Tesco wprowadza zadziwiające zmiany. Drastyczne zmniejszenie powierzchni sklepów i asortymentu

Grupa Tesco poinformowała, że ma w planach wprowadzić w Polsce spore zmiany. Powierzchnia sklepów zmniejszy się dwukrotnie, a ich docelowa liczba wynosić będzie 318. Firma zamierza również obniżyć asortyment w swoich hipermarketach.

W ostatnich tygodniach pojawiło się sporo informacji na temat sieci sklepów Tesco. Angielska firma zdecydowała się zmienić taktykę działania na polskim rynku, czego konsekwencją jest m.in. likwidacja pięciu marketów oraz zapowiedź zwolnienia 2 tys. pracowników. W ubiegłym miesiącu pojawiły się nawet pogłoski o wycofaniu się jej z Polski, natomiast, jak się okazało, Tesco stawia na restrukturyzację sieci dyskontów.

>>Aplikacje od największych dyskontów. Do czego mogą nam się przydać i jak z nich korzystać? Sprawdzamy:

Tesco zmniejsza powierzchnie sklepów oraz asortyment

Przedsiębiorstwo opublikowało prezentację, z której wynika, że firma zamierza zmniejszyć liczbę powierzchni sklepowych o połowę do 332,1 tys. mkw. Oznacza to nic innego jak koniec znanych nam hipermarketów. Łączna liczba sklepów ma wynieść 313 - 97 kompaktowych hipermarketów oraz 216 supermarketów. To zapowiedź likwidacji nawet kilkudziesięciu nierentownych placówek, bo w sierpniu 2019 r. było ich na polskim rynku ok. 350. 

Czytaj także: Szef Tesco odchodzi. Dave Lewis zaskoczył swoją decyzją. W sieci zwolnienia, także w Polsce

Co więcej? Konsekwencją wprowadzenia kompaktowych hipermarketów jest również zmniejszenie liczby asortymentu. Z danych zaprezentowanych przez spółkę wynika, że liczba oferowanych produktów spadnie trzykrotnie do poziomu 11-13 tys. SKU (ang. Stock Keeping Unit - unikalny kod przypisany do danego produktu w celu jego identyfikacji). Obecnie ta liczba w największych sklepach to nawet 41 tys. produktów. W mniejszych placówkach zmniejszą się ona dwukrotnie do poziomu 4 tys. 

Rok finansowy 2018/2019 sieć zakończyła ze stratą 55 mln zł. Celem Tesco jest osiągnięcie w Polsce 1 mld funtów przychodów i marży operacyjne na poziomie 3 proc.

Więcej o:
Komentarze (61)
Tesco wprowadza zadziwiające zmiany. Drastyczne zmniejszenie powierzchni sklepów i asortymentu
Zaloguj się
  • Szymon Głowacki

    Oceniono 38 razy 34

    Najlepsze, że wszystko to tłumaczy się "dostosowaniem oferty do potrzeb klienta"... :) Tesco myśli, że klienci lubią ubogo, głupio, pusto i ze smakiem totalnej porażki :)

  • justas32

    Oceniono 29 razy 27

    Zamiast zwiększać asortyment i poprawiać marketing- Tesco zmniejsza wybór towarów. Porażka ...

  • men_53

    Oceniono 31 razy 27

    Małe sklepy mam na osiedlu. Do Tesco chodziłem, bo był duży wybór.
    Skoro go nie będzie to nie będzie po co wybierać się do Tesco.

  • okobar79

    Oceniono 21 razy 21

    nawet nie wiem co napisać. Byłem wczoraj w Tesco w Opolu. Pogrodzony teren sklepu, większość terenu odgrodzona stoi pusta, ale odgrodzona panelami... czyli nic tam nie ma. Wejście i wyjście zostały bez zmian, teren sklepu wygląda przez to komicznie. Jak dla mnie idiotyzm...

  • norge

    Oceniono 21 razy 19

    Na Górczewskiej już widać pozytywy tych zmian, jak były kolejki po 30 minut do kasy tak teraz po sklepie hula wiatr a kasjerzy siedzą i czekają, aż ktokolwiek się pojawi. Obok są 3 Biedry, Lidl, Kaufland i Dino, jedyną przewagą Tesco był asortyment, jak go nie ma to wszyscy poszli do Auchana w Wola Park, albo do dyskontów, których ja osobiście nie trawię. Robienie z Tesco tego czym nie jest i nigdy nie będzie to głupota w czystej postaci!

  • ws21

    Oceniono 16 razy 16

    Krok samobójczy. Ja ostanie 10 lat robiłem zakupy nieomal wyłącznie w Tesco. Ostatnio wolę dołożyć kilkaset metrów i odwiedzam konkurencję. Bo co mi po sklepie w którym nie ma produktów które mnie interesują? I tak musiałbym iść do innego sklepu. Widok pustych, zasłoniętych regałów jest porażający.

  • art999

    Oceniono 14 razy 14

    Myślę, że to samobójczy strzał i nie w stopę. Jeśli się nie ma pomysłu na handel to lepiej przestać handlować niż pudrować trupa.

  • vitmik

    Oceniono 16 razy 12

    do zarządu polskiego Tesco:
    - Tesco extra 24 w SCC - lepszego położenia nie można sobie wyobrazić pod kątem hipermarketu, środek aglomeracji, przy DTŚ-ce, ogromne parkingi, masa ludzi, a wy zmniejszacie swój sklep o połowę a na półkach są pustki
    - kilometr dalej, też przy DTś-ce stoi Auchan, pełno ludzi, pełno towaru a nie jest to takie oblegane centrum handlowe jak SCC, w dodatku jego klientele to głównie Tauzen, Klimzowiec, Załęże i Batory, nie połowa aglomeracji jak SCC
    - 4 kilometry dalej stoi Carrefour AKS, parking zawsze pełen, wielkościowo to co Auchan czyli nie olbrzym, trzeba zjechać do niego z drogi głównej i płacić za parking ale i tak ludzi jest w nim zawsze dużo

    jakim cudem Tesco upada a w SCC się zmniejsza o połowę? nie wiem, to jest jakaś tajemnica...

  • deejay444

    Oceniono 9 razy 9

    Jesteśmy właśnie świadkami ekonomicznego samobójstwa. Jestem głęboko przekonany, że geniusze biznesu z Tesco zapiszą się (niechlubnie) na kartach historii i studenci ekonomii, czy zarządzania będą wnikliwie analizować tę klęskę i jej przyczyny.
    Osobiście obstawiam, że ,,dociągną" do Świąt i to będzie koniec.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX