Zakopianka. Korki na nowo wybudowanym odcinku S7 przez zator na rondzie. Jest coraz gorzej

W sobotę oddano sześciokilometrowy odcinek trasy S7 od Skomielnej Białej do Rabki Zdroju w Małopolsce. Słynąca z korków zakopianka miała być wreszcie bardziej przejezdna, ale okazuje się, że jest jeszcze gorzej.

- Droga ta pozwoli szybko dojechać w góry. Będzie silnikiem napędowym dla regionu i gospodarki - zapowiadał minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Rzeczywistości okazuje się inna.

Choć liczący 6 kilometrów odcinek trasy S7 jest wyjątkowo malowniczy, to na razie nie spełnia swojej funkcji. Otwarta 28 września trasa często się korkuje. Powód? Kierowcy jadący w stronę Krakowa, by wrócić na "starą" zakopiankę, muszą na rondzie w Skomielnej Białej ustąpić pierwszeństwa wszystkim tym, którzy przemieszczają się w kierunku stolicy Tatr. Policja zalecała objazd z Rabki Zdrój w kierunku Mszany Dolnej oraz Lubnia.

Zakopianka. Kolejne odcinki S7 jeszcze w tym roku

W sobotę Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddała do użytku trasę S7 od Skomielnej Białej do Rabki Zdroju, a dalej drogę nr 47 do Chabówki. 1/3 odcinka została zbudowana na wiaduktach (17), dzięki czemu przy dobrych warunkach pogodowych można obserwować Tatry. Najdłuższy wiadukt liczy kilometr długości i ma 50 m wysokości. Odcinek S7 do Rabki Zdroju oraz nowy odcinek DK47, wybudowała włoska firma Salini. Koszt inwestycji wyniósł ok. 615 mln zł. Włosi udzielili także gwarancji jakości wykonanych prac na 10 lat. 

Nowy odcinek zakopianki - mapka/Fot.: GDDKiANowy odcinek zakopianki - mapka/Fot.: GDDKiA Nowy odcinek zakopianki - mapka/Fot.: GDDKiA

Wybudowana trasa to zaledwie jedna trzecia inwestycji zaplanowanych pod tytułem "nowa zakopianka". W całości droga ma mieć 17,6 km długości, pozostałe odcinki to: Lubień - Naprawa i Naprawa - Skomielna Biała. Pierwszy z nich zostanie oddany do użytku jeszcze w tym roku (z wyłączeniem 2,06 km tunelu, który stanie się najdłuższą tego typu konstrukcją w kraju). Koniec budowy zaplanowany jest na 2021 r. i jego łączny koszt wyniesie ok. 2.5 mld zł. 

Czytaj także: Wylotówka z Warszawy w stronę morza ma być gotowa w 2025 r. Koszt budowy raptem 13 km S7 to prawie 2 mld zł

Więcej o:
Komentarze (43)
Zakopianka. Korki na nowo wybudowanym odcinku S7 przez zator na rondzie. Jest coraz gorzej
Zaloguj się
  • jac_l_w

    Oceniono 11 razy 11

    O przepustowości decyduje wąskie gardło... kto by pomyślał?

  • feldkuratkatz

    Oceniono 12 razy 6

    A kulsony zamiast stanąć i pokierować ruchem to robią.... no właśnie, co?

  • aldealmi

    Oceniono 7 razy 5

    To i tak chwała bogu, że durne pisiory nie zapomniały asfaltu położyć...

  • wudeer

    Oceniono 4 razy 4

    Problem dojazdu do Zakopanego można rozwiązać tylko szybką koleją. Linia Podłęże-Piekiełko da dobry dojazd w rejon Zakopanego i Nowego Sącza, wielu turystów się przesiądzie na pociąg i problem korków zniknie. Szersze drogi tylko pogłębią problem, bo w Zakopanem i okolicy więcej samochodów się zwyczajnie nie pomieści.

  • lkolesio

    Oceniono 3 razy 3

    I nawet to pis spieprzył. Pokropek nie pomógł.

  • laszczyny

    Oceniono 5 razy 3

    Stojący w korku na was leje PISOBOLSZEWICKIE miernoty, oszuści i złodzieje.

  • burek_polny

    Oceniono 7 razy 3

    PiSsdecja prawie jak Midas.
    Czego nie dotkna, w goovno zamienia.

  • lyjnin69

    Oceniono 5 razy 3

    a jak juz oddadzą całą trasę
    to się TOTALNIE ZAKORKUJE przed Zakopanem

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX