Komentarze (21)
Idea Bank, Getin Bank i Alior Bank ostrzegają. Oszuści podszywają się pod konsultantów
Zaloguj się
  • kaktus-2

    Oceniono 6 razy 4

    Niech bankowcy nie będą tacy świeci. Tak się składa, że do niedawna miałem konto w jednym z tych banków. Do białej gorączki doprowadzał mnie fakt, że dzwonili do mnie i zamiast powiedzieć z czym dzwonią to próbowali mnie uwiarygadniać każąc mi podawać PESEL i inne dane wrażliwe. Jak się ich pytałem czemu robią taką głupotę odpowiadali, że takie mają procedury. Na kolejne pytanie czy zwrócą mi kasę jak podam wszystkie dane przez telefon przestępcy podającego się za pracownika banku, a ten weźmie pod nie pożyczkę, jakoś nie chcieli opowiadać.
    Sami są winni...

  • zgredzik01

    Oceniono 5 razy 3

    Skąd oszuści mają dane klientów banku, przecież chyba nie dzwonią do przypadkowych osób nie wiedząc jakiego banku klientem jest rozmówca?

    • druga_wieza

      Oceniono 1 raz 1

      @zgredzik01
      Są różne metody pozyskania danych.
      Jedną jest przekupienie pracownika banku. Możliwe, ale niełatwe ze względu na kontrole - zakładamy, że nikt nie uczy się danych na pamięć.
      Inną metoda jest wyciągnięcie danych z firmy do której klienci płacą. Może to być operator kablówki, gmina, cokolwiek.

    • camaretto

      0

      Ja miałam serię agresywnych ataków od operatora sieci, a blogerzy skarżyli się na teloemarketing. Muły pracują dalej, informacje i kradzeiż danych idzie dalej od przestępcy do przestępcy, czasami "namierzone" numery telefonów, albo adresy klientów sieci marketingowych. Dziś jestem w stanie przekazać już np. nic nie wartą "ofertę" ktora czarno na bialym "wyszła" spodpióra... innego fiszera. Pisałam, bo jestem przerażona, z jakązajadłością i sprytem fiszerzy ścigająswoją ofiarę, ja też dostałam NIEJEDNĄ informację, czasami niepełną, która już niby znajduje się na policji. Innym razem th fiszer king po sprawdzeniu niby danych,w BO telefonicznie.. próbował na mnie wymusić zgodę na zmianę umowy operatora i zastraszyć. Nie poddawajmy się ,nie jest lekko, ale ich spryt jest ograniczony. ;D

    • druga_wieza

      Oceniono 1 raz 1

      @camaretto
      Ty zawsze robisz tyle błędów?

  • kropka9991

    Oceniono 4 razy 2

    Jeśli Pegasus umożliwia dostęp do danych z telefonu, obserwując przez pewien czas sposób używania telefonu można uzyskać dane logowania i hasło do banku a potem, jak rozumiem, całą resztę. W każdym razie Suweren nadal jest zachwycony.

  • druga_wieza

    Oceniono 4 razy 2

    Niestety, ale proceder będzie się rozwijał i profesjonalizował.
    Po prostu minęły czasy, kiedy jedyną radością hackera była świadomość, że komuś spadają literki z ekranu. Teraz to po prostu przestępczy interes, w którym pracuje wielu specjalistów z każdej potrzebnej branży.
    I coraz większe pieniądze są w to inwestowane.

    W tym kontekście jakieś PSD2 jest po prostu spóźnione, zaś likwidacja paska magnetycznego na karcie płatniczej jest tragicznie wręcz opóźniona.

  • c.t.k

    Oceniono 5 razy 1

    Konsultant do niczego nie służy, oprócz pobierania prowizji z kont bankowych

  • sselrats

    Oceniono 1 raz -1

    Glupcy niech podaja.

  • dawaj.flaszkie

    Oceniono 1 raz -1

    Niektóre banki z tej listy miały do czynienia z "konsultantami" z ZM Kania ;-)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX