Sephora. Kolor koszyka wskaże sprzedawcom, którzy klienci potrzebują pomocy w zakupach

Sephora wprowadza innowacyjny program, który pomoże sprzedawcom określić, którzy klienci potrzebują pomocy w zakupach. Nowy system testowany jest na razie w trzech sklepach w Polsce.

Od teraz w trzech placówkach Sephory w Polsce testowany będzie nowy system, dzięki któremu sprzedawcy będą wiedzieć, którzy klienci potrzebują pomocy. Wskazać im mają to koszyki, wybierane przez klientów salonu.

Sephora. Dwa kolory koszyków w sklepie - wskażą sprzedawcom, którzy klienci potrzebują pomocy

Czerwony koszyk ma sygnalizować potrzebę pomocy. Czarny koszyk ma z kolei oznaczać, że klient nie potrzebuje porady sprzedawców. Sephora wprowadziła tę metodę aby zwiększyć komfort zakupów klientów. W ankietach konsumenci wskazywali, że krępują ich sprzedawcy oferujący im pomoc w zakupach.

Pomysł ten został już wdrożony m.in. w Kanadzie i Rumunii. W Polsce czerwone i czarne koszyki wprowadzone zostały w trzech lokalizacjach: w Sadyba Best Mall w Warszawie, Centrum Plaza w Lublinie i Domu Handlowym Renoma we Wrocławiu.

Więcej o:
Komentarze (65)
Sephora. Kolor koszyka wskaże sprzedawcom, którzy klienci potrzebują pomocy w zakupach
Zaloguj się
  • alberto_srapovoli

    Oceniono 37 razy 27

    - Przepraszam, czy moze mi pani pomoc?
    - Przepraszam, ale nie moge, poniewaz ma pan zly kolor koszyka. Prosze zmienic koszyk, wtedy sama do pana podejde.

    Czy to nie jest troche na sile? Upierdliwy personel rzucajacy sie od razu na klienta i chcacy pomagac jest faktycznie wkurzajacy, kiedy czlowiek wie, po co przyszedl i gdzie tego czegos szukac. Nie lepiej po prostu szkolic personel tak, zeby nie narzucajac sie byli zawsze w poblizu i gotowi pomoc. Tak, jak profesjonalny kelner w dobrej knajpie.

    A w tej calej Sephprze, szczerze mowiac najbardziej wkurza mnie to, ze zawsze mam wrazenie, ze od samego wejscia ochroniarze i te laski traktuja mnie jako potyencjalnego zlodzieja i tak ostentacyjnie patrza mi na rece, ze az nie lubie tam chodzic.

  • ar.co

    Oceniono 20 razy 14

    Najpierw muszą nauczyć klientów o co chodzi z kolorem koszyka. 90% weźmie pierwszy z brzegu i nie będzie bawić się w czytanie objaśnień.

  • aria.pura

    Oceniono 18 razy 14

    To ci bystrzaki. Ludzie myślący od kilkudziesięciu lat wiedzą, że doskakiwanie do wchodzącego do sklepu klienta z warkotem „w czym mogę pomóc” to najlepszy sposób na pozbycie się go raz na zawsze. Tyle że myślenie to u menedżmendy cecha wręcz niepożądana.

  • dorsai68

    Oceniono 12 razy 12

    Można było napisać "dziś zrobię zakupy samodzielnie" a nie "sam/sama", ale autor musiałby wyjść poza obszar szkolenie z marketingu.

  • krioprezerwacja

    Oceniono 21 razy 11

    BARDZO DOBRY POMYSŁ. Nienawidzę jak chcę w sklepie pobuszować niezauważona, a sprzedawca chce mi pomóc. Na boga! Jak zechcę to podejdę i poproszę o pomoc. Często na zakupy wybieram się jak chce pobyć sama ze sobą, jak mam dość ludzi. A tu sprzedawca nagabuje...KOSZMAR !!!

  • swiroslaw_zbawiciel

    Oceniono 14 razy 10

    Wreszcie nadzorcy domyślili się, że jak chcemy być nagabywani, to polecimy do krajów "arabskich".

  • public_enemy

    Oceniono 7 razy 7

    pomysł jest świetny, z tym, że nie chodzę do Sephory bo ceny mają z kosmosu, już nawet na lotniskach jest taniej (a tzw. strefa bezcłowa już dawno nie istnieje i jest drogo).

  • joliet

    Oceniono 6 razy 6

    w każdym sklepie wystawią 1 czarny i 100 czerwonych - zapomnieli dopisać.

  • polonests

    Oceniono 6 razy 6

    Mnie to krępuje, ale mówię "nie, dziękuję".

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX