PKO BP ostrzega przed oszustami. Próbują wykorzystać nowe przepisy o tzw. silnym uwierzytelnieniu

PKO BP wydało komunikat, w którym ostrzega przed osobami, które podają się za pracowników banku i nakłaniają klientów do zainstalowania szkodliwego oprogramowania. "To może skończyć się stratą pieniędzy" - informuje bank.

Od 14 września w życie weszły nowe przepisy PSD2, które wprowadziły tzw. silne uwierzytelnienie, czyli dodatkowe potwierdzenie logowania kodem SMS lub autoryzacją mobilną w aplikacji banku. Oszuści dzwonią do klientów banku i namawiają do zainstalowania przesłanego mailem dodatkowego oprogramowania, które jest niezbędne do funkcjonowania nowego systemu. W rzeczywistości to wirus, który ma za zadanie wyłudzić nasze dane do logowania i kody.

PKO BP ostrzega w komunikacie: "To może skończyć się stratą pieniędzy"

25 września bank wydał specjalne oświadczenie, w którym przypomina podstawowe zasady bezpieczeństwa w przypadku próby oszustwa. Prosi w nim o nieotwieranie załączników z nieznanych źródeł oraz nieinstalowanie dodatkowych oprogramowań. Bank zaznacza również, że konsultanci nigdy nie wymagają podania kodu jednorazowego w trakcie rozmowy telefonicznej oraz, że jest to on tylko niezbędny w momencie zlecenia dyspozycji.

Jeśli odbierzesz podejrzany telefon od osoby podającej się za pracownika banku i masz wątpliwości, czy powinieneś podawać dane, skontaktuj się z nami. Jeśli Twoje podejrzenia wzbudzi jakakolwiek inna sytuacja w czasie korzystania z aplikacji mobilnej lub serwisu transakcyjnego – również prosimy o informację.

- apeluje także PKO BP w komunikacie. 

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, należy dzwonić pod dwa numery tel.: 800 302 302 bądź 48 81 535 60 60 

PKO BP wyłudzeniaPKO BP wyłudzenia PKO BP

Seria oszustw bankowych w ostatnich miesiącach

Oszuści, o których informuje PKO BP, wykorzystują zmiany w przepisach, które właśnie weszły w życie. Nie jest to jednak pierwsza taka sytuacja w ostatnich tygodniach. BNP Paribas informowało o SMS-ach wyłudzających dostęp do konta, natomiast z podobną sytuacja co PKO BP zmagały się kilka tygodni temu Idea Bank, Getin Bank i Alior Bank. O możliwości wystąpienia takich sytuacji ostrzegała też swego czasu Komisja Nadzoru Finansowego

Więcej o:
Komentarze (8)
PKO BP ostrzega przed oszustami. Próbują wykorzystać nowe przepisy o tzw. silnym uwierzytelnieniu
Zaloguj się
  • keram2225

    Oceniono 8 razy 6

    sratatata. Ile razy dzwonią do mnie z banku i najpierw chcą zweryfikować moją tożsamość pytając o rozmaite dane osobowe. Ja się grzecznie wtedy pytam - a skąd wiem z kim rozmawiam? Jak mam to sprawdzić? Oczywiście nie mogę, więc proszę o kontakt mailowy - przecież bank zna mój adres. Wtedy się obrażają, oskarżają o brak zaufania itp.
    Tak złodzieje kradną dane osobowe korzystając z dziurawych bankowych procedur.

  • brutalnaprawda

    Oceniono 7 razy 5

    KNF - ostrzega, PKO BP - ostrzega (tylko dzisiejsze nagłówki) i tylko SOP nie ostrzegają w porę !

  • precz_z_komunia

    Oceniono 4 razy 4

    Ja też ostrzegam przed PiS i jego rządem tymczasowym :-)

  • donmarek

    Oceniono 4 razy 4

    Czyżby "manewr wyprzedzający" przed odszkodowaniami za to, że coś jest nie tak z systemem informatycznym PKO.

  • jami100

    Oceniono 1 raz -1

    Na każdą broń znajdzie się antybroń. Dlatego nie ma sensu wymyślać coraz bardziej skomplikowanych systemów lecz oprzeć się na zdrowym rozsądku.
    Ci którzy go nie mają, w taki czy inny sposób padną ofiarą oszustów.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX