Biedronka rusza z kampanią reklamową i piosenką "Ale tydzień". Eksperci: Lidl zrobił to lepiej

Biedronka rusza z kampanią promocyjną, której znakiem rozpoznawczym ma być piosenka "Ale tydzień w Biedronce!". Nawiązuje ona do słynnego przeboju "Niedziela będzie dla nas" grupy Niebiesko-Czarni. Czy szykuj się hit na miarę "Jak sobota to tylko do Lidla".

Trudno znaleźć osobę, która nie zna  piosenki "Jak sobota to tylko do Lidla", która już od co najmniej roku towarzyszy reklamom niemieckiego dyskontu. W sieci utwór ten uzyskał niemal status kultowy i doczekał się setek memów oraz przeróbek, które można obejrzeć m.in. na YouTubie.

 

Podobną drogą postanowiła pójść Biedronka. Sieć ruszyła właśnie z nową kampanią reklamową, której motywem przewodnim również będzie piosenka. Portugalski dyskont postawił na utwór „Ale tydzień w Biedronce!”, przeróbkę przeboju "Niedziela będzie dla nas", zespołu Niebiesko-Czarni.

"Dzięki piosenkom podkreślamy pozytywne emocje, jakie nasi klienci utożsamiają z robieniem zakupów w Biedronce"  - tłumaczy Marek Badowski, starszy menedżer ds. marketingu w sieci Biedronka.

 

Biedronka z nową kampanią. Eksperci: Lidl zrobił to lepiej

Eksperci, cytowani przez Wirtualnemedia.pl, zwracają uwagę, że choć piosenka Biedronki wpada w ucho, to jednak nie okaże się takim przebojem, jak utwór z reklam Lidla. Katarzyna Epa, business development director w agencji Hilt&Co, uważa, że utwór bardzo nieudolnie nawiązuje do przeboju Niebiesko-Czarnych. 

Z kolei  Łukasz Mazurek, digital strategist w agencji Walk Digital, podkreśla, że w "Jak sobota to tylko do Lidla" jest znacznie więcej "zabawy konwencją i humoru". Utwór Biedronki  "zapewne będzie rezonował w głowie, ale nie sądzę, żeby stał się równie memiczny, co piosenka Lidla" – uzasadnia ekspert.

Problemy Biedronki w Portugalii

W tym tygodniu media informowały, że koncern Jeronimo Martins, który jest właścicielem sieci Biedronka może mieć wkrótce problemy w Portugalii. Tamtejszy Kościół wystosował petycję ws. wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę. Rząd nie ustosunkował się wciąż do tego pomysłu, ale wprowadzenie zakazu uszczupliłoby przychody JM, który w Portugalii prowadzi dwie sieci: Pingo Doce oraz hurtownie Recheio.

Jeronimo Martins ma też kłopoty w Polsce. Rząd PiS już we wrześniu może wprowadzić nowy podatek handlowy. Z wyliczeń ekspertów wynika, że w przypadku Biedronki taka danina mogłaby wynieść od 400 do 500 mln złotych rocznie. To spora kwota, choć warto przypomnieć, że tylko w ubiegłym roku sprzedaż portugalskiej sieci w Polsce osiągnęła poziom 11,69 mld euro.

Więcej o:
Komentarze (38)
Biedronka rusza z kampanią "Ale tydzień". Eksperci: Lidl zrobił to lepiej
Zaloguj się
  • stanislaw.sk

    Oceniono 2 razy 2

    Autorem tekstu piosenki "Jak przygoda to tylko w Warszawie" jest L. Starski, kompozytorem L.Sygietyński.

  • stanislaw.sk

    Oceniono 1 raz 1

    "jak sobota to robota...darmowa, domowa - a co?"

  • danielbanasiak

    0

    O czym wy w ogóle piszecie... Po to jest kampania aby wpadła w ucho i była zapamiętana. Jak widać na przykładzie Lidla jest to strzał w 10. Sami cytujcie tekst który znacie na pamięć... Ojciec prac...! Pamiętają jeszcze wszyscy co oglądali piwrwsze reklamy. A moim zdaniem Biedronka przegrywa z Lidlem jedna rzeczą... Układem sklepu i syfem... W Lidlu wszytsko jest poukładane i takie pogrupowane. Jakoś tak jest przejrzyście i lepiej. Każdy z moich znajomych mówi dokładnie tak samo! W Biedrze wieczny syf wiecznie palety na środku, towar za kasami... Najgorszy pomysl...! I dodatkowo brak światła źle się robi zakupy w Biedronce a. W Lidlu super. Dla mnie cena ma mniejsze znaczenie, chce przyjemnie zrobić zakupy w. LIDLU tak mam w Biedronce nie! Do tego problem z cenami w Lidlu wszystko widze w Biedrze wiecznie chodzę to czytnika a sami pracownicy nie wiedza co ile kosztuje...! Nie mam nic wspólnego z jedną czy druga siecią ale Lidl rządzi Biedronka musi się sporo nauczyć!

  • koment22

    Oceniono 1 raz 1

    "Jakie Biedronko w tobie ceny, wolisz w dolarach, czy wolisz plny
    ceny za piwo, koks i pół litra, powiedz nim wpakuję się do Lidla"

  • ba_sw_ek

    0

    Czarno-Niebiescy, brawo gimbaza w Gazecie. Zespół nazywał się Niebiesko-Czarni

  • romikus

    Oceniono 3 razy -1

    To wszystko dzięki PiS-owi macie. Jarek w jesiennych wyborach masz nas głos.

  • 0zatkaokakao0

    Oceniono 2 razy 2

    Rozważanie ZNAFCÓF czy zniszczenie przez Lidla dla reklamy takiej pięknej piosenki o Warszawie czy też zmasakrowanie takiego przeboju przez Biedronkę dla ich reklamy jest tak bardzo udane jak rozmowa o tym czy kupa luźna ma przewagę nad glanc kupą czy też nie.

    Puknijcie się w głowy i zacznijcie wymyślać reklamy BEZ PODKRADANIA melodii już przez kogoś innego wymyślonych!!!

  • voytekvoytek

    Oceniono 2 razy 0

    pracownicy lidla powinni wystąpić o dodatek za pracę w szkodliwych warunkach. albo nawet o odszkodowanie do właściciela spółki za nękanie tą piosenką.

  • homesicalien

    Oceniono 7 razy 5

    Powinni nagrać coś z tekstem "najlepszych przyjaciół poznaje się w Biedzie".

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX