Autosan wyprodukował pierwszy elektryczny autobus. Ma szansę na gigantyczny kontrakt

Autosan zaprezentował pierwszy elektryczny autobus wyprodukowany w całości w Sanoku. Firma zawarła też porozumienie z gigantami branży energetycznej. Ma szansę zdobyć kontrakt na wyprodukowanie dla nich 1500 elektrycznych pojazdów specjalnych.

Autosan, polski producent autobusów, po raz pierwszy publicznie zaprezentował właśnie pierwszego elektryka. Jak podkreśla spółka pojazd przeznaczony dla polskich odbiorców został wyprodukowany w całości w Sanoku.

Powstał autobus elektryczny 12-metrowy, który pod względem parametrów jest na najwyższym poziomie światowym

- zapewnił Pan Eugeniusz Szymonik, prezes Autosanu.

Prezentacja autobusu została poprzedzona podpisaniem porozumienia. Zawarły je Polska Grupa Energetyczna i Agencja Rozwoju Przemysłu. Dotyczy współpracy przy projekcie związanym z produkcją autobusów elektrycznych.

Autosan ma szansę na gigantyczny kontrakt. 1500 pojazdów specjalnych

Podczas uroczystości podpisano też drugie porozumienie, które dotyczyło elektrycznych pojazdów specjalnych. Podpisali je Autosan, Polska Grupa Zbrojeniowa oraz trzy największe grupy energetyczne w Polsce.

W ciągu czterech najbliższych lat Autosan ma szansę wyprodukować nawet 1500 pojazdów elektrycznych. Nie chodzi tylko o autobusy lecz pojazdy specjalne wykorzystywane między innymi przez służby monterskie czy pogotowia energetyczne spółek PGE, Enea i TAURON.

"Dzisiejsze porozumienie, mające finalnie doprowadzić do wyprodukowania floty ekologicznych pojazdów specjalnych, wpisuje się w naszą strategię. Współpraca z największymi przedsiębiorstwami z sektora energetyki jest kluczem do wypracowania innowacyjnych rozwiązań o znaczącym potencjale rozwojowym i biznesowym" - powiedział Pan Witold Słowik, Prezes Zarządu PGZ S.A.

Czytaj też: Autosan jak gorący kartofel. Dwa lata temu miał być militarny, teraz jednak elektryczny

Zainicjowany w Sanoku projekt ma na celu pozyskiwanie kontraktów na dostawę, dzierżawę lub długoterminowy wynajem autobusów elektrycznych. Partnerzy planują wspólnie koordynować proces produkcyjny realizowany przez polskie firmy z branży, m.in. Autosan. Rozpoczęta współpraca to ważny krok w stronę wymiany taboru jednostek samorządu terytorialnego przeznaczonych m.in. do transportu uczniów do szkół - podaje spółka w komunikacie.

Historia Autosanu

Polska Grupa Zbrojeniowa, właściciel Autosana, w 2018 roku zarobiła 37,4 mln zł - czytamy w oficjalnym komunikacie. Wynik ten oznacza wzrost w stosunku do roku 2017 o 151 mln zł. Przychody wzrosły o 550 mln i osiągnęły poziom 5,5 mld zł.

Historia producenta autobusów sięga XIX w. Ostatecznie jednak w 2013 roku spółka ogłosiła upadłość. Rok później przedsiębiorstwo zostało wystawione na sprzedaż, nie znaleźli się jednak chętni na jego zakup. Kolejne postępowania również nie spotkały się z zainteresowaniem rynku.

>>> Polacy potrafią to robić na światowym poziomie. Chodzi oczywiście o gry

Więcej o:
Komentarze (55)
Autosan wyprodukował pierwszy elektryczny autobus. Ma szansę na gigantyczny kontrakt
Zaloguj się
  • hotin

    Oceniono 16 razy -6

    Brawo PiS i p.. premierze Morawiecki. Teraz to Niemcy i cała UE będą zamawiać naszej produkcji autobusy.

  • k1harper

    Oceniono 3 razy -1

    za DUZY, za CIEZKI..............bez sensu....po swiecie maluszki smigaja po 20-25 osob

    youtu.be/uaIUlqz74nE

  • koenzymq10

    Oceniono 3 razy -1

    Chińczyk płakał jak budował

  • koenzymq10

    Oceniono 3 razy -1

    w sam raz do wożenia weteranów wojennych Z WOT - obrony terytorialnej.

  • wcegielski

    Oceniono 5 razy -1

    Autobus jest ładny. Z jakością trzeba zobaczyć, Ikarusa nic nie przebije jeśli chodzi o trwałość. Scanie trzeszczą , Many pogwizdują jak stare tramwaje i wydają i dziwne dźwięki, za to elektryczny Solaris Urbino jest cichutki, bardzo wygodny dla pasażera, ma świetnie rozplanowane wnętrze. Po co tyle hejtu na Autosana? Pis minie, a fabryka może sobie poradzi.

  • elasp

    Oceniono 7 razy -1

    "RK" płakał, jak wrzucał na stronę.

  • shtalman

    0

    Państwowy właściciel chwali się że może sprzeda 1500 autobusów innym spółkom państwowym, świetny pomysł na biznes, a milion PLN premii dla PiS-dzielskiego prezesa bo mu się należy

  • sharqi

    0

    Design to katastrofa, W dzisiejszych czasach pasuje aby autobus był też ładny, - w porównaniu do solarisa to wygląda na 2gą połowę lat 80tych.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX