Galerie handlowe mają nowe marki dla Polaków. Jesienią najbardziej oczekiwany debiut roku

Galerii handlowych mamy już niemal tyle samo co na zachodzie Europy. Nadal jednak powstają nowe, pojawiają się też w nich nowe marki, nigdy wcześniej nie widziane nad Wisłą.

Z najnowszego podsumowania rynku nieruchomości handlowych w Polsce przygotowanego przez firmę doradczą JLL wynika, że w pierwszym półroczu przybyło nam 215 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej.

Najważniejszym otwarciem było uruchomienie warszawskiej Galerii Młociny (78 500 mkw. powierzchni handlowej). To największe nowe centrum handlowe powstałe w tym roku 2019 i zarazem największe od otwarcia Galerii Posnania w 2016 roku. 

Otwarcie Galerii MłocinyOtwarcie Galerii Młociny Fot. Jedrzej Nowicki / Agencja Gazeta

Czytaj więcej: Nowy wieżowiec wyrośnie w Warszawie. Rusza budowa Skysawa za ponad 325 mln złotych

Mamy już 422 centra handlowe

W Polsce jest już – wg wyliczeń JLL - blisko 14,5 mln mkw nowoczesnej powierzchni handlowej. 10,2 mln mkw przypada z tego na 422 działające nad Wisłą galerie handlowe. Reszta to nowoczesne sklepy przy ulicach handlowych i duże podmiejskie outlety.

Przez to na 1000 mieszkańców przypada u nas już 265 mkw nowoczesnej powierzchni handlowej, co zbliża nas do średniej w krajach Europy Zachodniej (279 mkw. na 1000 mieszkańców).

I w najbliższym czasie ten wynik zostanie jeszcze poprawiony. JLL szacuje, że w drugiej połowie roku rynek handlowy urośnie o kolejne 278 tys. mkw. 

Czytaj więcej: Najwyższy biurowiec w Warszawie sprzedany. Transakcja za ponad 1,6 mld zł

Nowe marki, bo rośnie konkurencja

Coraz większa liczba centrów handlowych w połączeniu z rozwijającym się handlem internetowym oraz rosnącą liczbą coraz bardziej świadomych i wymagających klientów, powoduje, że galerie muszą bardziej się starać niż w przeszłości.

Próbują nas zachęcić do odwiedzin między innymi poprzez otwarcia sklepów nowych zagranicznych marek. Takich w minionym półroczu pojawiło się sześć.

Trzy z nich wybrały Galerię Młociny. To: Sloggi - niemiecka marka bieliźniana, włoski Gagliardi, oferujący ekskluzywną męską modę, i Pesto Café z Ukrainy.

Do tego włoska marka, Boxeur des Rues, oferująca odzież sportową, uruchomiła salon w Factory Poznań. Wcześniej TEPfactor otworzył swój park rozrywki w Blue City, a My Shoes zadebiutował w Galerii Mokotów, Galerii Katowickiej i Galerii Echo Kielce.

Primark - najbardziej oczekiwany debiut roku

Analitycy JLL uważają, że najbardziej oczekiwany debiut roku będzie jesienią. Wtedy w Galerii Młociny i w jednym z krakowskich centrów handlowych swoje pierwsze sklepy w Polsce prawdopodobnie otworzy Primark, duża brytyjska sieć odzieżowa. W swojej ofercie ma między innymi linie inspirowane m.in. Harry'm Potterem i Myszką Miki. Oferta tej sieciówki jest bardzo duża i raczej niedroga.

Na polski rynek zamierza też wejść wkrótce American Urban Outfitters i kolejne szwedzkie marki: H&M Weekday i H&M - Monki. Czy to wystarczy, by zachęcić nas do częstszych wizyt w centrach handlowych?

Tekst pochodzi z bloga PortalTechnologiczny.pl

Więcej o:
Komentarze (77)
Galerie handlowe mają nowe marki dla Polaków. Jesienią najbardziej oczekiwany debiut roku
Zaloguj się
  • demkel

    Oceniono 30 razy 28

    " W swojej ofercie ma między innymi linie inspirowane m.in. Harry'm Potterem i Myszką Mikki."

    Już nie mogę się doczekać.

  • D B

    Oceniono 17 razy 13

    Wszędzie badziew i chińszczyzna, to samo w galeriach co i na bazarach, różnią się tylko metką.

  • lovepeacemusic

    Oceniono 14 razy 12

    Po co tyle kupować? Konsumpcjonizm jest przereklamowany, minimalizm jest fajniejszy, zdrowszy, bardziej ekologiczny i ma się więcej miejsca w domu ;)

  • marek.krajewski63

    Oceniono 14 razy 12

    Galerie na Zachodzie w krajach starej Unii, sie nieco roznia, gdyz na dzisiaj np. w Niemczech stac przecietnego Helmuta na nowe BMW z salonu, a Polaka tez stac na to nowe BMW, ale nie z salonu, tylko takie zdrapane z niemickich drzew i zwiezione do Polski na lawetach. Polkise PKB per capita ~12K euro rocznie, gdzie w krajach starej Unii ~ 50K. Tak wiec i moze galerie wygladaja z zewnatrz nieco podobnie, ale wyposazenie i towar rozny. I ten dystans sie raczej nie zmieni, gdy forse na dalszy wzrost PKB sie przejada na rozne 500 plusy, bo albo rozwoj i bogacenie sie poprzez inwestycje, albo nacisk na bezpieczenstwo socjalne i final zblizony do PRLu, gdzie socjal rozbuchany do granic byl daleko poza mozliwosciami gospodarki.

  • szyymcio

    Oceniono 8 razy 8

    Primark nie jest brytyjski, tylko irlandzki. W Irlandii nazywa się wprawdzie Penney's, ale to ta sama firma.

  • mywork

    Oceniono 9 razy 7

    Hmmm, z Polski znikają drozsze marki (np. GAP czy Marks&Spencer), a wchodzą te z tanim badziewiem (Primark). Nie wiem, czy jest to powód do radości. Większość ludzi przewali 500+ na nic nie warte g.... w... na. I gdzie niby jest ten wielki dobrobyt?

  • carolina_reaper

    Oceniono 12 razy 6

    Primark to chyba najgorsze badziewie pod sloncem, rzeczy po jednym praniu nadaja sie do wyrzucenia

  • antykonformista

    Oceniono 6 razy 6

    po jakiemu ta myszka "Mikki"? Po polsku "Miki", po angielsku (i w 90% innych języków) "Mickey", po niemiecku "Micky".

    pobieżnie sprawdziłem na wikipedii, to chyba tylko rosyjski/ukraiński jest "mikki", tyle że cyrylicą...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX