Dyrektorka operacyjna LOT zwolniona. Skrytykowała załogę British Airways za psujące się zęby i złą fryzurę

W czwartek pisaliśmy o burzy, którą dyrektorka operacyjna LOT Cabin Crew wywołała, krytykując wygląd załogi linii British Airways. Narodowy przewoźnik podjął decyzję o zakończeniu współpracy z kobietą.

Dyrektorka operacyjna LOT Cabin Crew na prywatnym facebookowym profilu opublikowała wpis mocno krytykujący wygląd pracowników British Airways. Jak informowaliśmy w czwartek, zarzuciła im brak dbałości o wygląd. "Niewypastowane buty, dziury w rajstopach, opinający się mundur, podwójny podbródek, psujące się i nierówne zęby, fryzura w nieładzie" - pisała kobieta, a wpis niedługo później usunęła. 

Publikacja wywołała burzę w branży. Urażeni poczuli się zarówno niektórzy pracownicy innych linii, jak i pasażerowie. Sprawa znalazła swój finał.

Takie działania są niedopuszczalne i nieakceptowalne przez naszą firmę, dlatego podjęliśmy decyzję o zakończeniu współpracy w trybie natychmiastowym.

- napisał PLL LOT w oświadczeniu przesłanym do portalu fly4free.pl w czwartek po południu. 

Potwierdził tym samym wcześniejsze stanowisko przekazane redakcji Next Gazeta.pl, w którym stwierdza, że "komentarz zamieszczony na prywatnym profilu na Facebooku jest sprzeczny z obowiązującymi standardami i systemem wartości Polskich Linii Lotniczych LOT". Pracownicy linii mają bowiem zakaz wypowiadania się o konkurencji. 

Sprawę skomentował też bloger, który jako pierwszy doniósł o oburzającym wpisie pracownicy polskiego przewoźnika.

Dziękuję, że zrobiliście tak dużo, by powstrzymać zawstydzanie i cybernękanie załogi pokładowej. Przeciwstawienie się jednej osobie jest wiadomością dla wszystkich, którzy uważają, że można ośmieszać kogoś w mediach społecznościowych.

- napisał mężczyzna działający w sieci pod pseudonimem A Fly Guy's.

Dyrektorka LOT-u skrytykowała wygląd załogi, internauci oburzeni

Użytkownicy angielskojęzycznego profilu Facebooka, który nagłośnił sprawę, krytykują wymagania, by stewardessy wyglądały jak modelki. Jednocześnie chwalą załogi pokładowe British Airways za empatię i zaangażowanie.  

Czytaj też: LOT zaliczył klęskę na Węgrzech? Firma odpowiada: jesteśmy zadowoleni z wyników

W dyskusji słychać też głosy broniące zwolnionej dyrektorki - część internautów twierdzi, że jej wpis mieści się w ramach prawa do wolności słowa.

>>> Z czym musi zmierzyć się stewardessa podczas lotu? Czasami nie ma wyjścia i prosi o pomoc pilotów

Więcej o:
Komentarze (237)
Dyrektorka LOT zwolniona. Skrytykowała załogę British Airways za psujące się zęby i złą fryzurę
Zaloguj się
  • lia.13

    0

    Pani została zwolniona, ponieważ wymagała od swoich podwładnych ładnych, równych zębów, nienagannej prezencji, pojedynczego podbródka oraz wcięcia w talii i wypastowanych butów. Kompletnie jednak nie zwracała uwagi na zachowanie obsługi pokładowej, którzy tak się obawiali ubrudzić mundur, że profilaktycznie olewali pasażerów. W BA z kolei odwrotnie, może mundur w nieładzie, może kilka dodatkowych kilogramów, ale za to doskonałe zaopiekowanie pasażerami.

  • normalny_pan

    0

    No cóż, nie tylko wybór PIS dowodzi że Polacy to w większości idioci. Posty pod tym artykułem również...

    No to tłumaczę matołom, pislamistom, wyklętym itp - tej Pani nie wywalono z roboty bo miała własne zdanie, napisała prawdę czy wyrażała poglądy. OK mogła mieć rację. Ale powód zwolnienie był inny - tą panią wywalono ponieważ okazało się że nie ma kompetencji na stanowisko które piastuje. Nie wiem czy zrozumieliście ?

  • sobieryba

    Oceniono 1 raz 1

    Ordo Iuris nie protestuje? Ziobro "nie przyjrzy się sprawie"? Zwolnili panią za wyrażanie poglądów przecież.. Ojej

  • kac

    Oceniono 2 razy 0

    Ta Pani to z PiS była, że tak subtelna?

  • gapcio2010

    Oceniono 2 razy 2

    Zwolniona za kilka gorzkich słów prawdy ? To dopiero hipokryzja. Przecież nie kłamała, tylko oceniała to, co było widać !A tak na marginesie, to szefostwo LOTu powinno bardziej skoncentrować się na codziennych zachowaniach pracowników obsługi naziemnej, które to zachowania ( chociażby przy odprawach pasażerów) coraz bardziej "odstają" od normy......

  • pomaranczowoczarny

    0

    Za co ją niby lot zwolnił? że miała własne zdanie? mnie dziwi obłuda ludzi którzy co innego piszą a co innego oczekują. Z tego co widzę była fachowcem w swoim zawodzie h ttps://pl.linkedin.com/in/katarzynarichter często się brzydzę tym co ludzie piszą, większość się cieszy, że ją zwolnili i będzie miała gorzej noo i zrówna się z nimi a to jest najważniejsze. Myślę, że ona sobie poradzi bo już wcześniej sobie radziła.

  • only.win7

    Oceniono 1 raz 1

    Już ktoś w tym kraju uczył Francuzów jeść widelcem. Co prawda jestem z Polski, autorytarnego kraju rządzonego przez ruską Targowicę w cieniu Rosji, ale mogę skrytykować samo British Airways, wtedy poczuję się jak Europejka.

  • lucusia3

    Oceniono 1 raz 1

    Czemu się nie burzycie, gdy Emirates wywalają stewardesy, bo przytyła 2 kg? LOT też szykanuje pracowników, ops, nie ma pracowników, tylko podwykonawcy. Obsługa samolotów to samozatrudnieni, bez prawa do urlopu. Za to dotyczą ich wymogi ubiorowe, fryzurowe, takie, jak napisała tamta pani. Była niegrzeczna w słowach, a LOT jest taki w czynach.

  • an1005

    Oceniono 2 razy 2

    Cholerna poprawność 'politycna'. Napisala nierawde? Sklamala? Wiec jesli napisala prawde to uwazam ZE MIALA RACJE!!!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX