Volkswagen Poznań zwiększa automatyzację i redukuje zatrudnienie

Volkswagen planuje zwiększenie automatyzacji w wielkopolskich fabrykach. Na ten cel w 2019 i 2020 roku przeznaczy 2 mld zł. Montaż nowych robotów ma przyczynić się do obniżenia kosztów i redukcji czasu, który potrzebny jest do wyprodukowania samochodu, ale będzie wiązać się także z redukcją zatrudnienia.

Volkswagen zbudował już nową halę logistyczną (jej budowa rozpoczęła się w maju 2018 roku), ale planuje także rozbudowę hali spawalni i zwiększenie poziomu automatyzacji, aby w połowie 2020 r. rozpocząć produkcję nowego samochodu. Jak informuje "Rzeczpospolita", w fabryce Volkswagen Poznań na wydziale spawalniczym ma zostać zamontowane 450 robotów, dzięki czemu poziom zautomatyzowania budowy karoserii wzrośnie z 42 do 80 proc., osiągając poziom, który osiągnięto już w fabryce we Wrześni. Choć liczba produkowanych każdego dnia samochodów nie wzrośnie, robotyzacja zakładu pozwoli na produkcję samochodów nowej generacji. Większa automatyzacja poznańskiej fabryki ma ją także przybliżyć do efektywności innych fabryk koncernu i zwiększyć jej konkurencyjność.

Volkswagen Poznań zmniejszy zatrudnienie. Nie martwi się jednak o losy swoich pracowników

Volkswagen inwestuje nie tylko w automatyzację procesów produkcji, ale także w szkolenia pracowników. Niektórzy spośród nich, którzy zajmowali się do tej pory ręcznym spawaniem i zgrzewaniem, zostaną operatorami nowych maszyn. Do tej pory przeszkolono już 450 osób. Większa robotyzacja fabryki Volkswagena w Wielkopolsce oznacza jednak również redukcję zatrudnienia. Do końca 2020 r. ma się ono zmniejszyć o 750 osób. Zarządcy firmy uważają jednak, że ich pracownicy nie będą mieli problemów ze znalezieniem nowej posady.

Poznań ma najniższą stopę bezrobocia w Polsce. A nasi pracownicy to osoby przeszkolone, wykształcone i doświadczone w pracy z nowoczesnym środowisku - słowa kierownictwa spółki cytuje "Rzeczpospolita".  

Volkswagen Poznań to największy pracodawca w Wielkopolsce i jeden z największych w kraju. Firma zatrudnia ponad 11.000 pracowników i ma u nas fabrykę samochodów użytkowych i komponentów. W jej skład wchodzą cztery zakłady: w Antoninku, we Wrześni i w Swarzędzu, jest też odlewnia na poznańskim Wildzie. Od ponad 15 lat w Poznaniu produkowany jest model VW Caddy i VW Transporter. Stąd samochody te trafiają na rynki całego świata. - W ubiegłym roku pracownicy spółki wyprodukowali blisko 240 000 samochodów oraz 4,5 mln odlewów. To rekordowe osiągnięcia w 25-letniej historii przedsiębiorstwa - czytamy na stronie internetowej spółki. 

Więcej o:
Komentarze (40)
Volkswagen Poznań zwiększa automatyzację fabryki i redukuje zatrudnienie
Zaloguj się
  • justas32

    Oceniono 10 razy 4

    Taka jest przyszłość cywilizacji - pazerny pisowiec nigdy tego nie zrozumie ...

  • agonda

    Oceniono 5 razy 3

    W kapitalizmie na pierwszym miejscu jest zysk, dlatego trudno się dziwić, że zwalnia się "drogich" ludzi i zastępuje ich automatami. Różni "foresighterzy", czyli bajkopisarze o przyszłości, przekonują, że dzięki automatom i sztucznej inteligencji ludzie będą mogli robić, co tylko chcą. Tych 700 pracowników ze Swarzędza właśnie tego doświadczają - mogą się zarejestrować jako bezrobotni, pójść na działkę albo szukać pracy tam, gdzie jeszcze nie ma automatów. Ale to nie ma nic wspólnego ze świetlaną przyszłością w zautomatyzowanym świecie.

  • spyderman2

    Oceniono 2 razy 2

    ponoć po wpadce z pisowskimi sędziami hejterami z grupy "kasta" pis po wyborach za pieniądze Polaków (kosztem pieniędzy na służbę zdrowia) zakupi roboty do hejtowania w internecie

  • ks-t

    Oceniono 4 razy 2

    VW zachowuje się normalnie. Nienormalnie zachowują się polskie rządy, które nie wykorzystały 15 lat ulg europejskich i zbudowały aquaparki zamiast konkurencyjnego przemysłu. A obecny, jaśnie nam panujący w ogóle uznał że praca jest niepotrzebna, bo sie da dotacje. Ale to logika taka jak u dzieci - skąd się biorą pieniądze? Ze ściany (bankomatu) - autentyczne.

  • miastomakow

    Oceniono 4 razy 2

    powinni się cieszyć że ich zwalniają, nie będą już musieli pracować o "Niemca". Zostaną wolnymi wolakami.

  • efi ehad

    Oceniono 6 razy 2

    Znam kilka osób z fabryki VW Raczyli mnie opowieściami jak to Niemcy ich męczą Teraz nastąpi kres ich cierpieniom .

  • jac_l_w

    Oceniono 3 razy 1

    Akurat robotyzacja w zgrzewalni jest bardzo wskazana, a dziwić może jedynie jej dotychczasowy niski poziom. Roboty zgrzewające nadwozie niemal od A do Z, to obrazek, który pamiętam sprzed 25 lat, a i wtedy nie była to nowość.

  • jami100

    Oceniono 5 razy 1

    Taki jest trend światowy, odpowiedź przemysłu na wygórowane żądania płacowe.
    Pensje będą wysokie ale dostaną je tylko ci, którzy zostaną.

  • el.pistolero

    Oceniono 9 razy 1

    Nich zwalniają ludzi w ramach automatyzacji tylko niech się potem nie dziwą, że sprzedaż siada. Ludzie bez pracy są ludźmi bez kasy, a co za m idzie nie kupią samochodu, szczególnie nowego. Podobnie z innymi branżami. Ostatnio wszędzie trąbią o ogromnych zwolnieniach w bankowości. To jest zamknięte koło. Co z tego, że nie jesteś pracownikiem banku, jak być może ów pracownik zostawiał u ciebie pieniądze. Po postu korzystał z twoich lub przez zatrudniającą cię firmę usług.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX