Na przejazdach kolejowych staną fotoradary. ITD nawiązał współpracę z PKP

Na przejazdach kolejowo-drogowych staną niebawem fotoradary, które mają być batem na kierowców ignorujących czerwone światło. Pomysłodawcą takiego rozwiązania jest Inspekcja Transportu Drogowego.

O tym, że na przejazdach kolejowych mają stanąć fotoradary, poinformowała stacja TVN BiS. W rozmowie z dziennikarzami informację o współpracy PKP z ITD potwierdził rzecznik prasowy PKP Mirosław Siemieniec.

-  PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zawsze podejmują współpracę, która może zwiększyć poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych, które są elementem systemu komunikacyjnego - skomentował Siemieniec. 

PKP chce zwiększyć bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych. Ustawi 1300 fotoradarów

Ze słów rzecznika PKP wynika, że na blisko 1500 przejazdach kolejowo-drogowych zamontowany jest monitoring. Jest on wykorzystywany do rejestracji niebezpiecznych wydarzeń, a pochodzące z niego nagrania służą jako dowody w sprawach przeciwko kierowcom nieprzestrzegającym przepisów. Mimo to na torach dochodzi do wielu wypadków z udziałem samochodów. Tylko w czerwcu 2019 roku doszło do 15. takich zdarzeń, w których w sumie zginęło dziewięć osób - wynika ze statystyk kampanii "Bezpieczny Przejazd". Najczęstszymi błędami kierowców przy przejeżdżaniu przez tory jest omijanie rogatek, wjeżdżanie pod opadające rogatki i ignorowania znaku stop.

Fotoradary przy torach mają być kolejnym krokiem na drodze do bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych. Z ustaleń Radia Gdańsk wynika, że PKP Polskie Linie Kolejowe zamierza ustawić ok. 1300 takich urządzeń w całej Polsce. Obecnie przygotowywana jest lista przejazdów kolejowych, na których zostaną one zamontowane.

Więcej o:
Komentarze (30)
Na przejazdach kolejowych staną fotoradary. ITD nawiązał współpracę z PKP
Zaloguj się
  • tempa-dzida2

    Oceniono 7 razy 3

    Bezpiecznie będzie wtedy, gdy WSZYSCY będą szanować prawo. Z "politykami" na czele !!!!

  • ltte

    Oceniono 8 razy 2

    Jak zwykle od dudy strony. Winne jest PKP, które trzyma samochody przed szlabanami 15 minut. Tam, gdzie szlabany zamykają się na 3 minuty, nikt nie wjeżdża, żeby "zdążyć szybko przejechać".

  • tempa-dzida2

    Oceniono 5 razy 1

    Kiedyś wychodził dróżnik, widział wszystko, opuszczał szlabany i było OK.

  • alberto_srapovoli

    Oceniono 5 razy 1

    To niektorzy od razu beda sobie mogli cyknac zdjecie na nagrobek.

  • mateusz.c

    Oceniono 5 razy 1

    Czegoś tu nie rozumiem.
    Jeżeli jest już monitoring, wykorzystywany do rejestracji oraz karania niebezpiecznych zachowań oraz najczęstszą przyczyną wypadków jest omijanie rogatek oraz wjazd na czerwonym świetle.
    To jaką dodatkową korzyść przyniesie fotoradar.
    W jaki sposób istniejący monitoring + fotoradar mają podnieść bezpieczeństwo, to znaczy pewnie coś tam pomogą, ale to jest tak na pierwszy rzut oka wyrzucanie pieniędzy, no chyba że ten istniejący monitoring nie działa, ale wtedy pytanie po co on jest zamontowany.

    "Ze słów rzecznika PKP wynika, że na blisko 1500 przejazdach kolejowo-drogowych zamontowany jest monitoring. Jest on wykorzystywany do rejestracji niebezpiecznych wydarzeń, a pochodzące z niego nagrania służą jako dowody w sprawach przeciwko kierowcom nieprzestrzegającym przepisów. Mimo to na torach dochodzi do wielu wypadków z udziałem samochodów. Tylko w czerwcu 2019 roku doszło do 15. takich zdarzeń, w których w sumie zginęło dziewięć osób - wynika ze statystyk kampanii "Bezpieczny Przejazd". Najczęstszymi błędami kierowców przy przejeżdżaniu przez tory jest omijanie rogatek, wjeżdżanie pod opadające rogatki i ignorowania znaku stop."

  • jami100

    0

    Pieniądze wyrzucone w błoto. Do tragicznych wypadków dochodzi zwykle na przejazdach niestrzeżonych, gdy kierowca nie zauważy przejazdu. Lepiej więc wydać kasę na rogatki tam gdzie ich nie ma.
    Można wprawdzie zdyscyplinowac tych którzy omijają, ale bezpieczeństwa to nie poprawi. Ostrożne omijanie z reguły nie jest groźne, choć były i takie wypadki. Oczywiście nie pochwałam takich praktyk i sam bym tego nie zrobił.

  • alben albus

    Oceniono 1 raz -1

    Postuluje iż nie zatrzymanie przed torami kolejowymi było 10 pkt karnych... Nieraz za mną nawet zawodowy kierowca zapami?tale trąbił jak przeposowo jechałem przez przejazd kolejowy i za takich "popędzaczy" też 10 pkt karnych a dla zawodowych kierowców odbierać koncesje.

  • 1852m

    Oceniono 1 raz -1

    To się nie zwróci :) jednak większość zatrzymuje się przed szlabanem:)

  • race444

    Oceniono 3 razy -1

    Ludzie gdzie wam sie tak spieszy ??? Kiedy jade autostrada /dosc czesto/ to nie rozumie tych wariatow, ktorym sie wiecznie spieszy. Ile razy juz tak bylo, ze wariat szaleje, potem dochodzi do karabolu, autostrada zablokowana na 4-5 godzin i nagle sie okazuje, ze kazdy ma czas, hmmmm dziwne bo jeszcze 10 sekund wszystkim sie spieszylo.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX