Trasa S7 pod Warszawą do budowy. GDDKiA szuka wykonawców 35-kilometrowego odcinka drogi

"Szukamy wykonawców na przebudowę 35-kilometrowego odcinka obecnej drogi krajowej nr 7 pomiędzy Płońskiem i Czosnowem do parametrów trasy ekspresowej" - podała Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad (GDDKiA). 31 lipca ogłoszono pierwszy z kilku przetargów.

Pierwszy z kilku zaplanowanych przetargów dotyczy zaprojektowania i budowy prawie 13-kilometrowego fragmentu S7 pomiędzy węzłami Siedlin (pod Płońskiem) i Załuski. GDDKiA zapewnia, że postępowanie mające wyłonić wykonawcę zostanie wszczęte w najbliższych dniach.

GDDKiA szuka chętnych do budowy S7 pod Warszawą

Firma, która zostanie wyłoniona w przetargu będzie miała za zadanie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowę blisko 13 km drogi ekspresowej S7 o przekroju dwujezdniowym z trzema pasami ruchu, która ma powstać w miejscu obecnej DK7. Planowane jest wybudowanie dwóch węzłów drogowych: Poczernin i Przyborowice.

S7 do poszerzenia na odcinki Czosnów-PłońskS7 do poszerzenia na odcinki Czosnów-Płońsk GDDKiA

Utrudnienia na drodze

GDDKiA tym razem woli dmuchać na zimne w kwestii utrudnień, jakie mogą wystąpić podczas prac drogowych przy ekspresówce S7 Płońsk-Czosnów. Aby zminimalizować problemy w ruchu, Generalna Dyrekcja stawia potencjalnym wykonawcom wymóg, aby prace rozpoczęły się od wybudowania lokalnej drogi, która umożliwi ruch pojazdów w trakcie prac nad poszerzeniem S7.

Podczas robót kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku (dla odcinka I i II). W przypadku odcinka III dopuszczone będzie miejscowo zastosowanie trzech pasów w systemie o zmiennych kierunkach w dostosowaniu do natężeń ruchu

- podała GDDKiA.

Wykonawca zdecyduje

Zarząd dróg i autostrad postanowił też przy okazji projektu poszerzenia na wybranym odcinku S7 wprowadzić pewną zmianę. Pozwoli firmom biorącym udział w przetargu wybrać rodzaj nawierzchni - betonową lub bitumiczną - co w rozumieniu GDDKiA powinno zwiększyć konkurencyjność ofert przetargowych. Pozwoli to także na wybór nawierzchni, w której dana firma się specjalizuje, co być może zminimalizuje ryzyko fuszerki.

Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert mija 10 września 2019 r. Jeśli obejdzie się bez odwołań, planowane podpisanie umowy z wykonawcą przewidziano na luty 2020 r.

Drogą S7 na północ

Jak podaje GDDKiA, kierowcy mają już do dyspozycji 200-kilometrowy odcinek od węzła Gdańsk Południe do węzła Napierki na granicy z województwem mazowieckim. W realizacji są odcinki Napierki-Mława, Mława-Strzegowo, Strzegowo-Pieńki oraz Pieńki-Płońsk. Wszystkie te inwestycje mają zakończyć się w 2021 r. Poszerzenie i podwyższenie standardu trasy S7 z Czosnowa do Płońska uzupełni całość inwestycji, która ma połączyć południe z północą - od Rabki Zdrój do Gdańska.

S7 od Rabki Zdrój do GdańskaS7 od Rabki Zdrój do Gdańska GDDKiA

Droga S7 na południe

Trwa budowa nowego wylotu z Warszawy na południe, od węzła Lotnisko do początku obwodnicy Grójca. Fragment o łącznej długości ok. 29,3 km podzielono na trzy odcinki.

Powtarzamy przetarg na dokończenie odcinka od węzła Lotnisko do Lesznowoli po wykonawcy, z którym rozwiązaliśmy umowę. Na kolejnym odcinku (węzeł Lesznowola-węzeł Tarczyn Północ) toczy się procedura uzyskania decyzji ZRID, a na ostatnim, od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca, trwają już prace budowlane

- potwierdza GDDKiA.

Czytaj więcej na ten temat: GDDKiA szuka chętnego na budowę odcinka S7 pod Warszawą. Z poprzednim wykonawcą zerwała umowę

Jeżeli inwestycji nie skomplikują warunki pogodowe, kierowcy jeszcze w tym roku powinni pojechać dwujezdniową drogą z Grójca do granicy woj. wielkopolskiego, choć dotyczy to 8-kilometrowego fragmentu trasy z racji zaplanowanej do połowy 2020 r. budowy obwodnicy Skarżyska Kamiennej.

Dalej, 23-kilometrowy odcinek drogi od granicy woj. wielkopolskiego do Szczepanowic jest nadal w przygotowaniu. W 2022 r. kierowcy powinni pojechać dwoma kolejnymi odcinkami od Szczepanowic - do węzła Widoma (14 km) oraz węzła Nowa Huta (18,3 km).

Jeszcze w tym roku skorzystamy z dwóch odcinków S7 pomiędzy Lubniem i Rabką Zdrój (Lubien-Naprawa i Skomielna Biała-Rabka, łącznie ponad 21 km), a tunelem pod górą Luboń Mały pojedziemy w 2021 r.

- zapowiada GDDKiA.

O ile umowy wykonawcze nie zostaną zerwane, z Rabki Zdrój przez Warszawę do Gdańska będziemy mogli pojechać z końcem 2023 r., gdy zakończy się budowa trasy S7 na odcinku od granicy woj. małopolskiego do Szczepanowic.

Więcej o:
Komentarze (22)
Trasa S7 pod Warszawą do budowy. GDDKiA szuka wykonawców 35-kilometrowego odcinka drogi
Zaloguj się
  • cezar85

    Oceniono 8 razy 6

    czy lux veritas zajmuje się już budową dróg

    czy na razie skupia się tylko na remontach czołgów, za dwa miliardy?

  • niebo-rak

    Oceniono 6 razy 4

    Od Grójca do granicy województwa wielkopolskiego ... tylko 8 km. ciekawe, ciekawe. Kiedy się zmieniło?

  • adareks

    Oceniono 12 razy 4

    Merytorycznie słabo i liczne błędy, a właściwie wielobłędy. Gdzie na przebiegu S7, autor tego newsa, widzi woj. wielkopolskie i dlaczego wspomina o tym aż trzykrotnie? Pozostanie to jego i GW tajemnicą. Podobnie jak i stan autora w chwili pisania i zatwierdzania publikacji.

  • krajidiotow

    Oceniono 5 razy 3

    Dziwnie meandruje to wielkopolskie, a to kolo Warszawy, a to w okolicach Krakowa... nie wyglupiajcie sie ;)

  • susceptant

    Oceniono 1 raz 1

    Nie readktorze, w 2023 r. nie przejedziemy całą drogą S7 z Gdańska do Rabki. Powodów jest kilka:
    - odcinek Kraków-Myślenice nie jest drogą ekspresową i nie ma realnej kilkuletniej perspektywy, aby takim się stał (brak dokumentacji).
    - odcinek od granicy woj. MAŁOpolskiego do w. Szczepanowice ie zostanie w całości ukończony do 2023 r. Jest to możliwe dla części od granicy do Miechowa - tam jest projekt budowlany, ocekiwana jest decyzja o zezwoleniu na realizację, po której można bediz eogłosić przetarg na budowę. Natomiast odcinek w. Miechów-w.Szczepanowice ma uchyloną decyzję środwoiskową, a nowej jesczcze nie wydano. Budowany bedzie w trybie projektuj i buduj, który oznacza 3,5 roku na zrealizowanie kontraktu plus ok. roku na przygotowanie i przeprowadzenie przetargu. Zatem jest co co najmniej rok 2024 (zależy kiedy będzie DŚU i jaka ona będzie).
    - odcinek Kiełpin-Warszawa ma co prawda wydaną decyzję środowiskową, ale wpłynęła masa odwołań od niej. W rezultacie nie wiadomo, czy decyzja się utrzyma. Ale nawet zakładając, że tak będzie: kończy się przetarg na opracowanie Koncepcji Programowej. Wykonanie tego zadania to 12 miesięcy plus czas na jej zatwierdzenie i przygotowanie przetargu na projekt i budowę - min. kilka miesięcy. Potem przetarg (8-9 miesięcy) i 4 lata na projekt i budowę. Najwcześniejszy możliwy termin oddania tej drogi to koniec 2025 - w wariancie bardzo optymistycznym.
    - odcinek Czosnów-Kiełpin: własnie kończy się opracowywanie koncepcji programowej. Konieczne jest jej zatwierdzenie i przygotowanie przetargu. Jego ogłoszenie możliwe najwcześniej na koniec roku, co w praktyce stawia pod ogromnym znakiem zapytania możliwość ukończenia budowy tego odcinka w 2023 r. i wykorzystania dofinansowania ze środków unijnych obecnej perspektywy. Ze względu na to ryzyko bardziej racjonalnym posunięciem byłoby ogłoszenie przetargu na opracowanie projektu budowlanego i pełnienie nadzoru, a pod koniec 2021 - przetargu na prace budowlane (wówczas termin ukończenia to koniec 2024).

  • keram2225

    Oceniono 1 raz 1

    wszystkie artykuły na temat S7 starannie omijają kwestię odcinka Kiełpin - Warszawa, który jest kluczowy ponieważ tam robią się największe korki (w Łomiankach). Co najwyżej piszą że ten odcinek "budzi kontrowersje". Bzdura. Żadnych kontrowersji nie budzi, tylko paru gnojów którzy mają znajomości w rządzie od prawie 10 lat blokuje budowę.

  • miromaz

    Oceniono 1 raz 1

    Brawo za Mapę, jeszcze dołożyć umowne terminy zakończenia i byłoby super.

  • spider78

    Oceniono 1 raz 1

    Jedyną wiarygodną i aktualną mapę stanu budowy dróg macie tutaj:
    www.ssc.siskom.waw.pI

  • e-manitou

    Oceniono 1 raz 1

    Jeśli chodzi odcinki od Napierek do Płońska to określenie "w realizacji" jest mocno na wyrost. Na wiosnę wycięto drzewa i od tamtej pory nic się nie dzieje. Termin 2021r. to raczej abstrakcja.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX