II wojny światowej.

Garbusy były produkowane przez ponad 80 lat, w różnych fabrykach zlokalizowanych na całym świecie. Po II wojnie światowej ponowne uruchomienie produkcji nastąpiło w zakładach samochodowych zlokalizowanych Wolfsburgu na terenie Dolnej Saksonii. 

Produkcja w Wolfsburgu zakończyła się w 1978 roku, a montaż przeniesiono do Meksyku. Jak podaje portal wrc.net.pl w ostatnim czasie wyniki sprzedaży Beetle'a nie były imponujące - w zeszłym roku w Stanach Zjednoczonych i Europie sprzedano zaledwie 30 tysięcy sztuk tych samochodów.

Więcej o:
Komentarze (11)
Koniec "garbusa". Volkswagen zakończył produkcję ostatniej wersji modelu, popularnego Beetle
Zaloguj się
  • antykonformista

    Oceniono 18 razy 12

    Artykuł z jednej strony sugeruje, że zakończono produkcję "starego" garbusa, z drugiej zaś, że tego odnowionego, z XXI wieku (między innymi zdjęcie).

    Czyli, jak przeważnie, nic się nie dowiedziałem.

  • levy

    Oceniono 12 razy 10

    "Garbusy, zwane też chrząszczami" - raczej odwrotnie, chyba cały świat nazywał je chrząszczami a tylko my garbusami.

  • niclos_cham

    Oceniono 3 razy 3

    "W środę 10 lipca ostatni egzemplarz kultowego modelu Volkswagena..."
    Kult Volkswagena? Porąbało was? Dużo było tych garbusów, ale żeby to nazywać kultem PANIE NPK, który z imienia i nazwiska nie umie się podpisać.
    Wiocha!

  • wenge1

    Oceniono 2 razy 2

    Beetle oprócz nazwy Volkswagen miał cenę Volks. New Beetle ceną z tą ludycznością zasadniczo się rozjeżdżał. Stał się snobistyczną zabawką bazującą tylko na sentymencie do tego samochodu. Nic dziwnego, że sprzedaż siadła.

  • pis_cie_kocha

    Oceniono 4 razy 2

    Produkcję VW Garbusa zakończono w 2003 roku. New Beetle, to całkowicie inny samochód, który - niestety - powstał jedynie po to, aby niewielkim wysiłkiem zarobić jeszcze trochę na legendzie. Łączenie tych pojazdów w jedno jest niepoważne.

  • avensis77

    Oceniono 1 raz 1

    Ostatnie wcielenie Garbusa bardzo mi się podoba. Szkoda, że to już koniec produkcji.

  • cichwoda

    Oceniono 3 razy 1

    AH to jednak był wizjoner

  • eend

    Oceniono 1 raz 1

    Tak zwana "ostatnia wersja Garbusa" tłuczona od wielu, wielu lat w Brazylii miała tyle wspólnego z legendarnym VW "Garbusem", co Tarpan z Triumphem oba na T. Produkcja prawdziwego VW "Garbusa" skończyła się w 2003 r. czyli szesnaście lat temu. To co od 2003 roku sprowadzano stamtąd to był wyrób "garbusopodobny" . To wszystko.

  • sselrats

    Oceniono 2 razy 0

    Hitlerowi by bylo smutno.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX