Banki wprowadzają dodatkowe zabezpieczenia. Zmiany już 14 września

14 września wchodzi w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe wymagania dotyczące potwierdzania tożsamości w bankowości elektronicznej. Banki stopniowo przygotowują się na tę zmianę. Co to oznacza dla klientów?

Nowe przepisy, których banki będą musiały przestrzegać od 14 września, związane są z dyrektywę unijną PSD2. Na jej mocy wprowadzone zostały nowe wymagania dotyczące potwierdzania tożsamości podczas korzystania z bankowości elektronicznej, co ma zwiększyć bezpieczeństwo klientów banków. Już w najbliższą sobotę banki muszą uruchomić system dwustopniowego uwierzytelniania podczas logowania do konta bankowego i dokonywania przelewów.

Od najbliższej soboty logowanie się do bankowości elektronicznej będzie bardziej złożone

Wiele banków od tygodni prowadzi akcje informacyjne, zaznajamiając swoich klientów z nowymi rozwiązaniami, które zostaną wprowadzone lada dzień, jednocześnie starając się, aby zmiany w systemie logowania były dla użytkowników jak najmniej odczuwalne. O jakich zmianach mowa? Przykładowo: jeżeli do tej pory klient banku potrzebował jedynie loginu i hasła, aby zalogować się na swoje konto internetowe, od 14 września będzie musiał podać także kod wysłany SMS-em lub potwierdzić logowanie poprzez aplikację mobilną. Zmiany te mogą jednak wyglądać różnie w zależności od banku - wiemy np., że bank Millennium będzie stosował znane swoim klientom metody uwierzytelniania, czyli hasło SMS i autoryzację mobilną, z kolei Santander od 14 września będzie prosił swoich klientów o podanie kodu SMS lub złożenie mobilnego podpisu. Niektóre z banków będą wykorzystywały także autoryzację danymi biometrycznymi, np. odciskiem palca. Od nadchodzącej soboty dodatkowego potwierdzenia będzie wymagało nie tylko logowanie, lecz także takie operacje jak zlecenie przelewu czy sprawdzenie historii rachunku.

Więcej o:
Komentarze (12)
Banki wprowadzają dodatkowe zabezpieczenia. Zmiany już 14 września
Zaloguj się
  • balt35

    Oceniono 17 razy 13

    Ciekawe kiedy banki wprowadza2 dyrektywy ktore uniemozliwią branie kredytow na sam ...cudzy pesel, bez obecnosci wlasciciela tegoż pesela.
    To dało by mi większe poczucie bezpieczeństwa.

  • wudeer

    Oceniono 12 razy 10

    Pomysł z zablokowaniem logowania, jeżeli nie ma się telefonu jest wyjątkowo głupi. Rozumiem autoryzację transakcji, ale dostęp do konta i możliwość wykonywania przelewów zdefiniowanych powinny być możliwe bez telefonu. Przecież obecne rozwiązanie po awarii/zgubieniu telefonu całkowicie odcina od dostępu do pieniędzy. Wiele razy podróżowałem bez telefonu i przez internet przelewałem sobie pieniądze z konta oszczędnościowego na to z podpiętą kartą płatniczą.

  • malgojb

    0

    Na główkę unii walnęło z ich troską. Klient przejdzie 10 weryfikacji najlepiej z hasłami minimum 20 znaków, a na koniec bank bez naszej wiedzy dostęp da komu popadnie do konta. No po prostu wzruszająca troska gangreny urzędniczej.
    Poza tym dlaczego mam mieć komórkę albo wręcz srajfona by z internetu korzystać? Co to za szantaż instytucji by zmuszać kogoś do przymusowego zakupu usługi w innej instytucyjce?

  • snook70

    Oceniono 2 razy 0

    Były sobie kiedyś hasła jednorazowe i ilość włamań znikoma. Ale teraz mamy postęp i cywilizację a ilość włamań ogromna.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX