Drogi. Trasa S6 z Kołobrzegu do Koszalina oddana do użytku. Nowy odcinek ma ponad 44 km długości

Od 10 października otwarto dla kierowców nowy odcinek trasy S6 - poinformowała Generalne Dyrekcja Dróg i Autostrad (GDDKiA). Długa na 44,2 km droga ekspresowa pozwoli kierowcom pojechać nową nawierzchnią z Kołobrzegu do Koszalina.

Oddany dziś do użytku ponad 40-kilometrowy odcinek trasy S6 łączący Kołobrzeg z Koszalinem uzupełniło łącznie 130-kilometrową drogę ekspresową od Goleniowa koło Szczecina do Koszalina, który kierowcy będą mogli teraz pokonać ciągiem.

Jak szacuje GDDKiA, nowa S6 skróci czas przejazdu ze Szczecina do Koszalina o ok. 40 minut. Koszt całej drogi S6 Goleniów-Koszalin to około 3,9 mld zł, z czego około 1,55 mld zł pochodzi ze środków Unii Europejskiej.

S6 w kierunku Słupska czeka na realizację

Po oddanym dziś odcinku trasa S6 będzie kończyć się na Koszalinie, a kolejne fragmenty w kierunku Słupska muszą jeszcze poczekać na realizację. W tym momencie wiemy, że opracowano projekty budowlane i została wydana decyzja ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej), a projekt będzie dofinansowany sumą 120 mln zł z budżetu państwa. S6 w kierunku Słupska ma być gotowa do budowy w 2021 r.

Tunel w Świnoujściu dostał zielone światło

Decyzja ZRID została w ostatnim czasie wydana także dla wyczekiwanego projektu tunelu w Świnoujściu. Wojewoda zachodniopomorski wydał pozwolenie na realizację tunelu, który ma docelowo połączyć wyspy Uznam i Wolin. Dla inwestycji przewidzianej w trybie "Projektuj i buduj" podpisano we wrześniu 2018 r. umowę o wartości 793 mln zł. Wsparcie ze środków UE ma wynosić 775,6 mln zł. Tunel do użytku ma być oddany we wrześniu 2022 r.

Więcej o:
Komentarze (43)
Drogi. Trasa S6 z Kołobrzegu do Koszalina oddana do użytku. Nowy odcinek ma ponad 44 km długości
Zaloguj się
  • bacowa

    Oceniono 25 razy 15

    Inwestycja od początku do prawie końca dziełem PO

    i całe szczęście że PiS nie maczał w tym palów bo środki by przekierowano albo na autostradę z Pcimia do Brzeszczy albo z Warszawy do imperium Sromotnika w Toruniu

  • krzysztof_ptk

    Oceniono 7 razy 3

    Projektuj i buduj.. Koszta 793 mln zł. Wsparcie ze środków UE ma wynosić 775,6 mln zł. Koszta własne 18 milionów. Czyli projektuj i buduj... Ktoś głupi zapłaci.

  • dzialajsam

    Oceniono 2 razy -2

    popatrzcie na mapę i sami powiedzcie, czy lotnisko dla Śr. Pomorza powinno być tam, gdzie do lat 90tych czy jednak w Bagiczu...?

  • szczurkowo

    Oceniono 3 razy -3

    W tym rejonie Polski nie było trasy szybkiego ruchu, mieszkańcy będą uczyć się jak z niej korzystać. Ciekawe ilu pojedzie pod prąd? Ile osób zginie przy takiej pomyłce? Czy zarządca drogi ustawił wielkie tablice na zjazdach aby uniknąć tragedii?

  • smiki48

    Oceniono 26 razy -14

    żeby dojechać ze Szczecina do Kołobrzegu politycy z PO z Gawłowskim na czele tak zmienili trasę S6, że przebiega obecnie przez Kołobrzeg. Wydłużona przez to została trasa Szczecin - Gdańsk o kilkadziesiąt kilometrów. Tylko po to aby może jeden procent jadących tą drogą dojechało S6 do Kołobrzegu. A wystarczyło od trasy S6 poprowadzić nową drogę do Kołobrzegu. Zaoszczędzono by setkom tysięcy kierowców nadkładania drogi.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX