PIT: Skandaliczne traktowanie turystów jako zakładników hoteli po upadku Neckermann Polska i Thomasa Cooka

Choć polscy turyści wracają do kraju, a cała akcja jest bardzo dobrze zorganizowana, to Polska Izba Turystyki z niepokojem patrzy na sytuacje, w których klientów biur podróży Neckermann Polska oraz Thomas Cook traktuje się jako zakładników hotelu.

Paweł Niewiadomski, Prezes Polskiej Izby Turystyki, wydał oświadczenie na temat sytuacji polskich turystów po upadku Neckermanna. Ocenia w nim m.in. skuteczność procedury zapewnienia pomocy turystom przez Urząd Marszałkowski, ale sygnalizuje także, że dochodzi do skandalicznego traktowania osób przez zagraniczne hotele. 

Polska Izba Turystyki chwali skuteczną akcję opieki nad turystami Neckermann Polska 

Turyści Neckermann Polska wracają do kraju w terminie zgodnym z umową, zakontraktowanymi wcześniej samolotami i nie ma konieczności „ściągania” ich do kraju. Dzięki przepisom, o które zabiegała branża turystyczna, w praktyce nie powinni oni odczuć żadnych niedogodności związanych z upadłością biura.

- czytamy w oświadczeniu.

Czytaj także: Prezes Neckermann Polska w osobistym liście do partnerów handlowych: "Nie wiem, jak mam teraz Wam spojrzeć w oczy"

PIT zwraca również uwagę na skuteczne działanie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego oraz pracowników Neckermann, którzy musieli zmierzyć się z tym, że polscy turyści znajdowali się w najodleglejszych miejscach na świecie np. na Seszelach czy Malediwach. Sporym ułatwieniem w działaniu był fakt, że biuro podróży opłaciło loty z góry. Izba wyjaśnia, że pomoc mogła zostać wdrożona w momencie zgłoszenia upadłości przez firmę oraz, że środki finansowe pochodzą Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego.

PIT: Niektórzy turyści po upadku Thomasa Cooka i Neckermann Polska traktowani są jako zakładnicy hoteli

Paweł Niewiadomski w oświadczeniu zwrócił jednak uwagę, że w wielu przypadku turyści są traktowani jako zakładnicy hoteli i wymusza się od nich pieniądze za pobytu. Do takich sytuacji, gdzie we wszystko zaangażowana została miejsca policja, doszło m.in. w Turcji i na Majorce. 

Polska Izba Turystyki uważa takie działania za skandaliczne i niezgodne z prawem. Skoro – jak twierdzi Neckermann – wszystkie hotele miały zawarte z biurem kontrakty, na mocy których płatności miały być regulowane na 60 dni po powrocie klienta do kraju, zatem próby wymuszenia tych płatności od turystów były nielegalne także w świetle istniejących umów.

- tłumaczy prezes Polskiej Izby Turystyki. 

PIT zapowiada monitorowanie takich sytuacji oraz podjęcie tematu na rynku europejskim w celu zapobiegnięciu podobnych sytuacji. 

Czytaj także: Szef biura Thomas Cook prawie płakał, gdy zwalniał 9 tys. pracowników. Wcześniej zarobił 8,3 mln funtów

Więcej o:
Komentarze (73)
PIT: Skandaliczne traktowanie turystów jako zakładników hoteli po upadku Neckermann Polska i Thomasa Cooka
Zaloguj się
  • fajnychristoph

    Oceniono 22 razy 18

    Lista hoteli i po problemie. Polacy niech w końcu myślą...pieniądze czyt.zniżki to nie wszystko.

  • topiramax

    Oceniono 19 razy 15

    A miejscowa policja została zaangażowana do czego? Tego się nie doczytałam. Do przetrzymywania turystów. Czy do ich uwalniania?
    Poza tym gdzie Pierwszy Szeryf RP i minister Czaputowicz gdy Polacy są zakładnikami? Nie reagują?

  • fruqo3

    Oceniono 16 razy 14

    Skoro Polska Izba Turystyki uważa, ze było to niezgodne z prawem to psim obowiązkiem jej pracowników jest stworzenie czarnej listy hoteli które w ten sposób traktowały turystów i umieszczenie jej na stronie www. Tak aby turyści w przyszłym roku wiedzieli których hoteli unikać. Tylko niech zgadnę - „niedasię”.

  • Piotrek C

    Oceniono 6 razy 6

    Opublikować listę hoteli-to podstawa.
    Przecież UE powinna łatwo rozwiązać problem na przyszłość: każde biuro podróży działające na terenie UE musi opłacać pobyt klienta w hotelu oraz przeloty co najpóźniej na I dzień przed wylotem. Przecież to jedna dyrektywa dla UE.
    Latam z biurami, podróży po to, żeby niczym się nie przejmować. Teraz zawsze będę myślał, czy pomimo opłacenia wycieczki, nie zostanę wyrzucony z hotelu. Chyba po prostu zrezygnuję z usług biur podróży i sam będę wykupywał sobie hotel. Przynajmniej nikt mnie nie wyrzuci.

  • hal_gravity

    Oceniono 6 razy 6

    Wprowadzić przepisy na mocy których pobyt jest przedpłacony. Ewentualnie jest na koncie powierniczym. To jakaś paranoja gdzie osoba płaci przed wyjazdem a na miejscu okazuje się ze wakacje są na kredyt...

  • Piotrek C

    Oceniono 6 razy 6

    Opublikować listę hoteli-to podstawa.
    Przecież UE powinna łatwo rozwiązać problem na przyszłość: każde biuro podróży działające na terenie UE musi opłacać pobyt klienta w hotelu oraz przeloty co najpóźniej na I dzień przed wylotem. Przecież to jedna dyrektywa dla UE.
    Latam z biurami, podróży po to, żeby niczym się nie przejmować. Teraz zawsze będę myślał, czy pomimo opłacenia wycieczki, nie zostanę wyrzucony z hotelu. Chyba po prostu zrezygnuję z usług biur podróży i sam będę wykupywał sobie hotel. Przynajmniej nikt mnie nie wyrzuci.

  • lblblblb

    Oceniono 5 razy 5

    "w celu zapobiegnięciu podobnych sytuacji. "
    Polska języka trudna języka.

  • druga_wieza

    Oceniono 9 razy 5

    Pitolenie. Słodkie pierdzenie, które w żaden sposób nie zmieni sytuacji turystów, od których hotelarz chce kasy.

  • aqua7x

    Oceniono 7 razy 5

    ...w wielu przypadku turyści są traktowani jako zakładnicy hoteli i wymusza się od nich pieniądze za pobytu. Do takich sytuacji, gdzie we wszystko zaangażowana została miejsca policja...

    po jakiemu to?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX