Biedronka otwiera mini sklepy. Trwają poszukiwania franczyzobiorców

Biedronka rozszerza swoją działalność. Na razie sieć uruchomiła dwie placówki mini, ale w planach jest otworzenie aż 100 takich sklepów do końca roku. Dlatego sieć poszukuje franczyzobiorców.

Małe Biedronki mają mieć powierzchnię 500 lub 650 metrów kwadratowych oraz ladę ze świeżymi produktami. Sklepy wzorcowe powstały jak dotąd w Radwanicach koło Polkowic oraz Kłodawie, ale w planach jest stworzenie 100 podobnych placówek w całym kraju - informuje portal dlahandlu.pl. 

Biedronka wprowadza mini sklepy. Czym będą się wyróżniać? 

Pierwszy testowa mini Biedronka funkcjonuje od grudnia ubiegłego roku. Kolejna powstała pod koniec czerwca br. Ich sukces skłonił przedsiębiorstwo do dalszego inwestowania w projekt. Sklepy wyróżniać ma posiadanie m.in. własnych lad ze świeżym mięsem, wędlinami oraz serami. Warto zaznaczyć, że "mini" Biedronki nie powinny zagrozić popularnym w Polsce Żabkom, gdyż powierzchniowo nadal będą dużo większe.. 

Czytaj także: Dyskonty idą w kasy samoobsługowe. Biedronka stawia je w kolejnych sklepach. Lidl rozpoczyna testy

W przypadku mniejszych powierzchniowo sklepów dobrym rozwiązaniem wydaje się być właśnie wprowadzenie franczyzy. Na to decyduje się również Biedronka. Sieć posiada 70 sklepów partnerskich, a w planach jest otwarcie kolejnych. - Nie ograniczamy się w żaden sposób co do liczby placówek franczyzowych. Jesteśmy też w trakcie procesów inwestycyjnych dotyczących otwarć ok. 20 kolejnych takich sklepów – powiedziała Ewa Micińska, dyrektor rozwoju biznesu w sieci Biedronka w rozmowie z dlahandlu.pl.

Biedronka ze sporami zyskami mimo wprowadzanie zakazu handlu w niedzielę 

W pierwszym półroczu 2019 r. sieć odnotowała 428 mln euro zysku, co oznacza wzrost o 5,2 proc. Sklep od kilku lat osiąga stabilny wzrost właśnie na poziomie ok. 5 proc. Na koniec czerwca sieć posiadała ponad 2,9 tys. placówek. 

Więcej o: