'Szpadle poszły w ruch', rozpoczęła się budowa kolejnego odcinka Via Carpatia

We wtorek ruszyły prace na budowie 18-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 Kraśnik Południe - Janów Lubelski Północ. Według planów, kierowcy tym fragmentem powinni pojechać za około dwa lata, a całą S19 między Lublinem a Rzeszowem rok później.

Wykonawcą odcinka od węzła Kraśnik Południa do węzła Janów Lubelski Północ jest firma Strabag. Przystąpiła ona już - jak informuje GDDKiA - do wycinki drzew, pierwszych robót ziemnych i wytyczania przebiegu przyszłej trasy w terenie. Prowadzone jest także rozpoznanie saperskie.

Odcinek Kraśnik Południe - Janów Lubelski Północ będzie miał ok. 18 km, jego budowa ma kosztować ok. 390 mln zł.

12 odcinków z Lublina do Rzeszowa

Budowa S19 między Lublinem a Rzeszowem (konkretnie - Sokołowem Małopolskim w pobliżu Rzeszowa) została podzielona na 12 odcinków - po sześć w województwie lubelskim i podkarpackim.

Odcinek od węzła Kraśnik Południa do węzła Janów Lubelski Północ jest pierwszym w budowie, ale w przypadku czterech kolejnych wydano już tzw. ZRID, czyli zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.

Decyzje ZRID wojewoda lubelski wydał już dla odcinków:

  • Lublin Węglin - Niedrzwica Duża, długość ok. 12 km, wartość umowy na realizację ok. 312,2 mln zł

  • Kraśnik - Janów Lubelski, długość ok. 18 km, wartość umowy na realizację ok. 390 mln zł (od dziś w budowie)

  • Obwodnica Janowa Lubelskiego, długość ok. 7 km, wartość umowy na realizację ok. 148,5 mln zł

  • Janów Lubelski - Lasy Janowskie, długość ok. 8 km, wartość umowy na realizację ok. 183,6 mln zł

Na decyzje ZRID wojewody lubelskiego czekają odcinki:

  • Niedrzwica Duża - Kraśnik Północ, długość ok. 20 km, wartość umowy na realizację ok. 498 mln zł

  • Obwodnica Kraśnika, długość ok. 10 km, wartość umowy na realizację ok. 319,5 mln zł

W województwie podkarpackim wnioski o decyzję ZRID zostały złożone dla następujących odcinków:

  • Lasy Janowskie - Zdziary, długość ok. 9,3 km, wartość umowy na realizację ok. 236,3 mln zł

  • Zdziary - Rudnik nad Sanem, długość ok. 9 km, wartość umowy na realizację ok. 286,9 mln zł

  • Rudnik nad Sanem - Nisko Południe, długość ok. 6 km, wartość umowy na realizację ok. 196,3 mln zł

  • Podgórze - Kamień, długość ok. 10,5 km, wartość umowy na realizację ok. 333,5 mln zł.

Dokumentacja do złożenia wniosków o ZRID dla pozostałych odcinków w województwie podkarpackim jest w przygotowaniu. Chodzi o odcinki:

  • Nisko Południe - Podgórze, długość ok. 11,5 km, wartość umowy na realizację ok. 272,5 mln zł

  • Kamień - Sokołów Małopolski Północ, długość ok. 7,9 km, wartość umowy na realizację ok. 286,4 mln zł

Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, z pierwszych odcinków S19 na trasie pomiędzy Lublinem i Sokołowem Małopolskim kierowcy powinni skorzystać w połowie 2021 r. a z całej trasy rok później. Wówczas Rzeszów poprzez Lublin połączy się drogą ekspresową z Warszawą.

mapa stan na 1.09.2019mapa stan na 1.09.2019 bbialecka

Droga ekspresowa S19 jest częścią międzynarodowej trasy Via Carpatia, która ma połączyć Kłajpedę na Litwie z Salonikami w Grecji. W Programie Budowy Dróg Krajowych do 2023 roku Polska zabezpieczyła fundusze na całość realizacji trasy na terytorium kraju.

Więcej o:
Komentarze (41)
Rusza budowa kolejnego odcinka S19 na Lubelszczyźnie. 'Szpadle poszły w ruch'
Zaloguj się
  • alfred.ziemniak

    Oceniono 20 razy 6

    Ruskie tiry rozjadą mam Mazury!!! Huk ciężarówek będzie sie niósł po wodzie od Rynu po Mikołajki. Mazury mamy jedne i ruscy szpiedzy wiedzą że zniszczenie ich jest tak samo upodlające Polaków jak nie oddanie wraku smoelńskiego. Obwodnica tak ale nie przez jeziora. Zniszczenie Mazur to element wojny hybrydowej, ruscy agenci niszczą Polske krok po kroku. Nawet ciemny Murzyn z zapierdzianej wioski w Afryce wie że swoje się szanuje, nie niszy. My zawsze musimy dewastować.

  • kataryniarski

    Oceniono 8 razy 6

    Dziś rusza budowa. Za trzy tygodnie Morawiecki będzie ów UGÓR oficjalnie otwierał, a za 4 tygodnie Macierewicz wkopie tam kamień węgielny pod budowę.

  • c.t.k

    Oceniono 7 razy 3

    Budujemy drogę do portu w litewskiej Kłajpedzie i stawiamy jednocześnie na rozwój portu w Elblągu.
    Z Białegostoku powinna być trasa do naszych portów w Trójmieście, przez Elbląg oczywiście.
    W przeciwnym razie kontenery z: Rumunii, Bułgarii, Słowacji i Węgier pojadą do Kłajpedy właśnie

  • yayebye

    Oceniono 4 razy 2

    Wg generalnego pomiaru ruchu 2015 (najnowszy, są co 5 lat) natężenie ruchu na tym odcinku to 7500/2=3750 poj/dobę/pas co przy 90 km/h daje 1,7 auta na km (auto co 0,6 km).
    Komfortowo się będzie jeździło. Tylko kto za to zapłaci?

  • swru

    Oceniono 5 razy 1

    zA pIsU TO W OGÓLE ZBUDOWANO JAKĄŚ DROGĘ ? Bo o autostradach to można już tylko pomarzyć

  • driftoczenko

    Oceniono 1 raz 1

    Polacy zawsze strzelają do własnej bramki. Taki klimat. Najbardziej na tym skorzysta Kłajpeda. Kłajpeda całkowicie stanie się północnym oknem na świat dla Ukrainy i Białorusi, a może i wschodnia Polska wybierze litewski port.
    www.namiary.pI/2018/06/11/via-carpatia-a-polskie-porty/

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX